2021-07-08, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fyyfaan123
Hej!

Jag och några kompisar ska nästa sommar på mc-semester till Norge och jag funderar på att ta med en mindre mängd cannabis (under 5g).

Den största risken jag ser med detta är att passera tullen mellan landsgränserna och då framförallt om det finns droghundar.

Det jag funderar på är att paketera ordentligt med vakuumpåsar och kaffebönor etc. och ha en liten påse under motorcykelsadeln eller liknande.

Vad tror ni om detta? Kommer en droghund känna lukten trots att det rör sig om några enstaka gram som är väl paketerade i syfte att inte avge någon lukt?

Svar, funderingar och tips mottages tacksamt!

Mvh

Vid såna där småmängder så är det ju bara efterblivet att göra det till en stor operation. Du lägger det i fickan, eller i din snusdosa, i 999 fall av 1000 så kommer du igenom. I värsta fall får du en bot.

Om du gör värsta operationen så kommer dom bara bli ännu mer misstänksamma, och undra vad det är för idiot som gör så för 5 gram cannabis.
Citera
2021-09-02, 18:42
Medlem
Vakuumpåsar är det bra?
Om man vet 100 % att där inte kommer vara knarkhundar, på sin höjd en jobbig tågvärd är det lugnt då?

Tänkte folk som tar hem från Christiania med tåg
Citera
2021-09-21, 11:58
Medlem
Säg att man åker till Christiania, röker lite och sen stoppar man en haschbit under läppen som en snus.. Risken för torsk borde vara obefintlig? Kontrollerar de en så äter man upp haschet bara. Då kan de väl inte ta en, eftersom det är lagligt med cannabis i Danmark kan de väl inte haffa en för att man har i blodet heller?
Citera
2021-09-21, 12:46
Medlem
gorillaglues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trattbalja
Säg att man åker till Christiania, röker lite och sen stoppar man en haschbit under läppen som en snus.. Risken för torsk borde vara obefintlig? Kontrollerar de en så äter man upp haschet bara. Då kan de väl inte ta en, eftersom det är lagligt med cannabis i Danmark kan de väl inte haffa en för att man har i blodet heller?
Det är inte riktigt lagligt i DK men de ser mycket mellan fingrarna då det inte är skadligt och jagar inte brukare alls eftersom det bevisligen skadar mer än det gör gagn. Ditt smugglingstrix fungerar utmärkt. Mycket svårt för tullen att göra något alls där.
Citera
2021-10-15, 00:01
Medlem
En vän som bor i Kalifornien erbjöd att skicka en mindre mängd grönt på posten till mig, och det är ju sweet men kan tänka mig att stater där cannabis är lagligt har hårdare tull…speciellt om de ska skickas utomlands eller har jag fel?
Citera
2021-10-15, 02:08
Medlem
akvifers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malozarpla
En vän som bor i Kalifornien erbjöd att skicka en mindre mängd grönt på posten till mig, och det är ju sweet men kan tänka mig att stater där cannabis är lagligt har hårdare tull…speciellt om de ska skickas utomlands eller har jag fel?

Självklart är det så.
Be honom skicka edibles eller destillat, tvätta med ren alkohol etc, och skicka något som går ned i brevlådan.

Jag skulle inte göra detta för lite gräs. Flugsvamp finns, bara att beställa av någon vettig säljare.
Citera
2021-10-15, 02:19
Medlem
akvifers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trattbalja

Har rest över hela Europa med detta "trick".
Gillar tåg då man kan ha en dricka redo för att underlätta sväljandet.

Köp en snusdosa och lägg det i locket när du passerat gränsen med råge/sitter på flygplanet
Brukar packa haschet i rizzla, så det ser ut som en snus.

Mycket risk för lite nöje, så tänk efter innan
Citera
2021-11-14, 14:23
Medlem
Citat:

Hur gick det? Gjorde du det?
Citera
2021-11-15, 07:06
Medlem
Citat:

Tror att vi syftar på samma person. Vad hände med detta?
Citera
2021-11-15, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalleHajen
Tror att vi syftar på samma person. Vad hände med detta?

Börjar personens namn på A? Tvivlar på att det är samma person.
Vi har inte gjort det än men tror inte det blir av :/ ska man skicka något utrikes från Kalifornien så inspekteras paketet garanterat noga
Citera
2021-12-01, 20:38
Medlem
Röntgar dem bilar och människor vid misstänksamhet när man kommer från Köpenhamn över öresundsbron?
Vad om man har svalt eller har det i röven?
Finns det ens chans att dem röntgar personer utan tipps?
Citera
2021-12-01, 21:14
Medlem
George1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CRANK-Gollum
Röntgar dem bilar och människor vid misstänksamhet när man kommer från Köpenhamn över öresundsbron?
Vad om man har svalt eller har det i röven?
Finns det ens chans att dem röntgar personer utan tipps?

Blinkar du så röntgar dom. Ta reda på vad det betyder så förstår du vilka dom röntgar och inte.
Kan inte skriva öppet FATTAR DU VÄL själv??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in