2013-12-22, 23:41
Medlem
UncleBerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StrainHunter021
Någon som kan tipsa om det just nu säkraste sättet att ta sig mellan Chris o Sverige? Har leverans 1-2 ggr/månaden vid varje tillfälle tar jag med mig 0,5-1kg brunt/svart (ej grönt, av förklarliga skäl)!
Vad e bäst, båten? Tåget? Bilen över bron? Bilen på båten?

Tacksam för ALLA svar, tankar och ideér
Även paketeringstips efterfrågas!
En hund kan dyka upp på vilken som helst av alla resvägar. Fördelen med tåg är ju att man inte kan knytas till skiten om man lägger det på hylla en bit ifrån sig.
Citera
2013-12-27, 03:46
Medlem
Eric508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StrainHunter021
Någon som kan tipsa om det just nu säkraste sättet att ta sig mellan Chris o Sverige? Har leverans 1-2 ggr/månaden vid varje tillfälle tar jag med mig 0,5-1kg brunt/svart (ej grönt, av förklarliga skäl)!
Vad e bäst, båten? Tåget? Bilen över bron? Bilen på båten?

Tacksam för ALLA svar, tankar och ideér
Även paketeringstips efterfrågas!

Försök smöra dej in hos någon båt i hamnen som dra upp mot Sverige. Tillexempel Karlskrona eller Karlshamn. Men va beträdd med fett mycke cash.
Citera
2013-12-27, 17:43
Medlem
kissen_mjaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UncleBert
En hund kan dyka upp på vilken som helst av alla resvägar. Fördelen med tåg är ju att man inte kan knytas till skiten om man lägger det på hylla en bit ifrån sig.
Med tanke på att tågen är kameraövervakade och mängden det rör sig om här så tror jag nästan att snuten tar sig tid att gå genom banden och kolla vem lämnade väskan.
Citera
2013-12-27, 18:18
Medlem
Takahashis avatar
Ska flyga hem imorgon och tänkte få med mig lite röka hem. Kan jag bara vira lite papper runt påsarna och stoppa dom i väskan som ska checkas in? (Det rör sig bara om ca 3 gram) hur stor är chansen att jag åker på det? Är det ett bättre alternativ att posta det istället?
Citera
2013-12-30, 11:21
Medlem
StrainHunter021s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takahashi
Ska flyga hem imorgon och tänkte få med mig lite röka hem. Kan jag bara vira lite papper runt påsarna och stoppa dom i väskan som ska checkas in? (Det rör sig bara om ca 3 gram) hur stor är chansen att jag åker på det? Är det ett bättre alternativ att posta det istället?

Köp ett paket ballonger på affären, stoppa pyret i minst dubbla ballonger (under pungen?)....
Citera
2014-01-01, 05:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Takahashi

Nu har du redan åkt, men det går fler plan. En så liten mängd är nog lättast att ha inplastad i munnen.
Så har jag haft små haschbitar med genom tullen en handfull gånger.

Enda gången det gått snett var på tåget från Danmark när de kom gående med hundar.
Svalde ner allt helt i onödan då de visade sig vara betydligt mer nyfikna på en väska ingen ville kännas vid.
Citera
2014-01-04, 21:02
Medlem
qvirrs avatar
Hallåj! Jag och en polare har en idé om att smuggla en större mängd cannabis från christiania. Vi tänkte skicka det via posten i flera brev till för tillfället obebodda sommarstugor en bit härifrån. Hur är det med hundar på posten egentligen? Jag antar att det har tagits upp förrut men har inte kunnat läsa igenom alla sidor.. Jag vet att risken finns att det blir beslagtaget men hur stor är egentligen den risken?
Citera
2014-01-04, 23:52
Medlem
Schlaktarnns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qvirr
Hallåj! Jag och en polare har en idé om att smuggla en större mängd cannabis från christiania. Vi tänkte skicka det via posten i flera brev till för tillfället obebodda sommarstugor en bit härifrån. Hur är det med hundar på posten egentligen? Jag antar att det har tagits upp förrut men har inte kunnat läsa igenom alla sidor.. Jag vet att risken finns att det blir beslagtaget men hur stor är egentligen den risken?

Beror helt på stealthen. Men om jag räknar in mina paket från Danmark/Tyskland så har ca 30% blivit beslagtaget men då har det varit jävligt bra packat.
Ro över med en båt istället
Citera
2014-01-06, 05:44
Medlem
qvirrs avatar
Har fått andra tankar nu.. Tänkte ta det direkt från Köpenhamn till Helsingborg..

Nu återstår två val bara: Via tåg eller via buss. Har hört att det är mindre kontroll på bussar, men jag vet inte, känns betydligt mer "instängt" så att säga på en buss, ingenstans att ta vägen..

Hur som helst, jag undrar om någon vet vilken dag som är bäst att åka? Skolan börjar ju nu så helgen lär vara min enda chans. Alltså fredag, lördag och söndag.. Av dessa känns söndag spontant som den bästa dagen.. Avresa in på morgonen, hemresa på kvällen inte alltför sent.. Någon som har en aning?
Citera
2014-01-07, 20:26
Bannlyst
Vad vore bästa alternativet om man skulle vilja ta med sig lite gott från Christiania tillbaka hem till Sverige? Är det färja, bil eller buss? Vore det dumt att posta grejerna? Ni får gärna skiriva pm om ni inte vill berätta här
Citera
2014-01-12, 07:45
Medlem
l150s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av runnar-og
Vad vore bästa alternativet om man skulle vilja ta med sig lite gott från Christiania tillbaka hem till Sverige? Är det färja, bil eller buss? Vore det dumt att posta grejerna? Ni får gärna skiriva pm om ni inte vill berätta här

ta det med bil.
Fast undvik en sunkig gammal byggarbil eller liknande.
Inte heller en typ 540 med tonade rutor.

Gärna en vanlig skitbil som inte sticker ut, typ en ford focus, golf lr nåt
Kör ensam eller med en mesig brud vid sidan om.

Har kört över danmark ( lagligt ) säkert 200 ggr, när jag jobbade där.
Och blev bara stoppad en gång när jag hade en sänkt volvo som åkte in för att dom misstänkte övervikt.
Citera
2014-01-15, 03:43
Bannlyst
nån som vet straffen för att smuggla cannabis från Danmark till Sverige?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in