2013-06-30, 00:56
Medlem
Puffarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Zazzio
Har ingen erfarenhet av att ta bussen men generellt skulle jag tänka mig att man gärna kör en hund genom bussen och speciellt på toaletten. Detta just eftersom du inte behöver bära sakerna själv utan kan gömma dom, precis som på tågen.

Att binda sakerna till dig kan bli svårt så på det viset är det ju bättre.

Någon som åker buss ofta som kan uttala sig om stoppen?

Sätt er inte i situationer där andras idiotier kan fälla även er. Ett gäng stoners kan råka snubbla in på samma buss eller i samma tågvagn vilket genast får dem att kolla bussen med större sannolikhet eller er vagn, tex toaletten på den.
Vist för några gubbar men annars är det bäst att använda miljöer där ni själva kan kontrollera så mycket som möjligt.
Citera
2013-07-01, 12:51
Medlem
Welbecks avatar
Hur är det med drogtest från danmark tillbaka till Sverige? Förekommer det pissprov osv på förare som de "misstänker". Tänkte nämligen bara röka i Danmark och inte ta med mig något tillbaka. Det lär väl vara rätt lugnt eller?

edit: kör bil över öresundsbron..
Senast redigerad av Welbeck 2013-07-01 kl. 12:51. Anledning: edit
Citera
2013-07-01, 12:55
Medlem
juju_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Welbeck
Hur är det med drogtest från danmark tillbaka till Sverige? Förekommer det pissprov osv på förare som de "misstänker". Tänkte nämligen bara röka i Danmark och inte ta med mig något tillbaka. Det lär väl vara rätt lugnt eller?

edit: kör bil över öresundsbron..

Tullen gör inga drogtester om det är det du menar. Om polisen ser dig köra lite konstig är en annan sak. Förutsatt att du inte är hög när du kör så är jättelugnt
Citera
2013-07-01, 13:20
Medlem
Welbecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juju_man
Tullen gör inga drogtester om det är det du menar. Om polisen ser dig köra lite konstig är en annan sak. Förutsatt att du inte är hög när du kör så är jättelugnt
Okej, Tack! Nejdå! Kommer inte att vara hög medans jag kör! I värsta fall så får man väl blåsa vara och det mäter väl bara alloholhalten? Läste förut att de utvecklade blåsning som mäter THC men de är väl inte i bruk än?
Citera
2013-07-01, 13:24
Medlem
juju_mans avatar
Citat:
Okej, Tack! Nejdå! Kommer inte att vara hög medans jag kör! I värsta fall så får man väl blåsa vara och det mäter väl bara alloholhalten? Läste förut att de utvecklade blåsning som mäter THC men de är väl inte i bruk än?

Jag har bivit blåst på THC, men aldrig blåst för THC

Du kan vara lugn
Citera
2013-07-01, 18:35
Medlem
Vakuumförpacka och lägg i en colaflaska/burk. Kom precis hem från chris med lite godispåsar! Mycket nöje. Bra priser nu också.
Citera
2013-07-02, 00:14
Medlem
Citat:

Åtminstone här i Finland används salivtest rätt ofta vid polisrazzior, en grej som man spottar i och som visar om man är påverkad av de vanligaste drogerna, inklusive THC.

EDIT: Fast när jag tänker efter tror jag det endast är vid misstanke man använder dessa, alkohol-blåstest är ju rätt slumpmässigt.
Citera
2013-07-02, 01:02
Medlem
Stone..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trip.McTrip
Brukar det vara hundar vid PÅstigning av Ålandsfärja?
Japp men inte alltid, fast det hände mig en gång.
Citera
2013-07-05, 12:59
Medlem
Thc i svensk tull

Hallå där alla vänliga flashbacksjälar,

Jag har brukat cb av och till ganska så länge nu, dock alltid hållit mig på trygga hemvister och således aldrig haft oturen att torska. Nu är det så att mina vänner vill dra till dk och röka lite, alltså endast RÖKA, inte föra med sig något. På senaste tiden har jag sett en hel del tullhundar vid båtarna till Helsingborg, de sniffar på alla som går av och på tåget lär det ju vara likadant.
Frågan är alltså: Vad händer om hundarna känner att man precis rökt/man är lite bäng? Har något brott begåtts? Är av goda själ rädd för husis, pissprov osv.... Kan tillägga att jag är en ostraffad blondin (ser tämligen oskyldig ut) under 25års ålder!

Ber om ursäkt ifall denna fråga redan ställts/finns någonstans, Mod får gärna flytta i så fall
Senast redigerad av Kattkastrull 2013-07-05 kl. 13:47.
Citera
2013-07-05, 13:02
Medlem
Ha inget hemma och spara biljetten så du kan bevisa att du varit utomlands så är det lugnt.
Citera
2013-07-05, 13:18
Medlem
Flashback55s avatar
1. Tomt hemma
2. Biljett
3. (ska du smuggla), lägg det i papperskorgen på toaletten eller något så de inte vet vems det är om de hittar de. Plocka det innan du går av.

Trevlig resa!
Citera
2013-07-05, 14:07
Medlem
Tack för svaren, undrar egentligen mest vad som händer ifall hundarna luktar ifall man har rökt direkt när man kommer av båten från dk? Sorry om jag var otydlig i första inlägget
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in