2007-02-23, 18:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av uplisten
Det va som fan!

OT: Du som ville ta med dig en bit brass till semestern, kan du inte skicka det med post till hotellet? Verkar onödigt dumt att strula till det så.

En annan sak, läste att det är inte mer än ca 20% av alla "drog-hundar" som verkligen kan lukta sig till droger. Altså, om detta stämmer, så är det 80% vanliga byrackor som står där i gaten.

Hundarna behöver inte göra sitt jobb, snutarna ser på folk när dom döljer saker.

Men som sagt, kan vara en myt.

Edit: Ska försöka leta upp källa på mitt påstående.
Och vad i helvete skulle en vanlig hund göra för nytta där? Då är det ju ingen idé med hela grejen.
Citera
2007-02-23, 18:56
Medlem
yonnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilocobe
Och vad i helvete skulle en vanlig hund göra för nytta där? Då är det ju ingen idé med hela grejen.
Han menar nog att tullen isåfall spanar efter folk som börjar springa eller beter sig annorlunda när de ser hunden.
Citera
2007-02-23, 19:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av yonny
Han menar nog att tullen isåfall spanar efter folk som börjar springa eller beter sig annorlunda när de ser hunden.
Men då kan man ju lika gärna ha en riktig hund i gaten, ellerhur?
Jag menar, liksom varför ha en "fake"?
Citera
2007-02-23, 19:05
Medlem
Rafos avatar
Kanske det för att det är dyrt att träna upp en narkotika hund och sedan hålla den trimmad så den inte markerar falskt.

Sedan har vi inte så hemskt många hundar här i Sverige så varför inte skaffa en vanlig vovve som e billig i kostnad när man ofta kan se på folk om de blir nervösa och liknande?
Citera
2007-02-23, 19:06
Medlem
burps avatar
haha trisst om kodisen spricker :P blir ett himlans rus iaf
Citera
2007-02-23, 19:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av burp
haha trisst om kodisen spricker :P blir ett himlans rus iaf
Haha jo, men det är ju bara att lägga den kondomen i en till kondom och dom kondomerna i en till kondom, ja du fattar.

Offtopic: Du, vad fan är det för avatar du har?
Citera
2007-02-23, 23:37
Medlem
CapoCriminis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilocobe
Tror inte det skulle kunna bli trevligt i vilket fall som helst om den skulle spricka. Låt säga att man har 20g i magen och dom skulle spricka eller gå sönder, så tror jag absolut inte det skulle vara så roligt som man tror om man inte är berädd på effekten det vill säga. Men 20g cannabis kan nog inte ha en speciell trevlig effekt alls.
Gör dig beredd på extrem diareé och kräkningar. Allmänt illamående och ett av de sämsta rus du någonsin haft ? :/
Citera
2007-02-23, 23:49
Medlem
qetuRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saftad_burk
Man kan käka kol, det neutraliserar mag syrorna eller någonting sånt så att inget man käkat bryts ner.
(Är inte helt säker på detta, man har hört det någonstans.)

Lite sen quote men wtf. rätt ska vara rätt.

Kol neutraliserar ingenting. Det förhindrar att gifter och dylikt ska tas upp av tarmen, kolen själv suger upp giftet. Funkar olika alkoholer, vet dock inte hur det är med koks osv.
Citera
2007-02-23, 23:50
Medlem
peerkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uplisten

En annan sak, läste att det är inte mer än ca 20% av alla "drog-hundar" som verkligen kan lukta sig till droger. Altså, om detta stämmer, så är det 80% vanliga byrackor som står där i gaten.

När jag och en polare till mig hade varit i danmark på vår vanliga sprit runda så hade vi delat en joint och min polare hade typ 1 gram på sig mer lr mindre, och när vi kommer till helsingborg så är det tull på sundbussarna ! andre gången jag har sett det nånsin och dom har även en så kallad knarkhund, inte ett skit hände hunden nosade på mig och min polare sen gick den till nästa så tror nog det stämmer lite om att bara är 20% som verkligen kan lukta sig till det.
Citera
2007-02-24, 06:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av peerka
När jag och en polare till mig hade varit i danmark på vår vanliga sprit runda så hade vi delat en joint och min polare hade typ 1 gram på sig mer lr mindre, och när vi kommer till helsingborg så är det tull på sundbussarna ! andre gången jag har sett det nånsin och dom har även en så kallad knarkhund, inte ett skit hände hunden nosade på mig och min polare sen gick den till nästa så tror nog det stämmer lite om att bara är 20% som verkligen kan lukta sig till det.
Jo det kan väl vara sant att en del hundar inte är s.k "knarkhundar". Men om 20% stämmer tror jag inte riktigt.

Men för övrigt tror jag det är jävligt svårt att glida förbi en knarkhund utan att få några nojjor eller dylikt.
Citera
2007-04-03, 18:31
Medlem
Ursäkta att jag bumpar tråden, men hur säkert är det att smuggla från t.ex Fredrikshamn om man har tillgång till en egen motorbåt? Är det helt riskfritt?
Citera
2007-04-03, 20:31
Medlem
DrGreenthumbs avatar
Som jag alltid sagt, ta aldrig nattbussen, ALDRIG!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in