2016-01-27, 21:31
Medlem
Tjenare, undrar om folk vet hur det ser ut att åka tåg via Öresund? Jag och ett par polare tog förra året med oss ungefär 12 gram hasch den vägen, och runtom i många länder i Europa utan att nånsin bli stannade, men med flyktingkrisen och allt känns det som om det hela borde blivit skärpt? Speciellt via Öresund? Någon med erfarenhet de senaste månaderna som kan bidra med sin visdom?
Senast redigerad av snakeblade 2016-01-27 kl. 21:43.
Citera
2016-02-15, 20:18
Medlem
Costanza101s avatar
Ha med sig lite på tåget från Gbg-Sthlm

Tjena. Har sökt runt lite och kunde bara hitta äldre trådar. Ville kolla läget nu med poliser på tåg nu med tanke på hur det sett ut senaste året med flyktingar o så.

Hade som sagt tänkt ta med mig lite gräs från Gbg till Stockholm, vet att man säger i stort sett att det är hur lugnt som helst då det är inrikes men har någon stött på polis på x2000 eller så senaste månaderna? Inte tänkt mig mer än 10g.

Är inte intresserad att köpa i Sthlm pga brist av kontakter och tvivel om kvalitén. Tack på förhand.
Citera
2016-02-15, 20:38
Medlem
Polis vid ankomst spår 17,18 och 19 i Stockholm ( tåg från Malmö och Göteborg - spanar efter ensamkommande ). Inte på tågen, såvida det inte är någon högrisk-match på gång med supportrar ombord.
Citera
2016-02-15, 20:39
Medlem
develoopers avatar
Det är lugna gatan.

Göm skiten i massa aluminiumfolie så luktar det ingenting.
Citera
2016-02-15, 20:53
Medlem
Costanza101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Polis vid ankomst spår 17,18 och 19 i Stockholm ( tåg från Malmö och Göteborg - spanar efter ensamkommande ). Inte på tågen, såvida det inte är någon högrisk-match på gång med supportrar ombord.
Om jag har förstått det rätt står de alltså utanför tågen och kollar på folk helt enkelt? Detta kan bli problematiskt då jag är ursprungligen från MÖ men talar flytande svenska och klär mig bra. Måste nog ändå finnas risk att de stoppar mig va? Så fort jag visar pass och öppnar min mun så lär de förstå men är rädd att de skulle känna nån lukt då.

Tack för ditt svar och även nedanstående!
Citera
2016-02-15, 21:10
Medlem
killenmedkexs avatar
Packa det med typ 4-5 plastpåsar och lägg det i botten av väskan, är nog minimal chans att polisen stannar dig.
Och ifall det skulle hända är bara att ta fram legitimation ta det lungt, och var trevlig så går det nog bara bra.

Lycka till
Citera
2016-02-15, 21:15
Medlem
Costanza101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killenmedkex
Packa det med typ 4-5 plastpåsar och lägg det i botten av väskan, är nog minimal chans att polisen stannar dig.
Och ifall det skulle hända är bara att ta fram legitimation ta det lungt, och var trevlig så går det nog bara bra.

Lycka till
Tack för ditt inlägg och tack ska du ha, min vän. Ha en fortsatt trevlig kväll.
Citera
2016-02-16, 16:54
Medlem
Gbg-Smokes avatar
Det är lika stor risk att bli tagen på resan Göteborg-Stockholm som det är att åka spårvagn,tunnelbana i storstäderna. Du måste skoja med mig? Sluta rök om du ska ha såna här tankar jag förstår dig har också haft såna här bäng tankar men jag lovar att du kommer skratta åt dig själv om något år att du ens kunde med att ställa en sån här dum fråga, Det är hur lugnt som helst. Jag bilar/pendlar 1 gång varje/varannan vecka från Malmö till Göteborg med lite större mängder så du borde nog klara dig galant.
Senast redigerad av Gbg-Smoke 2016-02-16 kl. 16:56.
Citera
2016-02-16, 17:33
Medlem
Costanza101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gbg-Smoke
Det är lika stor risk att bli tagen på resan Göteborg-Stockholm som det är att åka spårvagn,tunnelbana i storstäderna. Du måste skoja med mig? Sluta rök om du ska ha såna här tankar jag förstår dig har också haft såna här bäng tankar men jag lovar att du kommer skratta åt dig själv om något år att du ens kunde med att ställa en sån här dum fråga, Det är hur lugnt som helst. Jag bilar/pendlar 1 gång varje/varannan vecka från Malmö till Göteborg med lite större mängder så du borde nog klara dig galant.
Jag skojar inte det minsta, varför denna översittarattityd?

Jag har aldrig åkt inrikes med tåg tidigare och har således ingen aning om det ser ut på tåget eller på tågstationerna, varför skulle jag INTE ställa den här frågan? Att bila vet jag är inga problem och jag vet att det inte brukar vara något problem att åka tåg inrikes, omständigheterna idag är annorlunda än flera år sen, därav min frågeställning. Som du ser har jag fått som svar att polis brukar finnas på tågstationen för att invänta ensamkommande flyktingar, detta hade jag INGEN aning om och har fått lära mig något nytt och vad jag kan förvänta mig under erfarenheten. Återigen, varför skulle jag inte ställa den här frågan? Att vara ansvarsfull med något som kan förstöra mina jobbmöjligheter i flera år och tänka på försiktighetsåtgärder vid en första-erfarenhet är inte alls lika nojjigt som du verkar få det att se ut som. Jag kommer aldrig att ångra att jag ställde denna frågan.

Varför är det alltid något som haschtomtarna här inne säger? "Sluta rök om du ska nojja så hårt" Nej för i helvete, jag ska fortsätta röka och vara så försiktig jag bara kan, gör du det som är bekvämt för dig så gör jag det som är bekvämt för mig -- du är inte en bättre människa som förtjänar cannabis mer än någon annan bara för att du inte ställer frågor och tar försiktighetsåtgärder.

Helvete va synd att ett annars så fint inlägg ska förstöras över ren arrogans och oskönhet, det hade varit bättre om du inte hade skrivit alls. Var lite trevligare nästa gång du vill besvara någons fråga eller skriv inget alls.
Senast redigerad av Costanza101 2016-02-16 kl. 17:38.
Citera
2016-02-16, 21:27
Medlem
Gbg-Smokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Costanza101
Jag skojar inte det minsta, varför denna översittarattityd?

Jag har aldrig åkt inrikes med tåg tidigare och har således ingen aning om det ser ut på tåget eller på tågstationerna, varför skulle jag INTE ställa den här frågan? Att bila vet jag är inga problem och jag vet att det inte brukar vara något problem att åka tåg inrikes, omständigheterna idag är annorlunda än flera år sen, därav min frågeställning. Som du ser har jag fått som svar att polis brukar finnas på tågstationen för att invänta ensamkommande flyktingar, detta hade jag INGEN aning om och har fått lära mig något nytt och vad jag kan förvänta mig under erfarenheten. Återigen, varför skulle jag inte ställa den här frågan? Att vara ansvarsfull med något som kan förstöra mina jobbmöjligheter i flera år och tänka på försiktighetsåtgärder vid en första-erfarenhet är inte alls lika nojjigt som du verkar få det att se ut som. Jag kommer aldrig att ångra att jag ställde denna frågan.

Varför är det alltid något som haschtomtarna här inne säger? "Sluta rök om du ska nojja så hårt" Nej för i helvete, jag ska fortsätta röka och vara så försiktig jag bara kan, gör du det som är bekvämt för dig så gör jag det som är bekvämt för mig -- du är inte en bättre människa som förtjänar cannabis mer än någon annan bara för att du inte ställer frågor och tar försiktighetsåtgärder.

Helvete va synd att ett annars så fint inlägg ska förstöras över ren arrogans och oskönhet, det hade varit bättre om du inte hade skrivit alls. Var lite trevligare nästa gång du vill besvara någons fråga eller skriv inget alls.

Jag ber om ursäkt om du tog åt dig. Men förstår fortfarande inte varför du ställde frågan, Nu när du själv erkände att du redan visste att det var lugnt att åka inrikes tåg i Sverige. Så hur ska du ha det?
Och förresten tagga ner du behöver inte bli så upprörd. Ber om ursäkt för att jag är rak på sak men jag säger bara vad jag tycker och uppfattade ditt inlägg som, samtidigt så svarade jag på din fråga att det är lugnt att åka tåg med cannabis på säg så länge du inte sitter och flashar så någon ringer eller något.
Citera
2016-02-16, 21:44
Medlem
Costanza101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gbg-Smoke
Jag ber om ursäkt om du tog åt dig. Men förstår fortfarande inte varför du ställde frågan, Nu när du själv erkände att du redan visste att det var lugnt att åka inrikes tåg i Sverige. Så hur ska du ha det?
Och förresten tagga ner du behöver inte bli så upprörd. Ber om ursäkt för att jag är rak på sak men jag säger bara vad jag tycker och uppfattade ditt inlägg som, samtidigt så svarade jag på din fråga att det är lugnt att åka tåg med cannabis på säg så länge du inte sitter och flashar så någon ringer eller något.
Du läser inte vad jag skriver ser jag.

omständigheterna idag är annorlunda än flera år sen, skrev jag precis efter delen du valde att kommentera. Och visst är det så? Precis som det står i mitt föregående inlägg till dig så fick jag veta att poliser på Sthlm tågstation väntar efter ensamkommande flyktingbarn, jag har ursprung från MÖ och kommer att åka ensam -- jag kan misstas för att vara en ensamkommande och får då kanske prata med polisen, detta visste jag inte alls om innan tråden; därav visade min frågeställning löna sig. Nu vet jag vad jag kan förvänta mig. 100% koll på läget, det är så jag ska ha det.

Jag är inte upprörd, men man ska inte behöva bli dumförklarad för att man är försiktig och tar försiktighetsåtgärder. Tack för en del av ditt svar, skippa gärna den andra delen nästa gång.
Citera
2016-02-17, 18:58
Medlem
Cannamupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Costanza101
.

Polisen på tågen i malmö och dom som IBLAND står på Stockholm C är i huvudsak ute efter flyktingar.
På sin höjd kan du få legitimera dig lite snabbt och så länge du inte väcker misstankar så ska det ta någon sekund.
Så se bara till att du inte luktar eller väcker misstanke kring just narkotika så är det lugnt.
Du verkar dessutom ha lite nervöst sinne så jag skulle råda dig att inte röka något innan heller.
Det kan bli nervöst att behöva prata med en smurf när man är hög.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in