2015-01-27, 11:14
Medlem
(ide 1)Tänkte varför inte ta tåget till danmark, köpa hash, paketera vatten tätt, och slänga på sig en våtdräckt och simma över till malmö, är man en relativt bra simmare borde det inte vara så svårt eller?
Finns väl ingen som ser en människa i det vattnet, tänkte tull och sådant?

(ide 2) eller ifall man har kapital, köp en stor båt, åkt till danmark köpt hash/gräs, åk mot gotland och gå i land ifrån den sidan av sverige, lär ju inte finnas någon tull där?
Hört att dom tagit båtar som åkt danmark - malmö.
Citera
2015-01-27, 18:02
Medlem
Man köper en quad copter som kan lyfta ett kilo. Den måste ha gps med follow me funktion Dvs, att den följer efter hand kontrollen. Eller så kan man köpa en dyr motoriserad riktantenn. Man lastar på grejorna i Danmark sen sätter man sig i sin båt och åker över med quaden hovrande 100 m ovan. Kommer kustbevakningen eller polisen så kan man skicka den mot förinställda koordinater att crasha i havet och kontrollen sänker man till havets botten. har man en riktantenn så kan man be en polare stå någonstans i malmö (klagshamn tex) och flyga över den åt en. Sträckan kan den nog klara av på en 10 min. Kör man med riktantenn behöver man en kamera med fpv också så man ser vart man flyger. Piece of cake!
Citera
2015-01-27, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frukthandlaren.
(ide 1)Tänkte varför inte ta tåget till danmark, köpa hash, paketera vatten tätt, och slänga på sig en våtdräckt och simma över till malmö, är man en relativt bra simmare borde det inte vara så svårt eller?

(ide 2) eller ifall man har kapital, köp en stor båt, åkt till danmark köpt hash/gräs, åk mot gotland och gå i land ifrån den sidan av sverige, lär ju inte finnas någon tull där?

Kör du en båt så kan du fästa grejorna i tyngder under båten med snören dockan kapa om de kommer så förlorar du förvisso grejerna men slipper fängelse.
Fan alltså man kanske skulle bli smugglare
Skit i Gotland. Det är ju långt som faen. Satsa på lomma eller Limhamn istället.ställ båten i hamnen någon timme och gå sen tillbaks när det är mörkt och fiska upp grejorna.
Citera
2015-01-27, 20:10
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:

Nej, du kan fan inte simma från Köpenhamn till Malmö, du kommer drunkna som fan. Öresund är strömt och blåsigt, och jag tror inte du fattar hur lång sträckan är. Öresundsbron (med tillhörande tunnel) är en och en halv mil lång!
Någon enbent italienare (som tidigare simmat över Engelska kanalen, Gibraltar, m.m., ingen glad amatör alltså) försökte för några år sedan men gav upp efter nio timmar (!) med lite mindre än halva sträckan kvar. Det finns några stycken som simmat sträckan Helsingør—Helsingborg (som är betydligt kortare), fast då handlar det om rekordlystna proffsplaskare med följebåt om något gått snett, inte "relativt bra simmare".
Klart man kommer synas (åtminstone på dagen), det är fullt med båtar som garanterat kommer att tro att du är en knäppgök på väg att drunkna och drar upp dig eller anropar kustbevakningen (som drar upp dig, vare sig du vill eller inte).
Citera
2015-01-27, 21:09
Medlem
Citat:

Sjukt kul idé jag skrattar så jag gråter här. Men den är också lika dålig som den är kul. Att simma tar väldigt lång tid och du kan inte ta med dig så mycket så redan där är det ovärt. Sedan är öresund strömt och blåsigt vilket gör det riktigt svårt, en relativt bra simmare kan drunkna och följebåt är verkligen att rekommendera. Öresund är också vältrafikerat, du kommer att bli upptäckt (om inte påkörd) och du kommer utan tvivel att bli rapporterad till kustbevakningen.

Slutsats; det finns inte en chans att smuggla på det viset. Metoden att ta ett tåg över, köp droger åk hem med drogerna i ryggsäck och en stor skylt runt halsen där det står "Jag smugglar knark!" är betydligt bättre.
Citera
2015-01-28, 00:04
Medlem
Hmm, vissa snackar om att transportera mindre mängder hasch i munnen för att svälja vid undersökning. Blir inte haschet förstört om man inte har plast runt det och förvarar det i munnen på det sättet?
Tänkte också, om detta skulle kunna utformas så att det funkar med gräs? Svälja gräset med en klunk vatten, om saker och ting börjar knasa? Självklart en mindre mängd då.
Citera
2015-01-28, 07:24
Medlem
Bdonks avatar
Citat:

Som andra påpekat är det nog inte en så bra idé att simma över till Malmö men att åka båt till Gotland med grejorna verkar vara en utmärkt idé. Återkom med rapport när du gjort den resan.
Citera
2015-01-28, 08:33
Medlem
ThingThings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jorgen300
Hmm, vissa snackar om att transportera mindre mängder hasch i munnen för att svälja vid undersökning. Blir inte haschet förstört om man inte har plast runt det och förvarar det i munnen på det sättet?
Tänkte också, om detta skulle kunna utformas så att det funkar med gräs? Svälja gräset med en klunk vatten, om saker och ting börjar knasa? Självklart en mindre mängd då.

Nä, borde inte bli något vidare mycket förstört åtminstone, skulle vara om det hinner börja brytas ner något märkvärdigt mycket under tiden som det är i munnen - så det beror väl på hur länge det ska vara där helt enkelt.

Det skojiga i cannabisen är ju som välkänt inte vattenlösligt, så det kommer i vilket fall inte att lösas upp och bli gegga av det skulle jag tro.
Citera
2015-01-29, 09:51
Medlem
Doktorphils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braxisstarman
Kör du en båt så kan du fästa grejorna i tyngder under båten med snören dockan kapa om de kommer så förlorar du förvisso grejerna men slipper fängelse.
Skit i Gotland. Det är ju långt som faen. Satsa på lomma eller Limhamn istället.ställ båten i hamnen någon timme och gå sen tillbaks när det är mörkt och fiska upp grejorna.

Använd salt som tyngder så löses dom upp efter en timme eller två och flyter upp till ytan

Så gjorde dom när dom smugglade sprit i USA på 20-30 talet
Citera
2015-01-30, 13:10
Medlem
Tjejen kom på en skitsmart ide, att man tar ett kinderägg och fyller med vad man nu vill ha med. Sen så kör man upp den i fittan och där borde det ju vara ganska säkert? speciellt om det gäller mdma/ e?
Citera
2015-01-31, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskfjäll
Sjukt kul idé jag skrattar så jag gråter här. Men den är också lika dålig som den är kul. Att simma tar väldigt lång tid och du kan inte ta med dig så mycket så redan där är det ovärt. Sedan är öresund strömt och blåsigt vilket gör det riktigt svårt, en relativt bra simmare kan drunkna och följebåt är verkligen att rekommendera. Öresund är också vältrafikerat, du kommer att bli upptäckt (om inte påkörd) och du kommer utan tvivel att bli rapporterad till kustbevakningen.

Slutsats; det finns inte en chans att smuggla på det viset. Metoden att ta ett tåg över, köp droger åk hem med drogerna i ryggsäck och en stor skylt runt halsen där det står "Jag smugglar knark!" är betydligt bättre.

Jo men nu räknade jag inte med att någon av er små feta data "experter" att ni ska simma, utan en vältränad simmare.

En halv mil är inte långt det är ni som är lata.
att simma ett par timmar i små vågor är väl inte allt för fysikt påfrestande.
(i värsta fall jag kan dra lite tjack innan man hoppar i vattnet, håller man sig pigg)
Ja nu ska man ge sig ut på dagar då det är vindstilla, trodde det var självklart.
Då är inte vågorna så farliga att man kan simma i det, har simmat i värre utomlands har ni säkert med gjort! ( tänkte att man flyter på vågorna ni vet, inte under dom)
Och en lätt ryggsäck så kan du enkelt lägga i 2-3kg, det väger ingenting..

Bra förtjänst för att simma lite, ni tänker väldigt begränsat.
ja man får ju simma där det är minst simlängd ifrån land till land, och där minst båtar åkar.
Nä fan jag ska försöka simma över i sommar, lägger upp en tråd om jag lyckas!
Citera
2015-01-31, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braxisstarman

Tullen vet om dom knepen, så dom har speglar för att kolla under båtar.

Jo men kör men till gotland finns ingen tull, då kan du åka fram o tillbaka hur mycket du vill.
Riskfritt ger mest förtjänst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in