2008-06-18, 02:49
Medlem
DrGreenthumbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zinde
Hej,

Åker till Turkiet imorgon, och har väl hyffsat koll på att man kan få tag på lite att röka etc, men undrar hur faen man ska packa för att få hem det? (25 g grönt kanske).

Plastpåse + Silvertejp + Plastpåse + Silvertejp + Shampooflaska + Plastpåse + Neccesär?

Någon annan som har tagit hem utomlands - via flygplatser?
Någon som vet något specifikt om flygplatser i Turkiet (Alanya)?
Finns det hundar?

Bästa är att packa i resväskan?
Alla tips uppskattas

Kolla på midnight express
Citera
2008-06-18, 14:42
Medlem
Star Treks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrGreenthumb
finns det tullare när man ska över till narvik vid riksgränsen där uppe? ska dra på en festival och tänkte ta med mig lite!!!

Du kan vara lugn Tog tåget från riksgränsen till narvik förrförra sommaren och det var ingen tull alls, tror inte det är tullare nånstans mellan Sverige - Norge? Förresten, passa på att njuta av utsikten när du tar tåget, om du nu gör det, verkligen vackert
Citera
2008-06-18, 15:38
Medlem
JerkZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrGreenthumb
Kolla på midnight express

Nej, gör det INTE. Du kommer aldrig att ens våga åka till Turkiet

Iaf, lycka till!
Citera
2008-06-18, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zinde
Åker ju inte för att köpa. Ska sola och bada i 14 dagar, men mera att det vore lite skönt att få hem billigt.
25 g skulle man kunna få tag på för 800 kronor, känns faktist helt okej .

Skulle gärna se svar av någon som själv tagit hem.
Svälja kondomer verkar bättre smuggelmässigt men läskigare xD

Ska du svälja 25g nerstoppat i kondomer så bör du kanske skippa kebaben den dagen då det är rätt stora mängder som ska ner. Tror du inser själv att det kanske inte är någon bra idé om du tänker efter lite.

Så, packa på dig skiten på valfritt sätt och be till någon högre makt att det inte är några tullare när du kommer hem, och ifall dom är där, be en gång till att dom inte plockar in dig. Ingen idé att du försöker dölja lukten, är det en utbildad hund på plats så kommer denne markera hur mkt du än tejpar och har dig.

Det bästa alternativet dock, och som någon tidigare skrev, är väl att skicka hem det i brev. Jag skulle ha smulat budsen och skickat flera mindre brev (vykortsstorlek), eventuellt till olika adresser.

Mitt tips är att ge fan i att försöka ta med det själv och skicka brev istället. Då slipper du fundera över tullare, och det värsta som kan hända är att du förlorar dina pengar (om du nu skickar till annan adress dvs.)

Have fun
Citera
2008-06-22, 23:27
Medlem
corazzins avatar
Ska åka till Amsterdam i slutet av månaden och kommer förmodligen posta hem den här gången. Senast i februari när jag var där plockade jag med mig ett paket white widow och väl i Stockholm stod givetvis hundjäveln där... genom ett mirakel (jag förstår själv inte hur) fick jag dock gå igenom men det var ingen rolig episod och en stress jag helst slipper igen.

Har postat hem tidigare men då har paket fastnat med sedvanlig "ring oss" bla bla bla brev hem.

Nu tänkte jag preppa ett paket rejält och dessutom försöka dölja det genom att ha en "normal" försändelse. Men vad händer om ännu ett paket fastnar i tullen/posten? Skiter tullverket i det på nytt då det bara rör sig om 4-5 gram (kommer inte posta mer per paket) eller kommer det leda till en jävla massa skit med pappa blå för att ett paket fastnade förra året?
Citera
2008-06-23, 10:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av corazzin
Ska åka till Amsterdam i slutet av månaden och kommer förmodligen posta hem den här gången. Senast i februari när jag var där plockade jag med mig ett paket white widow och väl i Stockholm stod givetvis hundjäveln där... genom ett mirakel (jag förstår själv inte hur) fick jag dock gå igenom men det var ingen rolig episod och en stress jag helst slipper igen.

Har postat hem tidigare men då har paket fastnat med sedvanlig "ring oss" bla bla bla brev hem.

Nu tänkte jag preppa ett paket rejält och dessutom försöka dölja det genom att ha en "normal" försändelse. Men vad händer om ännu ett paket fastnar i tullen/posten? Skiter tullverket i det på nytt då det bara rör sig om 4-5 gram (kommer inte posta mer per paket) eller kommer det leda till en jävla massa skit med pappa blå för att ett paket fastnade förra året?

Det enda jag kan tänka mig är väl om dom har koll på dig sen tidigare. Men att det skulle hända igen ska inte leda till nån större kris.

Det är ju inte du som har postat skiten. Kom ihåg det.
Citera
2008-06-23, 14:12
Medlem
Hur är kollen i sverige? Jag bor i Finland och tänkte komma på en kryssning senare på sommaren, mina kompisar tänkte ta med några gram för att höja stämningen lite. Är risken stor att bli fast i Sveriges gränsbevakning/tull?

Isåfall, var får man tag på lite att röka där?
Citera
2008-06-24, 12:18
Medlem
Electric_Wizards avatar
någon som har några erfarenheter av att ta med lite godis från sverige till danmark? är det några tullar eller så på vägen om man åker tåg\buss?
Citera
2008-06-24, 12:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Electric_Wizard
någon som har några erfarenheter av att ta med lite godis från sverige till danmark? är det några tullar eller så på vägen om man åker tåg\buss?

Dina stumpor ska drypa äckelsvett och du ska ha skiten i strumpan i plast. Så har jag gått på och av flygplan. ^^
Citera
2008-06-24, 13:12
Medlem
Lightbulbs avatar
Vad händer om hunden markerar tydligt och jag åker in för visitering, men att de inte hittar något? Går de igenom varje klädesplagg en för en m. hunden?
Citera
2008-06-24, 13:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lightbulb
Vad händer om hunden markerar tydligt och jag åker in för visitering, men att de inte hittar något? Går de igenom varje klädesplagg en för en m. hunden?

Du får klä av dig naken och dom söker igenom dina kläder och känner i rumpan om du har otur. Hittar dom inget då så får du gå.
Citera
2008-06-24, 13:37
Medlem
Drainbamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ready4Whatever
Du får klä av dig naken och dom söker igenom dina kläder och känner i rumpan om du har otur. Hittar dom inget då så får du gå.

Och om dom hittar nåt i röven är det bara att blåneka och säga att det var en vild kväll igår
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in