2008-07-10, 13:51
Medlem
Om man har en hel del med sig i bilen, vad är vettigast? bron? helsingborgsfärjan? nån annan färja?
Citera
2008-07-10, 19:22
Medlem
qetuRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WIsabellaW
Alltså, om man är tjej, kan man då köra upp lite olika saker i fittan istället för röven?^^
Och om man sväljer en kondom, varför inte bara spy upp dne sen istället för att leta i sin skit?... Hade jag nog föredragit...

Du får stoppa upp saker i fittan och du får spy ut det. Inga regler när det gäller smuggling vettu.
Citera
2008-07-10, 20:19
Medlem
corazzins avatar
Ställer frågan igen för jag fick bara ett svar tidigare och det verkade vara från någon som inte hade koll på vad han pratade om...

Har tänkt posta hem gräs framöver. Inga större mängder, vi pratar om max, absolut max tio gram i ett kuvert. Tänkte skicka två brev. Självklart väl paketerade och så dolt som möjligt.

Förra året gjorde jag samma sak, fast då fastnade ett av breven. Fick sedvanligt brev från Tullverket och nekade. Någon som har koll/erfarenhet av vad som händer om ytterligare ett brev beslagtas?

Skickas det till polisen direkt?
Eller blir det bara ett standardbrev från Tullverket?

Vill försöka känna efter riskerna med vad som kan hända. Förhör eller husrannsakan är ingenting jag vill uppleva.

För övrigt: eftersom jag har sambo (som inte skulle gå med på att jag postar hem det) så kan jag inte posta det i hennes namn eller sätta ett annat namn på dörren. De människor jag känner som bor själva vill inte heller sätta annat namn på dörren.
Citera
2008-07-10, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WIsabellaW
Alltså, om man är tjej, kan man då köra upp lite olika saker i fittan istället för röven?^^
Och om man sväljer en kondom, varför inte bara spy upp dne sen istället för att leta i sin skit?... Hade jag nog föredragit...

Varför skulle du inte kunna köra upp nåt i fittan??
Svälja en kondom med gräs låter lite desperat tycker jag..men det är väl en smaksak antar jag....
Citera
2008-07-10, 20:47
Medlem
linppans avatar
Ska till Amsterdam i slutet på augusti, är det hopplöst att skicka hem gräs därifrån? inga stora mängder tänkte 2-3 paket med 5g i varje.

Någon som har några tips?
Citera
2008-07-11, 11:25
Medlem
mrorbins avatar
Det smartaste sättet är att göra följande tycker jag: ta haschet/marijuanan och lägg ett eller några lager plast runt och sen stoppa ner det i en kondom, svälj. Spy eller bajsa ut det beroende på hur lång tid det legat i magen.

Då kan du inte torska om inte tullen har blivit tipsad.
Citera
2008-07-11, 11:34
Medlem
Hur är det att skicka med posten? Ska till franska rivieran och vill skicka hem lite ifall det går
Citera
2008-07-11, 12:40
Medlem
corazzins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intergalactic
Hur är det att skicka med posten? Ska till franska rivieran och vill skicka hem lite ifall det går

Av egen erfarenhet är det inga större problem såvida du postar små volymer och paketerar det väldigt bra (kan även dölja det med en vanlig vara om du vill vara avancerad). Risken finns givetvis fortfarande att det fastnar i tullen (vad jag förstår finns dock inte Frankrike bland deras öronmärkta länder). I sådana fall kan det vara bra att tänka på:

Om du postar hem det till dig själv och det fastnar i tullen så kommer de bränna skiten och skicka hem ett brev till dig där dom ber dig kontakta dom. Är det en liten volym så skiter dom i att göra polisanmälan utan säger bara "aja baja" när du ringer upp. Självklart nekar du till detta. Med andra ord är det riskfritt. Många med större erfarenhet än jag själv menar också att du även kan skita i att ringa. Det händer ingenting.

Vill du posta flera småpaket hem och bor själv så skulle jag råda dig att sätta upp ett annat namn på dörren och posta till det namnet. Om inget har anlänt efter 7-8 dagar så tar du bara bort namnet på dörren för då har det i regel fastnat. Tullverket brukar inte vara särskilt blixtsnabba med att skicka ut brev(fast här skriver jag bara av egen erfarenhet, det tog 6-7 veckor innan jag fick hem brev om att jag skulle ringa dom) så även detta är rätt riskfritt, med bonusen av att ditt namn inte är inblandat heller.

Jag hade själv gjort ovanstående om jag kunnat men dessvärre bor jag inte själv längre så det blir ett dilemma att förklara varför det helt plötsligt finns ett namn vid Stephen McTowlie på lägenhetsdörren...

...så jag undrar fortfarande om det är någon annan på forumet som kan berätta vad som händer om ytterligare ett brev fastnar i tullen om man råkat ut för det tidigare. Blir det polisanmälan per automatik?
Citera
2008-07-11, 12:58
Medlem
linppans avatar
Vet du om samma gäller för Holland ?
Tänkte givetvis inte skriva in mitt eget namn, mer änså kan jag inte göra efter som jag bor i ett hus och inte i en lägenhet :S. Har inte direkt lust med att skicka till en kompis/granne.

Det borde väll bara va o platta till gräset så gått det går och lägga den i en plastpåse ev. flera styckna och försöka få det så rakt som möjligt och sedan i ett kuvär?
Citera
2008-07-11, 13:19
Medlem
corazzins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linppan
Vet du om samma gäller för Holland ?
Tänkte givetvis inte skriva in mitt eget namn, mer änså kan jag inte göra efter som jag bor i ett hus och inte i en lägenhet :S. Har inte direkt lust med att skicka till en kompis/granne.

Det borde väll bara va o platta till gräset så gått det går och lägga den i en plastpåse ev. flera styckna och försöka få det så rakt som möjligt och sedan i ett kuvär?

Holland är definitivt ett öronmärkt land för inkommande brev om det är det du undrar över.

Jag skulle inte snåla så mycket med paketeringen. Postar du dessutom en mindre mängd gräs så behöver du inte göra det heller, du har ändå gått om plats för att göra det så diskret som möjligt i kuvert.
Citera
2008-07-11, 14:03
Medlem
linppans avatar
Mmm jag vet att Holland är ett öronmärk land, dock så hadde jag ingen aning om det ens går att få igenom Maja därifrån.

Så vad ska jag paketera gräset i? Ziplocks/plastpåsar/något annat?
Samt är det någon som vet en bra affär för sådant eller är det bara gå till Amsterdams variant av ICA och köpa? Eller ska jag köpa i Sverige och ta med, vart i så fall kan man in skaffa det så billigt som möjligt i Stockholm?

Tänkte skicka 3 brev 1 varje dag jag är där höhö, vet inte om det gör någon skilland med då borde kanske 1 brev iallfall gå igenom? eller är det bättre att skicka alla på en gång?
Citera
2008-07-11, 16:03
Medlem
Hej hej!
Ponera att man åker ner till holland en vecka och sätter sprätt på lite pengar. Märker inte en hund att man luktar även om man inte har något på sig? Om så är fallet kan de väl inte sätta dit mig ändå va? Tack för svar!
/K
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in