2013-09-02, 15:54
Medlem
akvifers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Kul, jag hade ingen aning om detta!

Dri-Shield 2000 har MVTR-värde på 0.02/100 sq.in./24 hrs, även om hunden kan uppfatta partiklarna borde det väl gå att upphäva genom att helt enkelt packa fler gånger?

Precis!
Citera
2013-09-07, 11:04
Medlem
Vet att det säkert finns svar på mina frågor i hundra jävla andra trådar, men pallar inte leta då mycket av vad jag redan har läst är från 2006 - 2010 och jag tänkte att lite nyare information vore ju bäst ändå.

Ska alltså åka tåg till Norge snart, passerar genom Åre. Ska ta med mig ungefär 10g brunt och undrar följande:

Kommer det finnas många knarkhundar?
Har dom några speciella tider då dom har "patrull"?
Är det en bra idé att frysa det bruna innan jag åker (tar bort doft vad jag har hört) och he det i en liten lufttät påse alldeles innan jag åker? Ska åka i ca 6-7 timmar så jag kanske måste packetera om det någon gång för säkerhets skull, right? Ska även införskaffa några smelly proof bags just in case, så att jag kan packetera om. Tänkte ha med mig engångshandskar med. Har en liten glasburk jag kan he påsen i annars, skulle det fungera att he i påsen i burken efter x antal timmar när jag närmar mig gränsen och tvätta utsidan av burken så bra jag kan?

Eller skulle det i tekniken fungera att tvätta utsidan av burken, låt oss säga en gång per timme, skulle det ta bort doften så att hunden inte skulle känna något? Eller släppa ut den "gamla luften" ur burken och sedan tvätta så bra som möjligt?

Ska även ta med mig klassiska jointrullpapper (dom med små frukter and what not på), kommer det verka suspekt även om jag har med mig löstobak? Eller är det bäst att posta dom kanske?

Något tips på hur man kan hålla sig lugn? Ska åka tåg ensam för första gången och kan ibland ha svårt att vara lugn pga social ångest. Att röka på är inte ett alternativ då jag vill vara ren ifall dom vill ha pissprov om jag nu skulle bli tagen.

Kanske lite uppenbara frågor, vad vet jag, men better safe than sorry!
Tack på förhand!
Citera
2013-09-07, 11:28
Medlem
GoingSouths avatar
Vart i Norge landar du med tåget?
Citera
2013-09-07, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoingSouth
Vart i Norge landar du med tåget?

En liten bit över gränsen bara. Vill inte säga exakt.
Citera
2013-09-07, 12:08
Medlem
GoingSouths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TerrificNut
En liten bit över gränsen bara. Vill inte säga exakt.
Okej så länge man inte skriver tid å datum så är de rätt lugnt, ville bara berätta det.
Och eftersom de inte är tex Oslo du ska till så ska de vara relativt lugnt, ingenting är 100..
Plantera väskan med mary i en annan vagn så har du iaf inget dom kan ta dig för.
Plus att om de skulle komma nån tjänsteman så kan du chilla, för i närheten av dej finns det ju inget att hämta!!
Och packar du i lika paranoida anda som du skriver här så går det nog bra
Hade det varit Oslo hade jag avrått dej från att ta med.
Citera
2013-09-07, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoingSouth
Okej så länge man inte skriver tid å datum så är de rätt lugnt, ville bara berätta det.
Och eftersom de inte är tex Oslo du ska till så ska de vara relativt lugnt, ingenting är 100..
Plantera väskan med mary i en annan vagn så har du iaf inget dom kan ta dig för.
Plus att om de skulle komma nån tjänsteman så kan du chilla, för i närheten av dej finns det ju inget att hämta!!
Och packar du i lika paranoida anda som du skriver här så går det nog bra
Hade det varit Oslo hade jag avrått dej från att ta med.

Jo det är ju sant egentligen, skulle dock aldrig våga åka till Oslo med röka på mig liksom.
Tacksam för tipsen i alla fall!
Citera
2013-09-07, 12:42
Medlem
GoingSouths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TerrificNut
Jo det är ju sant egentligen, skulle dock aldrig våga åka till Oslo med röka på mig liksom.
Tacksam för tipsen i alla fall!
Så lite bror, och lycka till med den sociala ångesten du har, de blir bättre med tiden!
Senast redigerad av GoingSouth 2013-09-07 kl. 12:49.
Citera
2013-09-07, 15:43
Medlem
WitchDoctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Kul, jag hade ingen aning om detta!

Dri-Shield 2000 har MVTR-värde på 0.02/100 sq.in./24 hrs, även om hunden kan uppfatta partiklarna borde det väl gå att upphäva genom att helt enkelt packa fler gånger?

Och försöka paketera det så sent som möjligt.
Jag Gjorde en resa ner till chris förra vecka , och började Paketerade 1 timme innan tåget gick, och hade 4 MBB´s runt varandra.

Blev nästan lite besviken när det inte var någon hund på tåget, då jag ville se med mina egna ögon att dom fungera, men hem kom jag med mitt gräs.

En fråga, händer det ofta att hunden markerar på folk som bara har varit där nere för att röka, och endast har cannabis partiklar på sina kläder?
och vad gör tullen när dom har visiterat än och inser att man inte har något cannabis på sig, släpper dom en direkt eller hur går det till ?
Citera
2013-09-07, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WitchDoctor
Jag Gjorde en resa ner till chris förra vecka , och började Paketerade 1 timme innan tåget gick, och hade 4 MBB´s runt varandra.

Blev nästan lite besviken när det inte var någon hund på tåget, då jag ville se med mina egna ögon att dom fungera, men hem kom jag med mitt gräs.

En fråga, händer det ofta att hunden markerar på folk som bara har varit där nere för att röka, och endast har cannabis partiklar på sina kläder?
och vad gör tullen när dom har visiterat än och inser att man inte har något cannabis på sig, släpper dom en direkt eller hur går det till ?

Fick hoppa av på Hyllie varpå mina saker kördes igenom scannern + klä av mig naken. Ej kul att stå naken inför tullen å låta de peta på en. Men hade inget på mig som tur va. Ganska säker på att det var en fulmarkering av hundföraren då jag bara varit över för jobb å träffa tjejen

Det är klart att hundar kan känna partiklar på kläder. Deras luktsinne är inte en människas, haha.

För övrigt onödigt å skriva hur ni går tillväga. Nu kommer kontrollerna garanterat ökas å att hoppa av på hyllie blir garanterat vanligare..
Citera
2013-09-08, 04:25
Medlem
akvifers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WitchDoctor

Trevligt att höra att MBB's används!
Puffan.. Och denna info skall spridas till ALLA, finns ingen säkerhetsrisk med det för smugglarna och kan rädda folk från att åka fast i onödan.
Att inte dela med sig av sådan information är ju bara grovt egoistiskt.

Men säg mig Witchdoctor, körde du någon tvätt av påsarna? Isopropylalkohol/diskmaskin? Och du hade detta självklart i en väska som inte rört droger innan? Är övertydlig så vissa kan lära sig hur man INTE skall göra

EDIT: Hittar dom inget så låter dom dig gå omgående. Händer var tredje avsnitt på Border Security. Och Australien är väl ungefär lika civiliserat som Sverige, so the same will happen here. In Iran, maybe not..
Senast redigerad av akvifer 2013-09-08 kl. 04:29.
Citera
2013-09-08, 14:07
Medlem
WitchDoctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akvifer
Trevligt att höra att MBB's används!
Puffan.. Och denna info skall spridas till ALLA, finns ingen säkerhetsrisk med det för smugglarna och kan rädda folk från att åka fast i onödan.
Att inte dela med sig av sådan information är ju bara grovt egoistiskt.

Men säg mig Witchdoctor, körde du någon tvätt av påsarna? Isopropylalkohol/diskmaskin? Och du hade detta självklart i en väska som inte rört droger innan? Är övertydlig så vissa kan lära sig hur man INTE skall göra

EDIT: Hittar dom inget så låter dom dig gå omgående. Händer var tredje avsnitt på Border Security. Och Australien är väl ungefär lika civiliserat som Sverige, so the same will happen here. In Iran, maybe not..

Ja det gjorde jag, men då resan blev en spontan resa så hann jag inte köpa Isopropylalkohol, så jag tog vad jag hade hemma, så hittade en flaska abshint med 80-90%, och tänkte att det är väl bättre än inget.

Började med tvätta med flytande tvål därefter badade jag dom i alkoholen, och cannabisen rörde aldrig väskan som jag hade med mig, dock gjorde jag en miss, när jag var på chris så glömde jag ta med mig en påse/väska, så fick stoppat ner cannabisen i byxfickan, så var lite nojjig över att hunden skulle markera på mig, men hade inte cannabisen på mig eller i min väska under tåg färden, så hade väl inte hänt så mycket om den markerade på mig.

Diskmaskin hade jag inte tillgång till då jag bodde på ett vandrarhem.
Citera
2013-09-09, 10:08
Medlem
Finns det kameror på tågen mellan sverige och Danmark?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in