2016-02-17, 19:06
Medlem
Costanza101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cannamupp
Polisen på tågen i malmö och dom som IBLAND står på Stockholm C är i huvudsak ute efter flyktingar.
På sin höjd kan du få legitimera dig lite snabbt och så länge du inte väcker misstankar så ska det ta någon sekund.
Så se bara till att du inte luktar eller väcker misstanke kring just narkotika så är det lugnt.
Du verkar dessutom ha lite nervöst sinne så jag skulle råda dig att inte röka något innan heller.
Det kan bli nervöst att behöva prata med en smurf när man är hög.
Pseudo-psykolog ser jag? Tänk att man kan träffa alla typer i den här delen av forumet

Tackar för övrigt för resten av ditt inägg, blir nog så att jag stoppar en femma eller två i väskan.
Citera
2016-02-18, 00:15
Medlem
Cannamupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Costanza101
Pseudo-psykolog ser jag? Tänk att man kan träffa alla typer i den här delen av forumet

Tackar för övrigt för resten av ditt inägg, blir nog så att jag stoppar en femma eller två i väskan.

Ursäkta?
Att du verkar nervös framgår tydligt i dina inlägg.
Nästa gång skippar du ironin och är lite mer tacksam när någon försöker ge dig lite råd, ungjävel.
Citera
2016-02-18, 01:30
Medlem
Costanza101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cannamupp
Ursäkta?
Att du verkar nervös framgår tydligt i dina inlägg.
Nästa gång skippar du ironin och är lite mer tacksam när någon försöker ge dig lite råd, ungjävel.
Okunnig och sen lite irriterad på gbg_smoke, det skulle jag hålla med om. Nervös? Nja, min frågeställning från hela början var just så att jag vet OM jag borde vara nervös och i sådana fall hur mycket. Din pseudo-psykologanalys behövdes helt enkelt inte, kompis

Sarkasm är rätt ord du är ute efter, inte ironi, "gubbjävel" (tycker inte du är en gubbjävel ) Jag var absolut tacksam för en del av ditt föregående inlägg som sagt.
Citera
2016-02-18, 08:47
Bannlyst
Det finns bara ett rätt sätt att smuggla via CPH till Svea, alla andra sätt är dömda till att misslyckas om nu tulltjänseman med hund dyker upp. Och det är en metod jag inte vill outa här i detta inlägget, men ni får gärna PM'a om ni vill veta mer. Dock bör det inte postas i denna tråden.

Det jag kan säga är att ni gör er själva en tjänst om ni INTE har det på er. Att riskera att bli tagen är inte värt det i jämförelse med om ni förlorar ert godis, vilken mängd det än må vara. Sålänge det inte kan kopplas till er, så gör ni rätt. Tar tullen det är det bara ett bonus i deras statistik, men ni går fria och det är det viktiga. Så alla som säger saker som att plasta in det, ha det i kallingar, etc, etc.... Nej, nej nej. Ni gör helt fel.

Btw en liten historia jag bjuder på: Stack till Chris åren 00's med en brud som jag hade ett knullpolar förhållande med. Köpte lite brunt och grönt, inte mer än en 5'a. Hon tog det i sin BH (nu i efterhand skäms jag lite, hon hade ju fått ta all skit).
Vi har precis kommit halvvägs på bron då jag plötsligt hör ett flämtande, det visar sig vara en hund. Pulsen går upp i högvarv. Tjejen sitter vid fönstret och jag bredvid mot gången. Vi sitter vi första sätena när man kommer in via dörren i tågkupen.
Det kommer in 4-5 tullare med hund, och går förbi oss. Plötsligt vänder dom och kommer tillbaka mot vårt håll.. Hjärtat bultar. Dom vänder igen och går mot andra sidan vagnen ifrån oss, och stanna vid ett par ungdomar. Dom har alla röda ögon, och blir visiterade och tagna !
Vi hoppas av såfort vi landar i Malmö och bytar tåg.. VILKEN KÄNSLA !

Men var något mer oerfaren på den tiden, som sagt, finns bara EN rätt metod att smuggla, glöm allt annat.
Senast redigerad av BroderQuetzalcoatl 2016-02-18 kl. 08:54.
Citera
2016-02-22, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BroderQuetzalcoatl
Det finns bara ett rätt sätt att smuggla via CPH till Svea, alla andra sätt är dömda till att misslyckas om nu tulltjänseman med hund dyker upp. Och det är en metod jag inte vill outa här i detta inlägget, men ni får gärna PM'a om ni vill veta mer. Dock bör det inte postas i denna tråden.

Det jag kan säga är att ni gör er själva en tjänst om ni INTE har det på er. Att riskera att bli tagen är inte värt det i jämförelse med om ni förlorar ert godis, vilken mängd det än må vara. Sålänge det inte kan kopplas till er, så gör ni rätt. Tar tullen det är det bara ett bonus i deras statistik, men ni går fria och det är det viktiga. Så alla som säger saker som att plasta in det, ha det i kallingar, etc, etc.... Nej, nej nej. Ni gör helt fel.

Btw en liten historia jag bjuder på: Stack till Chris åren 00's med en brud som jag hade ett knullpolar förhållande med. Köpte lite brunt och grönt, inte mer än en 5'a. Hon tog det i sin BH (nu i efterhand skäms jag lite, hon hade ju fått ta all skit).
Vi har precis kommit halvvägs på bron då jag plötsligt hör ett flämtande, det visar sig vara en hund. Pulsen går upp i högvarv. Tjejen sitter vid fönstret och jag bredvid mot gången. Vi sitter vi första sätena när man kommer in via dörren i tågkupen.
Det kommer in 4-5 tullare med hund, och går förbi oss. Plötsligt vänder dom och kommer tillbaka mot vårt håll.. Hjärtat bultar. Dom vänder igen och går mot andra sidan vagnen ifrån oss, och stanna vid ett par ungdomar. Dom har alla röda ögon, och blir visiterade och tagna !
Vi hoppas av såfort vi landar i Malmö och bytar tåg.. VILKEN KÄNSLA !

Men var något mer oerfaren på den tiden, som sagt, finns bara EN rätt metod att smuggla, glöm allt annat.

Skitsnack, finns inte en chans att du blir tagen om du har på dig rökat sålänge det inte är väldigt stora mängder. Att det inte är värt risken kan jag däremot hålla med om.
Citera
2016-02-22, 15:19
Medlem
Hej, Tänkte plocka upp ett "Paket" i malmö o ta tåget därifrån till karlskrona. Behöver jag oroa mig för kontroller i tågen ?. Är det bättre att ta pågatåg till kristianstad och sedan ta vanligt öresundståg till karlskrona ?
Citera
2016-02-22, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TjugaEllerTjunga
Hej, Tänkte plocka upp ett "Paket" i malmö o ta tåget därifrån till karlskrona. Behöver jag oroa mig för kontroller i tågen ?. Är det bättre att ta pågatåg till kristianstad och sedan ta vanligt öresundståg till karlskrona ?

Det beror på vart i Malmö du skall plocka upp detta. Ibland kan tullen hoppa på vid triangeln. Dock åker aldrig tullen Malmö -> Karlskrona utan de åker bara med över sundet...
Citera
2016-02-22, 15:33
Medlem
Aha, Är det bättre o ta bilen då ? Vet du om tullen hoppar på pågatåg?
Citera
2016-02-22, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TjugaEllerTjunga
Aha, Är det bättre o ta bilen då ? Vet du om tullen hoppar på pågatåg?

Du ska bara hämta nåt i Malmö? Du ska inte över till Danmark? Ta bilen eller tåget, det väljer du själv. Tullen kommer du enbart stöta på vid stationer nära gränsen som typ triangeln och Hyllie. Tullen går aldrig på några Pågatåg, det är tåg som enbart kör inrikes..
Citera
2016-02-22, 15:43
Medlem
Yes, Ska bara hämta något i malmö. Det blir pågatåg då, Tack för hjälpen!
Citera
2016-03-05, 03:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lerchos
Jo vi är anonyma, det är bara så att man får fruktansvärda straff för detta i Sverige, medan man i Danmark kan springa runt ashög och gå förbi polisen och de fullkomligt skiter i en.

Dvs, vi har ångest för att vi måste åka hem + att massa förmyndarjävlar är efter oss och vill sätta oss i straffregistret.

Dvs, alla som åker till Danmark vill i hemlighet aldrig åka hem, eftersom Danmark äger och Sverige suger. Den ångesten + ångesten av förmyndarsamhället förstör sinnesfriden.

Det är därför det känns som att åka till Nangijala när man är på väg dit och som att Katla ska äta ens pungkulor rostade över öppen eld på väg tillbaka.

Jag pundar iofs inte längre men jag minns allt att jag fanimej inte ville åka hem.

+++ 1111 gammal tråd gäller fortfarande
Citera
2016-04-04, 20:20
Medlem
Elikos avatar
Tänkte bara påpeka att tullen har minst lika bra koll om inte bättre, på vägen mellan Göteborg och Malmö.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in