2014-07-21, 21:13
Medlem
akvifers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thefmmrpappa
Jaa här kommer det den miljonte gången.. tyckkree mig aldrig sår bra svar... men hur är det med att skicka ett brev med 15g?? är det någon som kan erkänna lyckats?? hade varit kul med goa svar!

Ska du skicka till dig själv? Isf är det en dålig idé.

Annars funkar det fint, sålänge du packar det bra.
Citera
2014-07-22, 23:02
Medlem
kantoos avatar
Är det säkert att ta med kladdkaka med cannabis på en bussresa ner till belgien? Ifall tullen skulle stanna oss, finns det någon chans att det märks på nåt sätt eller är de helt safe?
Citera
2014-07-23, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kantoo
Är det säkert att ta med kladdkaka med cannabis på en bussresa ner till belgien? Ifall tullen skulle stanna oss, finns det någon chans att det märks på nåt sätt eller är de helt safe?
Utan narkotikahundar nästan 100% safe. Har du någonsin sett tullen ta bitar av passagerares mat s de har med sig? Antar att du inte har, och tills den dagen dom börjar göra det är du relativt säker.
Men hundar beror på hur lata tullarna är. Hunden kommer markera dig (om den inte är "fake" dvs). Tullen kommer plocka bort dig och kolla igenom dina saker och dig. Om de upptäcker cbkakan eller inte, beror på om de orkar rota igenom dina saker och hur noga de kommer titta. Om de orkar "leka" med hunden och låta den sniffa alla dina saker var för sig. Alltså, det beror nog mest av hur mycket tur du har (som vanligt). Men jag gissar dock på att det går bra.
Vill du bli ännu mer safe så försök få någon random person att "smuggla" din kaka eller klassikern, lägg på en plats som inte förknipas med dig.
Citera
2014-07-23, 18:34
Medlem
akvifers avatar
Och ha med dig såna saker som vanliga personer hade haft tillsammans med en stor kladdkaka. Tex några papptallrikar, servetter, plastgafflar etc. Gärna någon annan mat också.

Gärna allt detta packat tillsammans. Herregud, att se igenom det blir svårt.

Klä er inte som pundare bara!
Citera
2014-07-28, 01:10
Medlem
Hej! Om jag gömmer i en kondom inuti mig typ musen eller rumpan?? Med Cb. Från Christiania. hittar tullen då? Kommer de "våldta" mig och ta ut allt?
Citera
2014-07-28, 05:03
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrudenKalle
Hej! Om jag gömmer i en kondom inuti mig typ musen eller rumpan?? Med Cb. Från Christiania. hittar tullen då? Kommer de "våldta" mig och ta ut allt?
http://lmgtfy.com/?q=Smuggla+Cannabi...ch+r%C3%B6ven+
Citera
2014-07-28, 20:18
Medlem
Någon som har koll på om det är några problem att ta med sig en femma på flyget Barcelona till Mallorca?
Citera
2014-07-30, 13:48
Medlem
msheisenbergs avatar
Är nog säkrast att låta bli. Dock har jag en kompis som flög från New York till Sverige med en joint i ciggpaketet. Var inte planerat, hon hade bara glömt ta ur den innan hon klev på flyget.

Jag är så pass paranoid att jag nog inte ens skulle våga gå in på en flygplats hög.
Citera
2014-07-31, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kegrrr
Någon som har koll på om det är några problem att ta med sig en femma på flyget Barcelona till Mallorca?

Lämna det hemma och köp på plats.
Citera
2014-08-05, 17:27
Medlem
akvifers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av msheisenberg
Jag är så pass paranoid att jag nog inte ens skulle våga gå in på en flygplats hög.

Then your missing half the fun! Alla borde prova att äta lite brownies och sen sätta sig på ett flyg, förändrar hela resan från ett jobbigt tvång, to a fun day in the sky
Citera
2014-08-05, 18:37
Medlem
Bigmaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thefmmrpappa
Jaa här kommer det den miljonte gången.. tyckkree mig aldrig sår bra svar... men hur är det med att skicka ett brev med 15g?? är det någon som kan erkänna lyckats?? hade varit kul med goa svar!

Jag har skickat brev hem till mig sjalv fran Kopenhamn med 15.xxg i ena och ca 18g i den andra - bada kom fram. Packetera det sa att det inte verkar vara knark bara, sa ar det lugnt. De farliga typerna ar mest klafingriga danskar/svenskar som arbetar for posten, och saklart hundar pa postlager och dyl. Skicka ditt brev pa mandag-onsdag senast, sa slipper ditt brev nog hamna i en terminal over helgen, och du minskar da risken att det blir sniffat och taget.

Lycka till!
Citera
2014-08-05, 18:51
Medlem
akvifers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigmaw
Jag har skickat brev hem till mig sjalv fran Kopenhamn med 15.xxg i ena och ca 18g i den andra - bada kom fram. Packetera det sa att det inte verkar vara knark bara, sa ar det lugnt. De farliga typerna ar mest klafingriga danskar/svenskar som arbetar for posten, och saklart hundar pa postlager och dyl. Skicka ditt brev pa mandag-onsdag senast, sa slipper ditt brev nog hamna i en terminal over helgen, och du minskar da risken att det blir sniffat och taget.

Lycka till!

Värt att tillägga här är att man åklagaren kommer förvänta sig fällande dom för smuggling om ditt brev fastnar och dom kan visa med mobildata/kontokort att du varit i Danmark då det postades.

Så förbered dig på rättegång om det fastnar, och dom är smarta nog att titta närmare på dig.

Därför man ska skicka till en kompis eller liknande, som då kan neka utan problem om det fastnar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in