Flashback bygger pepparkakshus!
2008-07-13, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linppan
Även jag laddar ner filmen, hoppas man lär sig något

Skulle vara riktigt nice att få hem 15-20g från Holland
Är det någon som vet hur många gånger per dygn och när dom hämtar posten i Holland? Samt hur många dar det tar ungifär för ett brev att komma hem till svedala?

jag har svar på din fråga.. skickade nämligen hem en 5a peacemaker (grönt) som inte kom fram, och en 5a caramello (brunt). som kom FRAM!!

dom tömmer posten kl 19:00 varje vardag.
jag la det på lådan en torsdag i Amsterdam, måndag va de framme i Helsingborg.

tror man ska skita i att skicka grönt, Nederweed luktar inte lite, de finns ju så bra haschsorter så du anar inte

tidpunken då jag skickade detta var 4 veckor sen..

p.s har inte fått hem nått papper från tullen eller nånting.. mitt majja kom bara inte fram. kanske kommer de nått papper från tullen, har läst att de gjort det till en del.

återstår att se.. men jag rökade min 5a brunt gott och väl!!
Senast redigerad av snacky 2008-07-13 kl. 23:51.
Citera
2008-07-14, 00:56
Medlem
linppans avatar
Vad trevligt, synd dock att det värkar vara svårare att få hem gräs , men Hash är ju bättre än inget

Tänker fortfarande försöka med Gräs dock, men jag tänker nog skicka hem en 5a brunt också. Jag stoppar dom antagligen i några kondomer/ziplocks och hoppas på det bästa

Eller är det någon som har ett bättre tips ? Kan tilläggas att jag åker i slutet på Augusti, antar att det är mindre folk från Sverige i Holland då med tanke på att många semestrar/sommarlov är slut då. Dock vet jag inte om det är positiv eller negativt för min del
Citera
2008-07-14, 09:37
Medlem
corazzins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snacky
tidpunken då jag skickade detta var 4 veckor sen..

p.s har inte fått hem nått papper från tullen eller nånting.. mitt majja kom bara inte fram. kanske kommer de nått papper från tullen, har läst att de gjort det till en del.

återstår att se.. men jag rökade min 5a brunt gott och väl!!

Dom är jävligt slöa på Tullen men om du har postat brevet till dig själv så kan du nog räkna med att få hem ett brev om ett par veckor. Men eftersom du varit klyftig nog att bara posta en femma så lär inte pappa blå spränga upp dörren precis
Citera
2008-07-14, 23:51
Medlem
mindwalkers avatar
Har en liten långsökt ide, men det kanske fungerar.

Man köper en stok snus öppnar den lite små försiktigt, tar ut 5doser ( det ligger nu 5doser kvar i stocken) sen efter det så öppnar du någon dosa och skär upp dem och fyller dom med tex tjack, mdma kristaler, cola. sen lägger du ner den dosan först sen i med resten och får det att se ut som en oöppnad stock med snus.

Detta fungerar väl bäst om man ska ta med sig ut från sverige då dte inte är många länder som säljer snus.

Peace
Citera
2008-07-15, 00:40
Medlem
Lalaquins avatar
problemet med smuggling är knappast att gömma det, mer att undvika hundar. Vilket never get busted again dokumentären är ypperlig för att lära sig lite. om jag skulle smuggla skulle jag bara göra det från danmark till sverige på tåget. lägga väskan långt ifrån mig och bära handskar som jag lägger i väskan. sen bara blåneka om dom misstänker en.
Citera
2008-07-15, 01:20
Medlem
linppans avatar
Saken är ju den att jag ska flyga hem, så det blir betydligt svårare. Jag skulle aldrig vilja ta risken heller.

Så att posta är enda alternativet, därför vill jag veta hur man paketerar det så pass bra som möjligt. Vacum paketerat lär vara det bästa, men det lär bli lite svårt att göra, såvida det inte finns en stor utbred bransch i Holland som sysslar med att vacum paketera Gräs
Citera
2008-07-15, 01:40
Medlem
Lalaquins avatar
Citat:
Saken är ju den att jag ska flyga hem, så det blir betydligt svårare. Jag skulle aldrig vilja ta risken heller.

Så att posta är enda alternativet, därför vill jag veta hur man paketerar det så pass bra som möjligt. Vacum paketerat lär vara det bästa, men det lär bli lite svårt att göra, såvida det inte finns en stor utbred bransch i Holland som sysslar med att vacum paketera Gräs
Om du kollar på never get busted så fattar du att det inte finns ett ända sätt att paketera det som hundar inte kan känna av, men jag läste att tullen hade blivit nerskärd med typ 10 miljoner och 5 st hundar så det är bara att posta som ett vanligt brev. Tror inte det fastnar, inte i sverige iaf. Lycka till!
Citera
2008-07-15, 02:57
Medlem
HiNKs avatar
När jag tågluffade förra sommaren och åkte sträckan amsterdam-"någon stad i tyskland" så blev vi stoppade först efter vi gått av tåget och var på väg till bagageskåpen. Jag hörde två personer skrika "PASSPORT!" bakom mig, förstod inte ens att det var poliser till en början.

Dom ställde massa frågor och gick igenom hela bagaget, hällde ut mina kläder på marken, skakade varenda förpackning med tandkräm/hudkräm. Tillslut frågade dom vad dom kommer hitta när dom kollar i våra kalsonger och när dom kollar i kroppen på stationen. Jag svarade "-inget" och bad ena polisen känna i mina kalsonger om han ville. Efter ungefär 20 sekunder mördarblick fick vi gå.

Värsta var att vi absolut inte hade någonting med oss.

När vi kom ut från stationen gick vi till första bästa park, för jag var jävligt sugen på att skita på tysk mark. Efter det sätter vi oss på en parkbänk brevid 3 uteliggare. Vi ser att dom sitter och rullar en spliff, 5 sekunder in på rullandet kommer en polisbil runt hörnet och stannar framför uteliggarna. Jag gick bara därifrån.

På vägen från tyskland (samma dag dessutom) så ser jag flera civilpoliser som går två och två och stannar folk på stationen för att gå igenom deras väskor.

Tänk på det nu i sommar. Efter det har jag inte ens tänkt tanken att ta med mig något på tåg. Men flera vänner till mig tar med sig tjack och e ut i europa utan problem.
Citera
2008-07-15, 07:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lalaquin
problemet med smuggling är knappast att gömma det, mer att undvika hundar. Vilket never get busted again dokumentären är ypperlig för att lära sig lite. om jag skulle smuggla skulle jag bara göra det från danmark till sverige på tåget. lägga väskan långt ifrån mig och bära handskar som jag lägger i väskan. sen bara blåneka om dom misstänker en.
Självklart är detta inget nytt trick, därför kollar dom ofta vid stationen när man redan klivit av.
Citera
2008-07-15, 12:10
Medlem
linppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalaquin
Om du kollar på never get busted så fattar du att det inte finns ett ända sätt att paketera det som hundar inte kan känna av, men jag läste att tullen hade blivit nerskärd med typ 10 miljoner och 5 st hundar så det är bara att posta som ett vanligt brev. Tror inte det fastnar, inte i sverige iaf. Lycka till!

Det tar ju ett tag för Micro kristalerna eller vad fan han kallade dom att tränga igenom porerna på de olika materialen, så om man platsar in gräset i 15 lager säger vi, skulle det inte göra det betydligt svårare för hunden att hitta det?
Citera
2008-07-15, 15:19
Medlem
Lalaquins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tavi
Självklart är detta inget nytt trick, därför kollar dom ofta vid stationen när man redan klivit av.
jepp, men det är fortfarande mycket mycket få som verkligen åker fast.

Citat:
Det tar ju ett tag för Micro kristalerna eller vad fan han kallade dom att tränga igenom porerna på de olika materialen, så om man platsar in gräset i 15 lager säger vi, skulle det inte göra det betydligt svårare för hunden att hitta det?
Som det sades i filmen, kanske lägger på 2 timmar men inte mer än så.
Citera
2008-07-15, 17:45
Medlem
linppans avatar
Skickar ett par kuvert samma dag då borde i alla fall ett komma fram,

tack för all hjälp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem