2010-04-12, 07:16
Medlem
air-frances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rockoo
flera zip påsar eller fryspåsar..

finns riktigt sjuka matpåsar som håller sinnes sjukt mycket lukt

Samma tjat om kaffebönor och specialpåsar varje gång man tittar in i den här tråden.
Kika dokumentären "Never get busted again" vilken i stort sett går ut på att en tränad hund känner doften oavsett hur mycket kaffe,chili,metall,bensin eller whatever som du täcker/döljer/dränker ditt CB i.
Citera
2010-04-12, 19:46
Medlem
racerkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av air-france
Samma tjat om kaffebönor och specialpåsar varje gång man tittar in i den här tråden.
Kika dokumentären "Never get busted again" vilken i stort sett går ut på att en tränad hund känner doften oavsett hur mycket kaffe,chili,metall,bensin eller whatever som du täcker/döljer/dränker ditt CB i.
Sant, fast jag tror att inlägget som var aktuellt nu snarare handlade om att frågeställaren ska på bilsemester med sina föräldrar och är orolig för att de ska känna lukten.
Citera
2010-04-12, 20:21
Medlem
Har läst och märkt att många har kollat på denna dokumentär och vet hur detta med cb funkar.
Ni borde då också veta att weed packat i plast/kondomer eventuellt börjar lukta, lukten evaporerar pga små mikrofickor i materialet.

Borde det då rent logiskt inte finnas ett ämne vars mikrofickor är extremt täta? Plast är ju inge vidare, i mikroskop har det fede-hål i sig. Men NÅT ämne som är avaliable till allmänheten måste ju finnas!
Citera
2010-04-13, 02:12
Bannlyst
Helsinborg-Helsingör
Hur är egentligen tullen på den Svenska sidan? Det vill säga, är det lätt att smuggla ifrån Sverige, tillHelsingör? Röka pratar jag om.

Och då är det inte bil som gäller faktiskt, utan då menar jag stiga på båten? Hur mycket kollar den svenska tullen då? Är det inte mest på de passagerare som anländer ifrån Helsingör?
Senast redigerad av encap 2010-04-13 kl. 02:16.
Citera
2010-04-13, 06:20
Bannlyst
Går ej att ändra så måste bara tillägga att:
Ej ta med lösa gram. Utan färdigrullade spliffar är det som gäller. Två till tre.
Citera
2010-04-13, 06:34
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JHNS
undrar hur man bäst ska förpacka grönt?
12 timmars bilresa och vlil inte att det ska lukta något
är det lungt om man bara lägger det längst ner i väskan eller måste jag stoppa det i en låda med kaffe i?
ungefär 10g, och rätt så välluktande
Om du ska gömma från hunden så kan du glömma den varianten.
Ska du gömma för folk så, skulle jag reagera på att det luktar kaffe så starkt för.
Och luktar det inte kaffe, så lär det inte lukta CB heller.
Skulle nog hellre satsa på lite för mycket parfym och sen skickat ner det i något tätt som inte kommer läcka CB lukt efter par timmar.
Då är vanliga plastpåsar uteslutet, aromtäta påsar som gäller och en tät burk.
Citat:
Ursprungligen postat av Jivi
Har läst och märkt att många har kollat på denna dokumentär och vet hur detta med cb funkar.
Ni borde då också veta att weed packat i plast/kondomer eventuellt börjar lukta, lukten evaporerar pga små mikrofickor i materialet.

Borde det då rent logiskt inte finnas ett ämne vars mikrofickor är extremt täta? Plast är ju inge vidare, i mikroskop har det fede-hål i sig. Men NÅT ämne som är avaliable till allmänheten måste ju finnas!
Man tycker det, men det är ju så att hunden behöver inte mycket för deras nos ska känna det.
Plasten/materialet måste vara så tätt att molekylerna fastnar på rätt sida.
Vad det innebär i storlek har jag inte ens susning om, men min gissning är att det är inte lätt att uppnå.
Citat:
Ursprungligen postat av encap
Går ej att ändra så måste bara tillägga att:
Ej ta med lösa gram. Utan färdigrullade spliffar är det som gäller. Två till tre.
Jag har då aldrig sett tullare på den sidan i hela mitt liv.
Men och andra sidan har jag ju inte åkt mer än 60-70gggr de senaste 30åren.
Citera
2010-04-13, 11:25
Medlem
kissflickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av encap
Helsinborg-Helsingör
Hur är egentligen tullen på den Svenska sidan? Det vill säga, är det lätt att smuggla ifrån Sverige, tillHelsingör? Röka pratar jag om.

då är det inte den svenska tullen du ska bry dig om, eftersom de inte bryr sig om vad som lämnar landet, utan den danska tullen, som kan tänkas ha synpunkter på vad som kommer in i danmark.
det var länge sedan jag åkte H-H, men jag har aldrig sett någon tullare på danska sidan. jag har hört talas om att de finns där runt nyår för att kolla efter olagliga fyrverkerier från sverige, men det är möjligen en myt. frågan är om den danska tullen öht skulle ingripa om de hittade två--tre spliffar på dig.
Citera
2010-04-13, 21:54
Bannlyst
Hatten av för de som svarade på min fråga, tack!
Citera
2010-04-14, 01:07
Medlem
OFT:
För ett 2 år sedan var jag i mitt hemland och köpte med till morsan en speciell mjöl 4 kg som användas när man gör det speciellt bröd.
Så jag landar på landvetter från Frankfurt, tullen står med hundarna vid bandet och vid utgången, jag tar min väska och börjar rulla mot utgången och en tullare börjar glo som om han inte hade en tv hemma.
Dem tar mig in i ett rum bredvid utgången och frågar mig om de får ta en titt och vart jag har varit. När jag säger att de inte får titta höjer de på ögonbrynen och förklarar att de har rätt att öppna bla bla så jag går med på det.

Grejen är att mjölet ser lite speciellt ut inte som kokain utan mer som heroin med en stark lukt. så när han öppnar väskan och drar upp påsen och frågar vad det är, så spelar jag med

NEJJJJJJ fan också jag visste det, utbrast jag.
Dem sa att jag inte skulle åka fast fannnnnn.

Vad är detta?
-Heroin 4 kg svara jag.

haha deras ansiktsuttryck var priceless årets tillslag tänkte dem

Efter några minuter förklara jag att jag skojade men tro fan att dem inte trodde mig. Dem hämta hunden när den inte regerade hämtade de knarktest påsen och den var också negativ. Men tro fan att dem inte släppte mig, fick vara kvar 1 timme till.
Kanske inte så roligt men en upplevelse.
Citera
2010-04-14, 17:05
Medlem
Jag måste säga att okunskapen om narkotikahundarnas nos är hög här...

En doft, består av kemiska signalämnen som efter en tid lämnar det som de vidrört, likaväl som det finns olika sorters dofter så finns det olika sorters barriärer. Några här säger att människokroppen "släpper igenom lukt efter ett tag"...detta är grovt fel. Hade kroppen släppt igenom lukt så betyder det att det du packat i kroppen kommer att vara förstört. Packar du någonting i kroppen så kvarstår problemet att tvätta dig själv ren PÅ UTSIDAN...detta är vad hunden känner när den markerar på dig. Att ni sitter här och tror att hunden känner det som finns i magsäcken på dig, får mig bara att skratta. Kroppen är ingen jävla säckpipa och hade den släppt ut doft såsom ni säger, så hade man gått runt och luktat magsyra, fett och all annan vävnad också. Kroppen är hermetiskt och molekylärt tät, förutom vid anal och andra öppningar, som i sig är förslutna av andra slags barriärer. Lukt går inte "igenom", din kropp, men det kan läcka från paketet du packat inuti kroppen och sen genom att du fiser ut i luften..rent teoretiskt.

Chansen att du får bort varenda CB molekyl från kroppen, kläder, svett, urin whatever är minimal, även om du duschar och det är alltså den här doften som hunden känner. Den känner inte stashet du packat i magen. Den känner det som kommer från utsidan kroppen/kroppsvätskor men DEN doften kommer INTE från ditt stash..den fanns där innan. Sluta säg att hunden är fenomenal osv, för det är den inte. Tex så är myten om bensintanken en sådan historia som får mig att skratta. Naturligtvis så är det hål på paketet, eller så har bilens tanklock och tanköppning kontaminerats av droger tidigare osv. Bara för att hunden markerar betyder det inte att den vet att det finns 39 kilo cb i bagaget. En bil där det aldrig fraktats narkotika kommer inte att ge utslag. En bil som används till detta kan säkert ge utslag flera dagar efter att man har tömt det. Därav hundmarkeringen.

Om man ska smuggla från säg Danmark så gäller det att du minimerar de ytliga doftspåren, dvs från dina kläder, hud och händer. Detta är ju svårt då det räcker att du går in i ett rökmoln för att hunden ska känna av att du vart i närheten av gräs. Hunden följer också alltid DEN STARKASTE doften..dvs om du går tillsammans med en kille som har 10 gram på dig och du bara har 1 gram uppkört i ändan så kommer markeringen att gälla den andra killen, för hans doftspår är tydligast. Det är därför tullen kollar flera människor vid endast en markering, eftersom det finns risk att flera olika människor har drogerna på sig, men hunden "ser" bara ett enda stort doftspår...från alla människorna..den sållar inte mellan objekt, den sållar mellan dofter.

Det går utmärkt att dölja doften av CB från en hund, förutsatt att du i övrigt inte kontaminerar dig själv eller dina kläder. Kommer du ren och nyduschad och med rena kläder minskar risken för att hunden ska markera, men endast om det finns ett starkare doftspår i närheten. Oftast så finns det ju det. Om du går på färjan säg men 5 andra människor så kommer hunden att stundtals markera mot andra människor som går samma väg som de med knark på sig gjort. Det är därför en litet utrymme är lättare för hunden att söka av än ett stort. Om det finns luftdrag, andra saker närvarande, störmoment så minskar hundens effektivitet. Bara för att hunden markerar, betyder det inte att just DU är den som har drogerna på dig. Hunden ser ju dig och känner samtidigt doftspåren där du går och alltså markerar den.

Jag skriver gärna mer om ni vill veta...
Citera
2010-04-14, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av d3vion
Jag funderade på att ta med mig lite för någon dags utlandsresa (alltså FRÅN sverige).

2-4 gram brunt i ett "treorör" incheckat med bagaget borde väl vara ganska säkert?

Luktar ju inte speciellt mycket, väldigt liten mängd, tjockt plaströr håller väl lukten inne nån timme iaf plus att chansen att en hund över huvud taget skulle lukta på väskan är väl ganska liten?

Resan är sverige -> tjeckien btw.

Tjock plast är helt tät...varför går alla och tror att det är hål överallt? Det är det inte. Ett Treorör är tätt, på alla sätt och vis, eller kan du känna doften av Treo om du luktar på ett oöppnat rör? Nej just det.

Du kommer dock att ha gräsdoft på följande objekt..

Händer
Hud
Naglar
Kläder
Hår
Saliv

Jag utgår från att du kommer röka..

Eliminera dem faktorerna så ska du se att du kan gå förbi hunden när som helst..förutsatt att du tillslutit röret korrekt..
Citera
2010-04-14, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lerchos
Tjock plast är helt tät...varför går alla och tror att det är hål överallt? Det är det inte. Ett Treorör är tätt, på alla sätt och vis, eller kan du känna doften av Treo om du luktar på ett oöppnat rör? Nej just det.

Du kommer dock att ha gräsdoft på följande objekt..

Händer
Hud
Naglar
Kläder
Hår
Saliv

Jag utgår från att du kommer röka..

Eliminera dem faktorerna så ska du se att du kan gå förbi hunden när som helst..förutsatt att du tillslutit röret korrekt..

Du verkar kunna en del, vilken drog avger starkaste dofterna och är lättast för hundarna att hitta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in