2014-03-06, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjackad-Tullare
Sist jag åkte tåg från syd till norr (sthml) så hade dem narkotikahund samt 4 civvare som kollade på folk som gick av tåget.
De har ju typ sedan sommaren 2013? börjar göra regelbunda kontroller iaf på tågen från skåne..

Jag kommer ej från söder Men åh andra sidan så har jag inte åkt tåg sen 2011.
Citera
2014-03-06, 17:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fuckthew0rld
Hur ofta kommer tullen på tågen från dk till Sverige?? Hur många % av gångerna är det med en riktig tullhund

Man kan aldrig säga % det kan alltid ske om man har otur. Men det är ändå ovanligt ofta.
Citera
2014-03-08, 10:48
Medlem
jagar22s avatar
trur man åker fast om man sätter weed i vacum och i en C-vault? trur ni hunden doftar sånt om man inte heller har rökt och har det uppe i tåget?!
Citera
2014-03-08, 17:46
Medlem
DampNisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuckthew0rld
Hur ofta kommer tullen på tågen från dk till Sverige?? Hur många % av gångerna är det med en riktig tullhund

Tror du på allvar att du kommer få svar? Dumma jävel.
INGEN VET, allt är 50/50. Att du ens frågar efter exakta siffror. Du är tokskön.
Citera
2014-03-08, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjackad-Tullare
Tullen vet att det finns massor med folk som tar bussen från Kph-malmö med cannabis, så nej bussen blir ofta stoppad. Procentuellt vet jag inte men gäller väll samma som för tåg ungefär.
Hm, okej. Men varför markerade inte hunden på mig när jag faktiskt hade en knuda i knatchgömman?
Citera
2014-03-08, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GansterGunnar
Hm, okej. Men varför markerade inte hunden på mig när jag faktiskt hade en knuda i knatchgömman?
Det kan endast bero på att du och den hunden har haft en gemenskap och knytit band i era tidigare liv. Hunden kände av energin och förstod att du skulle råka i knipa om han markerade dig. All kärlek och vänskap du gav till hundens energi/själ i ett tidigare liv har nu fått upprättelse. Det fattar väl vemsomhelst?!
Citera
2014-03-09, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coovex
Det kan endast bero på att du och den hunden har haft en gemenskap och knytit band i era tidigare liv. Hunden kände av energin och förstod att du skulle råka i knipa om han markerade dig. All kärlek och vänskap du gav till hundens energi/själ i ett tidigare liv har nu fått upprättelse. Det fattar väl vemsomhelst?!
Låter som en resonabel förklaring, tack!
Citera
2014-03-10, 14:36
Medlem
skeletonofcadavras avatar
Man kan väl smuggla in i princip vadsomhelst genom färjan från Danmark eller Tyskland om man tar bil. Knappast finns farbror blå vid tullen med hundar som ska sniffa varenda bil.
Citera
2014-03-11, 11:30
Medlem
iJWMNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I.am.mr.mayhem
Ska ta tåget från Stockholm C till Oslo och tänkte sa med lite cannabis. Blir lite nojjig när jag läser om alla dessa knarkhundar, eller borde jag vara lugn?
Vart är bästa stället att ha grejerna nånstans?

Åkte tåg från Oslo till Stockholm för några veckor sedan och då kom tull+hund. Hunden sprang fram och tillbaka i våran vagn några gånger men det var lugnt, jag hade rökt innan jag åkte men hade ingenting på mig. Är inte så ofta i Oslo så vet ej hur ofta detta händer.
Citera
2014-03-12, 21:55
Medlem
edit: nvm
Senast redigerad av Avsmak 2014-03-12 kl. 22:03.
Citera
2014-03-13, 09:44
Medlem
tankers avatar
Åklagarenheten i Skåne har satt bron som "Sveriges värsta brottsplats" dvs det uppdagas mest brott på den platsen. Jag hade undvikit den då jag lekmanna mässigt utgår från att den är mer bevakad än tex Helsingborg eller någon annan skånsk håla.
Citera
2014-03-16, 22:01
Medlem
Bästa sättet att inte åka dit (dock risk att bli av med grejerna) är väl följande:

1. Köp en postlåda
2. Montera upp denna i en postlåderad en bra bit från ditt hem. Skriv random namn på din nyinköpta postlåda .
3. Åk till Chriss / Marocko / Kambodja / annan plats var natkotika överkommes billigt.
4. Posta den billigt överkomna narkotikan till den fiktiva personen vars postlåda du har monterat upp.
5. Vänta.
6. Åk till postlådan för att hämta den billigt överkomna narkotikan.
7. Sälj / rök / snorta / injicera / bjud åt minderåriga / whatever
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in