2014-12-19, 08:58
Medlem
Sm0okeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av macdres
15 G kan du svälja och skita ut! Om tullen tar dig så får du antingen stanna kvar i Danmark och dom tar dig till polisstation eller att dom skickar böter till dig i Sverige. 15G är lite men det är fortfarande smuggling.

Varför sprider du bull? Stanna kvar i danmark om tullen tar en?
Du tas till malmö och svensk mark och ärendet behandlas där. Ibland släpps du redan på tåget andra går boir det tullkontoret i triangeln/malmö för eventuell förhör/häktning och allt vad det innebär.
Citera
2014-12-19, 12:15
Medlem
vanillatrillaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raytekman
Hejsan! Jag ska ta med mig cannabis från Danmark till Sverige via bil. Min fråga är om tullen på något sätt kan kolla i bilen medans jag kör över igenom gränsen. Jag lär nog inte bli förfrågad om att gå ut ur bilen med tanke på mitt utseende mm. Men ändå lite nojjig för jag vill vara så säker jag kan på att de verkligen inte kan ta en, hade tänkt ta med 15-25g

Tack på förhand för svar!

Öppna tanklocket (Nej du ska inte skruva av den till bensinen, utan bara öppna tanklocket.)
Prega in det där, sen stäng igen tankluckan igen.

Jag har då aldrig varit med om att dem öppnar tanklocket när dem kollar igenom bilen iaf.
Citera
2014-12-19, 14:31
Medlem
An0000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sm0okey
lika stor risk att åka dit. Hunden kmr sätta dit dig, blir det visitation är du också körd.
Ta ditt lallande någon annanstans
Inlägg raderas ALDRIG på flashback, välkommen in!
Hur kommer du till den slutsatsen? Eftersom det inte är någon lukt hävdar du att tullen visiterar ALLA där i? Eller bara just DIG?

Nu ligger jag i 3500g, på 1 vecka slå det
Citera
2014-12-25, 22:14
Medlem
vanillatrillaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av An0000
Hur kommer du till den slutsatsen? Eftersom det inte är någon lukt hävdar du att tullen visiterar ALLA där i? Eller bara just DIG?

Menar du att du smugglat 3.5kg på 1 vecka?
Citera
2014-12-26, 14:22
Medlem
Sm0okeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanillatrillaa
Öppna tanklocket (Nej du ska inte skruva av den till bensinen, utan bara öppna tanklocket.)

Jag har då aldrig varit med om att dem öppnar tanklocket när dem kollar igenom bilen iaf.

En äkta knarkhund markerar DIREKT och då öppnar dom locket.
Men sånt är onödigt utan misstankar.
Söka igenom bilar görs för andra misstankar än narkotika och då kollas bilen snabbt igenom.
Citera
2014-12-26, 14:38
Medlem
vanillatrillaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sm0okey
En äkta knarkhund markerar DIREKT och då öppnar dom locket.
Men sånt är onödigt utan misstankar.
Söka igenom bilar görs för andra misstankar än narkotika och då kollas bilen snabbt igenom.

aa dock aldrig blvit stoppad med hund på bron.. Bara på tågen.

Men du har rätt, hunden hade blivit glad direkt
Citera
2015-01-08, 02:58
Medlem
tjena, jag ska åka till bad gastein me några polare och givetvis ska mary jane med!
Vi ska åka buss ifrån malmö, och jag undrar hur är det smidigaste sättet att få med sig 5 gram? Jag tänker om dom kollar med hundar eller något... fast det kanske är kört om dom gör det ändå?
Citera
2015-01-09, 03:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vanillatrillaa

Om dom går med hund är det mycket dumt att ha stashen på utsidan av bilen. Inne i bilen så högt upp som möjligt är det bästa för att minimera risken att hunden ska ge tecken.

(Nu vet jag emmelertid inte hur ofta de går med hundar där.)
Citera
2015-01-09, 16:55
Medlem
Neur0tics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big0
tjena, jag ska åka till bad gastein me några polare och givetvis ska mary jane med!
Vi ska åka buss ifrån malmö, och jag undrar hur är det smidigaste sättet att få med sig 5 gram? Jag tänker om dom kollar med hundar eller något... fast det kanske är kört om dom gör det ändå?

Från Sverige ut till Europa är kontrollen nästan obefintlig, knappt så att det finns tull över huvud taget. Det smidigaste sättet är väl att stoppa det i bagaget bara, helst någorlunda förpackat så inte chauffören blir lack när hela bagageutrymmet stinker godis.
Citera
2015-01-12, 15:25
Medlem
Mommejrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av An0000

3Vaccum påsar gör det inte luktfritt för en narkotika hund. Du kan ta dina vaccum påsar och kasta ned skiten i bensin tanken på din bil och är det en riktig hund kan den fortfarande markera och hitta skiten.
Citera
2015-01-16, 05:36
Medlem
Gräs via tåget (lukt som sitter kvar?)

Hallo flashback!

Jo, nu undrar jag, om man potentiellt säger att man skulle vilja få med sig en mindre mängd gräs (säg 5-15g) på tåget från Danmark, och lägger av sig gräset så att man inte har det på sig, utan plockar det lite senare under resan, hur undviker man att det fastnar någon lukt i kläder/färdutrustning (t.ex. väska, påse)? Eller hur tänker man gällande detta?
Citera
2015-01-16, 05:41
Bannlyst
Har dom en jycke på tåget så kommer det vara i princip omöjligt för dig att dölja lukten.

Men visst du åker inte dit men du blir av med dit gräs lika fan.

Men se då till att du inte vidrört förpackningen utan handskar, vet inte hur långt dom drar det men om hunden markerar på dig och sen ett gömt gräspaket på tåget så är det väl inte helt omöjligt att dom tar fingeravtryck.

Ingen aning om hur stora resurser dom lägger på "småknarkare"
Senast redigerad av Dishwasher 2015-01-16 kl. 05:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in