Citat:
Ursprungligen postat av
Fiskfjäll
Sjukt kul idé jag skrattar så jag gråter här. Men den är också lika dålig som den är kul. Att simma tar väldigt lång tid och du kan inte ta med dig så mycket så redan där är det ovärt. Sedan är öresund strömt och blåsigt vilket gör det riktigt svårt, en relativt bra simmare kan drunkna och följebåt är verkligen att rekommendera. Öresund är också vältrafikerat, du kommer att bli upptäckt (om inte påkörd) och du kommer utan tvivel att bli rapporterad till kustbevakningen.
Slutsats; det finns inte en chans att smuggla på det viset. Metoden att ta ett tåg över, köp droger åk hem med drogerna i ryggsäck och en stor skylt runt halsen där det står "Jag smugglar knark!" är betydligt bättre.
Jo men nu räknade jag inte med att någon av er små feta data "experter" att ni ska simma, utan en vältränad simmare.
En halv mil är inte långt det är ni som är lata.
att simma ett par timmar i små vågor är väl inte allt för fysikt påfrestande.
(i värsta fall jag kan dra lite tjack innan man hoppar i vattnet, håller man sig pigg)
Ja nu ska man ge sig ut på dagar då det är vindstilla, trodde det var självklart.
Då är inte vågorna så farliga att man kan simma i det, har simmat i värre utomlands har ni säkert med gjort! ( tänkte att man flyter på vågorna ni vet, inte under dom)
Och en lätt ryggsäck så kan du enkelt lägga i 2-3kg, det väger ingenting..
Bra förtjänst för att simma lite, ni tänker väldigt begränsat.
ja man får ju simma där det är minst simlängd ifrån land till land, och där minst båtar åkar.
Nä fan jag ska försöka simma över i sommar, lägger upp en tråd om jag lyckas!