2017-02-25, 19:11
Medlem
makduis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boobacar
Vad tror ni om att tejpa ca 30g diskret längst bak på tåget? Med en flik som man kan bara riva av det när man väl kommer fram. Snackar såklart om att åka från cph till malmö.

Är det inte möjligt att öppna fönstret och tejpa upp en stor bit på taket?
Citera
2017-02-25, 19:17
Medlem
Har haft en tanke rätt länge angående tåget mellam cph och malmö. Nu kanske jag har kollat för mycket james bond, men en stor jävls magnetisk bit tillsammans med önskad drog i en väska. Borde det inte gå att få denna att sitta nånstans på tåget med hjälp av magneten?
Citera
2017-03-01, 20:33
Medlem
produktenavsummans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bongpetter
Har haft en tanke rätt länge angående tåget mellam cph och malmö. Nu kanske jag har kollat för mycket james bond, men en stor jävls magnetisk bit tillsammans med önskad drog i en väska. Borde det inte gå att få denna att sitta nånstans på tåget med hjälp av magneten?

Det skulle väl funka, om inte luftmotståndet slet av väskan eller någon såg den utifrån och larmade. Det måste nog vara en stor jävla magnet om den ska sitta kvar där. Dessutom är väl yttersidan av ett tåg snarare aluminium än järn så att säga. Man måste hitta en jävligt bra spot som både är lättillgänglig, magnetisk och diskret isåfall. Men vad fan vet jag, jag har aldrig ens åkt tåget mellan cph och Malmö
Citera
2017-03-01, 23:07
Medlem
megasinned1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carllarsen
Vad menar du med 50 %? Har tullen kontrollerat 50 % av Öresundstågen, dvs varannat tåg, när du har rest till Köpenhamn? Nej, det tror jag inte på.

Eller är det du som han bedömt sannolikheten till 50-50 för att tullarna skall vara på det tåg som du reser med? Det tror jag ligger närmare till hands. Men i själva verket så kan du inte göra några sådana bedömningar med någon som helst säkerhet. Du famlar i blindo och i brist på en seriös bedömning tar du till 50-50 därför att det är jämnt och bra, men är i själva verket bara en gissning från din sida.

Man kan ju fråga sig var du har fått siffran 50 % från? Hur vet du det? Hur KAN du veta det? Vill du påstå att dina uppgifter är mer tillförlitliga än mina? Jag genomskådar alla sådana oseriösa påståenden och jag ifrågasätter din kompetens att göra sådana bedömningar som du har gjort. Vad har du för bedömningsunderlag egentligen?

Jag har 100 % synskärpa på båda ögonen och har högskoleutbildning.

Aha men man hör ju att en och annan åker dit rätt ofta. Jag själv vet jag inte en susning. Men dem gångerna vi har åkt med familjen över sundet, har jag aldrig ens sätt en tullare där någon gång om jag ska vara ärlig. Kan vara för att gränskontrollerna har blivit hårdare förmodligen.
Senast redigerad av megasinned1 2017-03-01 kl. 23:10. Anledning: Redigera stavfel
Citera
2017-03-05, 11:03
Medlem
megasinned1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frukthandlaren.
(ide 1)Tänkte varför inte ta tåget till danmark, köpa hash, paketera vatten tätt, och slänga på sig en våtdräckt och simma över till malmö, är man en relativt bra simmare borde det inte vara så svårt eller?
Finns väl ingen som ser en människa i det vattnet, tänkte tull och sådant?

(ide 2) eller ifall man har kapital, köp en stor båt, åkt till danmark köpt hash/gräs, åk mot gotland och gå i land ifrån den sidan av sverige, lär ju inte finnas någon tull där?
Hört att dom tagit båtar som åkt danmark - malmö.

Kustbevakningen?
Citera
2017-04-07, 14:58
Medlem
Norrlands.gulds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makdui
Är det inte möjligt att öppna fönstret och tejpa upp en stor bit på taket?
Jovisst och ingen kommer notera något och undra vad i helvete du håller på med...
Citera
2017-04-18, 00:17
Medlem
megasinned1s avatar
Är det någon här som lyckats smuggla med sig större mängder cannabis via tåget? Malmö-Köpenhamn
Citera
2017-05-03, 20:00
Medlem
Känns ju inte som det är värt att sitta och nojja om man har med sig massa röka på ett tåg om dem ev kollar när man ska åka hela vägen till stockholm med ett hegge eller så om man räknar med risk, tågresepris och tid slösad?
Luve
Citera
2017-06-02, 17:43
Medlem
Krakanhugins avatar
Ska till cris någon gång i sommar och fick körkort och bil i vår. Jag vet att tullen är ganska dyr om man kör över bron, men hur ser risken för att man ska bli påkommen ut i jämförelse med tåg?
Stoppar de alla bilar, eller bara bussar och lastbilar?
Kollar de oftast bara leg?
Hur ofta använder de hundar?
Vad kan man göra för att undvika att en knarkhund hittar ens grejer?
Finns det några paniklösningar om de tar fram en hund och man har grejerna i bilen?
Citera
2017-06-15, 05:00
Medlem
F.Ks avatar
Jag vet i alla fall att när vi har varit ner och köpt öl så har det aldrig varit en människa någonstans i tullområdet när man åker färja mellan Helsingborg och Helsigör, varken på svensk eller dansk sida.
Detta var dock före flyktingkrisen, så nu kanske det är större närvaro.
Citera
2017-06-24, 04:22
Medlem
Krakanhugins avatar
Det blev en fin biltur till Cris.
Inga hundar vid tullen så allt var frid och fröjd.

På vägen hem tänkte jag att det säkraste sättet att smuggla med tåg är väl när det är rusningstrafik och alla svenskar åker hem från Köpenhamn? Inte en jävel kan väl komma med hund när alla står upp på tåget.
Så länge man kan dölja lukten för människor så borde det väl vara (pun not intended) grönt?
Citera
2017-06-24, 04:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krakanhugin
Det blev en fin biltur till Cris.
Inga hundar vid tullen så allt var frid och fröjd.

På vägen hem tänkte jag att det säkraste sättet att smuggla med tåg är väl när det är rusningstrafik och alla svenskar åker hem från Köpenhamn? Inte en jävel kan väl komma med hund när alla står upp på tåget.
Så länge man kan dölja lukten för människor så borde det väl vara (pun not intended) grönt?
Helt riktigt, säkraste sätter att smuggla med tåg är när alla svenskar åker hem från Köpenhamn i rusningstrafiken. Ingen tull med hundar kommer i det läget, när alla står upp på tåget. Så länge du kan dölja lukten för människor är det helt lugnt. Detta sättet är helt riskfritt för att smuggla hem från Danmark.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in