2017-06-24, 13:23
Medlem
Krakanhugins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aibut
Helt riktigt, säkraste sätter att smuggla med tåg är när alla svenskar åker hem från Köpenhamn i rusningstrafiken. Ingen tull med hundar kommer i det läget, när alla står upp på tåget. Så länge du kan dölja lukten för människor är det helt lugnt. Detta sättet är helt riskfritt för att smuggla hem från Danmark.

Har varit med om det någon gång tidigare. Vid vilken tid brukar rusningstrafiken börja, om du vet?
Citera
2017-06-25, 17:38
Medlem
Gallrass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krakanhugin
Har varit med om det någon gång tidigare. Vid vilken tid brukar rusningstrafiken börja, om du vet?

Skulle nog hellre rekommendera dig till att ta bilen över bron mellan 12-16 under sommarveckorna .
Åkte fast på tåget med nått hegge och det är inte så lätt att smita när du blir utvald.
Massor av turister som skall över till Sverige vid den tiden. Har blivit stoppad flera gånger med grejor när dom haft id kontroller och det är bara att inte sitta och skaka med handen när du lämnar över id och le . Clear eyes är att rekomendera
Var ännu bättre innan id kontrollerna när man kunde lösa en tur och retur biljett- då var det bara att snedda över filerna i låg hastighet och välja ett bås utan tullare(om dom nu står där). Man ser dom tydligt.

Åkte varje sommar flera gånger till för nått år sen. Men se upp på motorvägen (om du kör mot gbg och röker) särskilt om det är nått vägarbete för då passar dom på att stå precis efter och du ser dom inte pga av alla varningskyltar osv ! Klarade mig med blotta förskräckelsen sist jag åkte...
Citera
2017-06-25, 17:40
Medlem
Gallrass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aibut
Helt riktigt, säkraste sätter att smuggla med tåg är när alla svenskar åker hem från Köpenhamn i rusningstrafiken. Ingen tull med hundar kommer i det läget, när alla står upp på tåget. Så länge du kan dölja lukten för människor är det helt lugnt. Detta sättet är helt riskfritt för att smuggla hem från Danmark.

Fel. Åkte fast på tåget. Dom kommer in 6 tullare och väljer ut några st dom kollar (utan hund) och visiterar dig och din ev väska
Citera
2017-07-06, 21:56
Medlem
Arga.Apans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megasinned1
Är det någon här som lyckats smuggla med sig större mängder cannabis via tåget? Malmö-Köpenhamn
En kille jag känner har tagit med sig mängder på 1hg-1kg över Öresund vid ett flertal tillfällen de senaste 15 åren. En gång hittade tullen hans stash bestående av 300 gram hasch. övriga gånger har det gått bra.
Citera
2017-07-06, 21:59
Medlem
Arga.Apans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Som någon annan skrev är det ganska ofta bara en vanlig hund så kikar de vilka som blir nervösa osv.
I call bullshit.

Tullens hundar är utbildade på att markera mot specifika olagligheter. En så kallad "vanlig" hund fyller ingen som helst funktion. innan jag tror på detta påstående vill jag se en hyfsad trovärdig källa eller en större mängd trovärdiga anekdoter som tyder tyder på en sådan irrationell strategi.
Citera
2017-07-06, 22:01
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arga.Apan
I call bullshit.

Tullens hundar är utbildade på att markera mot specifika olagligheter. En så kallad "vanlig" hund fyller ingen som helst funktion. innan jag tror på detta påstående vill jag se en hyfsad trovärdig källa eller en större mängd trovärdiga anekdoter som tyder tyder på en sådan irrationell strategi.
Jag har fått uppfattningen att dom hundar som dom har med sig som inte är knarkhundar är mer för "crowd control" vid behov snarare än att försöka skrämma upp folk.
Citera
2017-07-06, 22:01
Medlem
Arga.Apans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2
mmm frågan är väl om de verkligen spanar efter folk som kan ha 10-20 gram cannabis på sig eller kanske spanar efter den som har 5 kilo med sig??
Eller de kanske spanar efter terrorister som har som plan att döda så många som möjligt på tåget som skedde på ett tåg mellan Frankrike/England??
Det är bekräftat många gånger om att en av Tullens (i synnerhet när det handlar om Öresund) huvudsakliga prioriteringar är att slå till mot den så kallade myrtrafiken av narkotika alltså svenska unga människor som varit på visit i grannlandet och passar på att ta med sig lite röka hem till Svedala.
Citera
2017-07-06, 22:03
Medlem
Arga.Apans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag har fått uppfattningen att dom hundar som dom har med sig som inte är knarkhundar är mer för "crowd control" vid behov snarare än att försöka skrämma upp folk.
Jag har sett tullhundar markera på Öresundstågen ett tiotal tillfällen. Alla hundar är inte utbildade att markera mot narkotika men tro inte att man bemödar sig med att glida runt men någon vanlig byracka bara för syns skull.
Senast redigerad av Arga.Apan 2017-07-06 kl. 22:05.
Citera
2017-07-06, 22:14
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Jag har sett tullhundar markera på Öresundstågen ett tiotal tillfällen. Alla hundar är inte utbildade att markera mot narkotika men tro inte att man bemödar sig med att glida runt men någon vanlig byracka bara för syns skull.
Som sagt så är inte min uppfattning att det är för syns skull utan som säkerhet.
Citera
2017-07-16, 21:04
Medlem
megasinned1s avatar
Citat:
I call bullshit.

Tror du tullen berättar att dom inte alltid har riktiga narkotikahundar? Det skulle ju bara vara dumt. Jag tror inte heller dom alltid använder riktiga hundar. Finns ju folk som haft hasch i fickan och hunden inte markerat.
Citera
2017-07-17, 11:20
Medlem
Arga.Apans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megasinned1
Tror du tullen berättar att dom inte alltid har riktiga narkotikahundar? Det skulle ju bara vara dumt. Jag tror inte heller dom alltid använder riktiga hundar. Finns ju folk som haft hasch i fickan och hunden inte markerat.
1. Hunden markera bara om den blir instruerad att söka.
2. Hunden kan vara utbildad på annat än narkotika.
Citera
2017-07-17, 16:38
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
1. Hunden markera bara om den blir instruerad att söka.
2. Hunden kan vara utbildad på annat än narkotika.
2) Om den inte är utbildad på narkotika så är det ju rent definitionsmässigt inte en narkotikahund.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in