2015-07-03, 00:17
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akvifer
Gör det inte, och om du gör det så se till att skicka till en målvakt.

Skickar du till din adress, och dom kan bevisa att du varit i Amsterdam under perioden brevet sändes, ja då är det nog en fällande dom för narkotikasmuggling som väntar.

EDIT: Nederländerna är ej något land du ska skicka droger ifrån.
Har du några som helst belägg för detta eller är det en vild spekulering?
Citera
2015-07-03, 00:34
Medlem
akvifers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Har du några som helst belägg för detta eller är det en vild spekulering?

Dåligt formulerat märker jag nu. Inne på min 59:e joint idag

Förtydligandet som behövs är följande:
Killen har noll koll, kommer garanterat lämna spår på brevet. Bevisning som späder på misstanken (dvs resan) gör det mer attraktivt att titta ännu närmare på brottet.

Summa summarum, dålig idé. Det var väl dit jag ville med inlägget jag knappt kommer ihåg att jag skrivit
Citera
2015-07-03, 01:47
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akvifer
Dåligt formulerat märker jag nu. Inne på min 59:e joint idag

Förtydligandet som behövs är följande:
Killen har noll koll, kommer garanterat lämna spår på brevet. Bevisning som späder på misstanken (dvs resan) gör det mer attraktivt att titta ännu närmare på brottet.

Summa summarum, dålig idé. Det var väl dit jag ville med inlägget jag knappt kommer ihåg att jag skrivit
Fast nu är det ju inte så att man lämnar DNA och fingeravtryck på allt man rör. Eller jo, till viss del men verkligen inte som håller som någon form av bevis. Men givetvis är det smartast att posta till någon annan.
Citera
2015-07-05, 18:04
Medlem
Citat:
Fast nu är det ju inte så att man lämnar DNA och fingeravtryck på allt man rör. Eller jo, till viss del men verkligen inte som håller som någon form av bevis. Men givetvis är det smartast att posta till någon annan.
I hans EDIT säger att Nederländerna inte är något land att skicka ifrån.
Visserligen stämmer det han säger om man tar i åtanke att Holland/Nederländerna är ett riskland.
Citera
2015-07-05, 21:26
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngenRaketForskare
I hans EDIT säger att Nederländerna inte är något land att skicka ifrån.
Visserligen stämmer det han säger om man tar i åtanke att Holland/Nederländerna är ett riskland.
Att det är ett riskland säger jag väl ändå inget om?
Citera
2015-07-06, 15:39
Medlem
Känns som en dålig idé att posta hem röka från Holland. Bästa tipset är nog att strunta i den frestelsen.

Beställ lite fröer istället. Det är lagligt.
Citera
2015-07-06, 17:21
Medlem
Citat:
Att det är ett riskland säger jag väl ändå inget om?
Nej, men akvifer nämner att man ej skall skicka droger ut från Holland. Vilket tolkas med en högre risk.
Citera
2015-07-06, 19:05
Medlem
Att man inte ska skicka röka från Holland är väl ungefär lika självklart som att man inte borde beställa vetemjöl från Colombia...
Citera
2015-07-06, 21:50
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngenRaketForskare
Nej, men akvifer nämner att man ej skall skicka droger ut från Holland. Vilket tolkas med en högre risk.
Det var kanske inte den delen av hans inlägg som jag ifrågasatte. Jag tror att alla med fler än två fungerande hjärnceller förstår att det är dumt att skicka droger från vad som förmodligen är Europas drogtätaste land.
Citera
2015-07-08, 17:51
Medlem
Citat:
Det var kanske inte den delen av hans inlägg som jag ifrågasatte. Jag tror att alla med fler än två fungerande hjärnceller förstår att det är dumt att skicka droger från vad som förmodligen är Europas drogtätaste land.
Jag ber om ursäkt om jag missuppfattade.
Citera
2015-07-14, 14:07
Medlem
Tjena!
Det är så att jag ska åka ner till Makedonien med morsan och självklart vill man ta med sig lite röka dit.
Vi ska åka den 30 juli och vi tar flyget alltså..
Vi tar flyget från Malmö.

Nu till frågan eller hjälpet jag gärna vill ha!
Jag har funderar att ta med mig 5g brunt, men hur jag ska gömma det har jag ingen alls aning om...

Jag frågade min vän som åkte här om dagen som tog samma flyg hur det var, alltså om det kom tullar med hundar osv..
Han berättade att man skulle ställa sina saker man hade med sig i ett rullband som skulle gå förbi en x-ray för att se så man nt har med sig ngt olagligt och sen ska man själv också gå förbi en maskin/x-ray..

Och nu till frågan hur ska jag kunna lyckas ta med mig ungefär 5g brunt till Makedonien med flyg? Snabba svar helst .
Citera
2015-07-14, 18:51
Medlem
D3ans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linnez
Tjena!
Det är så att jag ska åka ner till Makedonien med morsan och självklart vill man ta med sig lite röka dit.
Vi ska åka den 30 juli och vi tar flyget alltså..
Vi tar flyget från Malmö.

Nu till frågan eller hjälpet jag gärna vill ha!
Jag har funderar att ta med mig 5g brunt, men hur jag ska gömma det har jag ingen alls aning om...

Jag frågade min vän som åkte här om dagen som tog samma flyg hur det var, alltså om det kom tullar med hundar osv..
Han berättade att man skulle ställa sina saker man hade med sig i ett rullband som skulle gå förbi en x-ray för att se så man nt har med sig ngt olagligt och sen ska man själv också gå förbi en maskin/x-ray..

Och nu till frågan hur ska jag kunna lyckas ta med mig ungefär 5g brunt till Makedonien med flyg? Snabba svar helst .
Sådär ja, nu kommer polisen stå och vänta på dig, om du nu vill lyckas är nog din första prioritet att inte berätta exakt vilket flyg du ska åka med.

Du tror inte både tull och polis läser här?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in