2012-09-19, 19:15
Medlem
Hallå! =)

Satt och funderade på en grej, som kanske kunde fungera med lite tur om man ska hämta 10-15 gubbar från chris. Att man köper en chips påse och käka bara lite grann, lägger sin bit med plast och allt det där under chipsen i påsen alltså längst längst ner. Sen bara ha en typ 05a-1a på sin ficka om nu tullen skulle komma, så är det allt jag har om dom undrar liksom för jag skulle ju inte vela att dom rotade ibland mina chips med deras jävla händer jag ska äta liksom? Skulle jag sagt rakt ut med till dem om dem skulle få för sig att göra det. Låter det vettigt eller helt åt helvete?
Citera
2012-09-19, 19:44
Medlem
Sm0okeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freddon
Hallå! =)

Satt och funderade på en grej, som kanske kunde fungera med lite tur om man ska hämta 10-15 gubbar från chris. Att man köper en chips påse och käka bara lite grann, lägger sin bit med plast och allt det där under chipsen i påsen alltså längst längst ner. Sen bara ha en typ 05a-1a på sin ficka om nu tullen skulle komma, så är det allt jag har om dom undrar liksom för jag skulle ju inte vela att dom rotade ibland mina chips med deras jävla händer jag ska äta liksom? Skulle jag sagt rakt ut med till dem om dem skulle få för sig att göra det. Låter det vettigt eller helt åt helvete?

Rakt av helt åt helvete..
Till att börja med lär du åka på smuggling för den 0.5 .1a som du tänker ha på dig.
Hittar dem den lilla biten så lär dem ju garanterat gå igenom allt annat du har med på tåget dvs väskor, jacka ja till och med chipspåsen.
Dem lär ge blanka fan i att du inte vill att dem rotar igenom dina chips om dem nu har sina misstankar så att säga.
Har du otur och dem har sin vovve med sig så är du körd hur mycket du än gömmer den, mao hunden sniffar lätt upp biten i din chipspåse.

Så hursomhelst så är du KÖRD
Citera
2012-09-19, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sm0okey
Rakt av helt åt helvete..
Till att börja med lär du åka på smuggling för den 0.5 .1a som du tänker ha på dig.
Hittar dem den lilla biten så lär dem ju garanterat gå igenom allt annat du har med på tåget dvs väskor, jacka ja till och med chipspåsen.
Dem lär ge blanka fan i att du inte vill att dem rotar igenom dina chips om dem nu har sina misstankar så att säga.
Har du otur och dem har sin vovve med sig så är du körd hur mycket du än gömmer den, mao hunden sniffar lätt upp biten i din chipspåse.

Så hursomhelst så är du KÖRD

Hah aa misstänkte det xD jag med min fantasi hela tiden haha men tullen är väl inte på tågen varenda jävla dag kan man inte tänka sig?
Citera
2012-09-19, 19:52
Medlem
Citat:
Hah aa misstänkte det xD jag med min fantasi hela tiden haha men tullen är väl inte på tågen varenda jävla dag kan man inte tänka sig?
Nej, men problemet är att veta vilken dag dom är där.
Citera
2012-09-19, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av derex10
Nej, men problemet är att veta vilken dag dom är där.

Hmm, att dom orkar hålla på att ta fast folk som faktiskt trivs med sitt liv med cannabis och faktiskt kan sköta alla sina rutiner. Det ska väl legaliseras med cannabis i Danmark och det lär ju påverka Sverige nått så in åt helvete. Att inte vårat land ta sitt förnuft till fånga att acceptera människorna hur dom väljer att leva sitt liv. Människan har funnits i bara några miljoner år och det är väldigt lite enligt mig.. O.o
Senast redigerad av freddon 2012-09-19 kl. 20:08.
Citera
2012-09-20, 08:05
Medlem
Sm0okeys avatar
Alltså dem är ju på tåget minst en gång om dagen om inte fler, men som sagts tidigare så är frågan NÄR..
Kommer dem utan hunden så kan man nog klara sig om man inte är ett riktigt spån.. har dem hunden är det bara att hålla tummarna för att hunden är ett spån!
Citera
2012-09-22, 16:57
Medlem
Jag är riktigt sugen på att dra till chris och köpa mig ett hegge sen hem och beckna de, hur får man det till sverige på bästa sätt? Bara att ta med det och hoppas att man inte blir stoppad? Har väldigt dåligt med cash nu så hade behövt lite cash
Citera
2012-09-22, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Janitori
Jag är riktigt sugen på att dra till chris och köpa mig ett hegge sen hem och beckna de, hur får man det till sverige på bästa sätt? Bara att ta med det och hoppas att man inte blir stoppad? Har väldigt dåligt med cash nu så hade behövt lite cash

Mh det handlar bara om ren jävla tur, åk själv åk inte med någon med dig det är säkrast. Rök inget där heller så ingen kontrollant på tåget ser att du är påverkad, dom lär informera tullen direkt.
Good luck!
Citera
2012-09-22, 17:23
Medlem
Citat:
Mh det handlar bara om ren jävla tur, åk själv åk inte med någon med dig det är säkrast. Rök inget där heller så ingen kontrollant på tåget ser att du är påverkad, dom lär informera tullen direkt.
Good luck!
Om man åker 2 pers och båda ser "städade" och normala ut, vi klär oss inte med kläder som kan förknippas med ganja. Hur stor är chansen att dom plockar just oss då?
Citera
2012-09-22, 20:23
Medlem
Citat:
Om man åker 2 pers och båda ser "städade" och normala ut, vi klär oss inte med kläder som kan förknippas med ganja. Hur stor är chansen att dom plockar just oss då?

Inte så värst stor men ja det är omöjligt för mig att säga, står tullen på stationen i malmö med hunden så är det bara att springa långt åt helvete haha min gamla kran gjorde det och hon klarade sig. Men aa det kan ju vara en fejk hund med, det märker man på hundens beteende. Jag har rest dit massa gånger och har aldrig sätt en tull nån gång, var dock över ett år sen jag var där sist men ha hört från andra att tullen gör beslag mer än någonsin just nu. Men nojja aldrig det är det första man ska tänka på, det ska nog gå bra för om ni sköter det snyggt!=)
Citera
2012-09-23, 02:00
Medlem
Illyriuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polka1234
Sen så störde jag mig redan från början på idioten som ens funderar på att smuggla med sig CB på flyg för att ha till en spliff på mellanlandingen.

Fortfarande så bryr ingen sig om att du stör dig eller inte. Det är en tråd om just smuggling, och jag ville smuggla en holk över till Tyskland. Om du hade varit en så bra och fin kille så hade du inte ens kunnat svara på dessa frågor din pöndare hahaha
Citera
2012-09-23, 02:02
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:

Varför vill du att ni/du torskar? Öka risken genom att göra det du skriver, skrik gärna "MARIJUANA IS FREEDOM!" när ni passerar tullen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in