2012-03-25, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xongiver
Fick en liten idé, om man har en båt. Kan man inte då bara åka över o ställa sig i någon hamn där, efter man köpt rökat bara hoppa in i båten och åka över med båten igen till någon hamn. Borde väl inte vara så jätte komplicerat, inte vet jag :S.

Att åka till olika stora hamnar är nog en dålig idé, eftersom tullen finns där. Och att åka med småbåt mellan danmark och sverige (som exempel) tycker nog tullen är misstänkt beteende. Så även om du stannar på andra mindre övervakade ställen kan man bli plockad.
Citera
2012-03-25, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badgones
Ska flyga arlanda-berlin inom kort. Bästa sättet att få med sig en 10a brunt?? Nån som har en bra ide då ja inte hinner jaga något på plats

Lägg det i fickan bara,. palla svälja 10g i kondom? :E

// dm
Citera
2012-04-02, 23:11
Medlem
Jarans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadmaauu5
Lägg det i fickan bara,. palla svälja 10g i kondom? :E

// dm
Brukar det inte finnas hundar där?

Och annars... Tänkte ta med mig 1,5-2 g brunt från arlanda till swietch om några dagar, några tips till mig? Lägga det i fickan verkar riskabelt.

Tack för alla svar.
Citera
2012-04-03, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaran
Brukar det inte finnas hundar där?

Och annars... Tänkte ta med mig 1,5-2 g brunt från arlanda till swietch om några dagar, några tips till mig? Lägga det i fickan verkar riskabelt.

Tack för alla svar.

Kör upp det i rumpan? Eller kanske lägg det i en påse och lägg det i kalsongerna vid kuken.
Citera
2012-04-03, 02:47
Medlem
hexacopter

http://www.youtube.com/watch?v=fyYujjP5J-k
Citera
2012-04-03, 21:44
Medlem
Jarans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harakash
Kör upp det i rumpan? Eller kanske lägg det i en påse och lägg det i kalsongerna vid kuken.
aight, låter bra
Citera
2012-04-05, 21:04
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
hexacopter

http://www.youtube.com/watch?v=fyYujjP5J-k

Vad har den för räckvidd, har tänkt på drone-spåret ett tag. Öresund är trots allt rätt brett.

Mellan Mexico och USA vore det komiskt enkelt på sina håll, dock kan man tänka sig AmerIkanskt frispel om farkosten detekterades vid överfarten.
Citera
2012-04-06, 18:56
Medlem
Helt ärligt, kan någon kunnig svara på det här: Hur svårt vore det att få med en 5 G gräs genom flyg till Sverige från Belgien? Liksom, känns att om de inte har hundar så går det att få med sig hur lätt som helst, metalldetektorer känner ju inte av lukt. Ser man någon hund är det väl bara att dumpa skiten eller något.

Ska till Belgien i sommar och möta upp polare som kommer direkt från Amsterdam, de ska förmodligen ta med sig lite röka som jag kan ta med till Sverige. Tänkte att det räcker med 5 gram, hur svårt är det att ta sig förbi säkerhetspersonalen på flygplatserna? Hur ska de märka att jag har något om jag har det i en luktförslutandepåse (eller typ kanske 5 för säkerhetsskull?), lägger det vid kuken och försöker gå igenom som vanligt bara.
Citera
2012-04-06, 19:00
Citat:
Ursprungligen postat av Dragon90
Helt ärligt, kan någon kunnig svara på det här: Hur svårt vore det att få med en 5 G gräs genom flyg till Sverige från Belgien? Liksom, känns att om de inte har hundar så går det att få med sig hur lätt som helst, metalldetektorer känner ju inte av lukt. Ser man någon hund är det väl bara att dumpa skiten eller något.

Ska till Belgien i sommar och möta upp polare som kommer direkt från Amsterdam, de ska förmodligen ta med sig lite röka som jag kan ta med till Sverige. Tänkte att det räcker med 5 gram, hur svårt är det att ta sig förbi säkerhetspersonalen på flygplatserna? Hur ska de märka att jag har något om jag har det i en luktförslutandepåse (eller typ kanske 5 för säkerhetsskull?), lägger det vid kuken och försöker gå igenom som vanligt bara.

Då får du göra en rätt misstänkt manöver, på arlanda ser du vovvarna när du är på c:a 10 meters avstånd
Citera
2012-04-06, 19:25
Medlem
Balonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xongiver
Fick en liten idé, om man har en båt. Kan man inte då bara åka över o ställa sig i någon hamn där, efter man köpt rökat bara hoppa in i båten och åka över med båten igen till någon hamn. Borde väl inte vara så jätte komplicerat, inte vet jag :S.

Jo detta är det bästa och säkraste alternativet. Falsterbo - Dragör är inte väl speciellt misstänksamt att åka en fin sommarda, det kryllar ju av småbåtar i Öresund. Från Dragör tar du dig till city och christiania enkelt. Man kan ju också åka direkt in till christianshavn och ställa båten där med. En rolig och mysig resa dessutom!
Citera
2012-04-06, 20:20
Bannlyst
Smugglat över över 20 gånger innan, men polaren åkte fast vid helsingör-helsingborg av tullen med halvkilot för några månader sedan. Chansen att åka fast vid helsingör-helsingborg finns alltid, men chansen är mycket lägre än vad många tror.
Citera
2012-04-06, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenBruno
Haha men de har ju sådana rullband som man lägger väskorna på, tänkte om de kanske kollade efter något där

Jag hade med mig 2-4g i jeansfickan, endast lite inplastad i plastfolie, och megahög på inrikes och det gick finfint. Tror inte man behöver oroa sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in