2017-01-03, 11:09
Medlem
Bombaysapphires avatar
Stoppa brajjet i en av skräppåsarna som finns vid sätena, sen plockar du bara upp det igen när du ska av. Skulle polisen hitta brajjet så är det såklart bara att säga att det inte är ditt.
Citera
2017-01-03, 11:35
Medlem
WeAreAlls avatar
Sist jag åkte mellan Malmö och Köpenhamn var det tullare på tåget. Tåget stannade precis vid gränsen och tullare med polis klev på tåget. Tullmännen var dock civilt klädda, klädda i jeans och luvtröja med hörsnäckor.

Dom frågade alla i vagnen vart deras bagage låg, kollade igenom toaletten och frågade en del sällskap och personer vart de varit.

Någon hund såg jag inte röken av!
Senast redigerad av WeAreAll 2017-01-03 kl. 11:38.
Citera
2017-01-03, 13:12
Medlem
Custom_mades avatar
Som någon annan skrev är det ganska ofta bara en vanlig hund så kikar de vilka som blir nervösa osv.

Har haft polare som haft gräs i fickan när hundar stigit på tåget mellan Sverige och Norge och de gick bara förbi honom.

De spelar på rädsla som vanligt pga. att de suger på sina jobb!
Citera
2017-01-03, 14:11
Medlem
megasinned1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aibut
Se svaret ovan, till ett tidigare inlägg. Där har du ett sätt som funkar så att inga narkotikahundar kan känna någon lukt. Fryspåse i smält stearin som stelnar till en lufttät barriär eller i olja, i lufttät glasburk (mason jar).

Det låter ju till o med overkill, haha, aha men tack!
Citera
2017-01-05, 15:15
Moderator
Morfar-52s avatar
Tråden " Du som åkt tåg mellan Danmark-Sverige !!!!KOLLA HIT!!!!" infogad./mod
Citera
2017-01-06, 20:27
Medlem
Ni vet att tullverkets personal läser tråden va?
Citera
2017-01-07, 04:31
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelynne
Det är möjligt att dom gör men det är nog mest som förstörelse i sådant fall och för att ha något att prata om på fikarasterna. Tullen är naturligtvis såpass professionella att dom känner till allt som är värt att veta om smuggling så dom behöver inte läsa sig till information i denna tråden. Inget nytt för dom ju.

Det mest återkommande tipset är det att gömma det i papperskorgen (inne på toan) och så sent som för bara några dagar sedan tipsade någon om just det igen. Om nu tullen tog sånt på allvar som skrivs här skulle dom väl till exempel ta som vana att regelmässigt vittja alla papperskorgarna på tågen om dom gick på det som skrivs här.

Naturligtvis spelar det knappast någon roll vad folk skriver här och tullen kunde knappast bry sig mindre. Vad jag förstår så har dom väl ännu inte tagit som vana att undersöka alla papperskorgar på tågen, i jakt på några futtiga gram cannabis. Det lär ju ändå inte ligga flera hekto eller kilo där och tullen har naturligtvis inget större intresse att jaga dom som åker över för att ta med sig en femma eller tia tillbaka, till exempel genom att lägga det i botten av någon papperskorg inne på ett Öresundståg.

Summa summarum: Det går bra att skriva i princip vad som helst i denna tråden och framför allt då det gäller idéer om smuggling av mindre mängder för personlig bruk. Tullen bryr sig ändå inte nämnvärt och dom har viktigaste saker att tänka på (jaga dom som till exempel organiserat smugglar åtskilliga kilon av både cannabis och andra tyngre droger).
Citera
2017-01-16, 11:22
Medlem
megasinned1s avatar
Vet att hundarna känner av det vilket fall som helst, men vet även faktiskt folk som lyckats. Men dock vet jag inte om det var fejk hundar eller riktiga då.

Lukten går ju i alla fall att minimera lite. Om vi säger att jag plastar in en tia, tio gram hasch. I Plastfolie, några varv kanske 25. + lite tejp, samt en zip-påse som jag sedan lägger i två kondomer. Som man tömmer ordentligt på luft. Till sist in i röven, och rena tajta jeans. Bara ser normal ut borde det fungera? Eller åtminstone försvåra lukten för knarkhundarna.

Vet bara att vakuumförpackning fungerar faktiskt på mindre mängder. Då min kompis faktiskt inte blev markerad. Men vet som sagt inte om det var en riktig narkotikahund eller fejk. Men han åkte Öresundståget nyligen faktiskt. Han hade dock bara 25 gram.
Senast redigerad av megasinned1 2017-01-16 kl. 11:23. Anledning: Glömde det här ?
Citera
2017-01-16, 11:27
Medlem
megasinned1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelynne

Ja. Det gör dem säkert! Men dem riktiga erfarna smugglarna tror jag inte direkt tipsar folk via flashback. Sen är ju flashback också en hel del skitsnack haha
Citera
2017-01-18, 21:30
Medlem
victoryzs avatar
Bor för tillfället i Helsingborgstrakten och blir allt mer sugen på att ta mig över sundet för att inhandla lite danskt guld. Har det blivit mycket svårare sen gränskontrollerna drog igång? Vad rekommenderas, tåg, båt eller bil? Har möjlighet att ta med mig frugan på en tur över. Tänker mig att en man och en kvinna (svensk, medelålders, fin bil) ej bör vara något som får tullarna att höja på ögonbrynen. Å andra sidan har jag ett viktigt jobb här nere och skulle ej vilja ha några problem med polisen.
Citera
2017-01-19, 00:33
Medlem
teflonpannan69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av victoryz
Bor för tillfället i Helsingborgstrakten och blir allt mer sugen på att ta mig över sundet för att inhandla lite danskt guld. Har det blivit mycket svårare sen gränskontrollerna drog igång? Vad rekommenderas, tåg, båt eller bil? Har möjlighet att ta med mig frugan på en tur över. Tänker mig att en man och en kvinna (svensk, medelålders, fin bil) ej bör vara något som får tullarna att höja på ögonbrynen. Å andra sidan har jag ett viktigt jobb här nere och skulle ej vilja ha några problem med polisen.

Risken är väldigt, väldigt liten. Nästan mindre än en väl kalkylerad risk.

Men det är fortfarande en risk. Endast du kan avgöra om det är en risk värd att ta.
Citera
2017-01-21, 08:22
Medlem
boobacars avatar
Vad tror ni om att tejpa ca 30g diskret längst bak på tåget? Med en flik som man kan bara riva av det när man väl kommer fram. Snackar såklart om att åka från cph till malmö.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in