Vet att det säkert finns svar på mina frågor i hundra jävla andra trådar, men pallar inte leta då mycket av vad jag redan har läst är från 2006 - 2010 och jag tänkte att lite nyare information vore ju bäst ändå.
Ska alltså åka tåg till Norge snart, passerar genom Åre. Ska ta med mig ungefär 10g brunt och undrar följande:
Kommer det finnas många knarkhundar?
Har dom några speciella tider då dom har "patrull"?
Är det en bra idé att frysa det bruna innan jag åker (tar bort doft vad jag har hört) och he det i en liten lufttät påse alldeles innan jag åker? Ska åka i ca 6-7 timmar så jag kanske måste packetera om det någon gång för säkerhets skull, right? Ska även införskaffa några smelly proof bags just in case, så att jag kan packetera om. Tänkte ha med mig engångshandskar med. Har en liten glasburk jag kan he påsen i annars, skulle det fungera att he i påsen i burken efter x antal timmar när jag närmar mig gränsen och tvätta utsidan av burken så bra jag kan?
Eller skulle det i tekniken fungera att tvätta utsidan av burken, låt oss säga en gång per timme, skulle det ta bort doften så att hunden inte skulle känna något? Eller släppa ut den "gamla luften" ur burken och sedan tvätta så bra som möjligt?
Ska även ta med mig klassiska jointrullpapper (dom med små frukter and what not på), kommer det verka suspekt även om jag har med mig löstobak? Eller är det bäst att posta dom kanske?
Något tips på hur man kan hålla sig lugn? Ska åka tåg ensam för första gången och kan ibland ha svårt att vara lugn pga social ångest. Att röka på är inte ett alternativ då jag vill vara ren ifall dom vill ha pissprov om jag nu skulle bli tagen.
Kanske lite uppenbara frågor, vad vet jag, men better safe than sorry!
Tack på förhand!