2013-08-20, 03:18
Medlem
Julistajas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akvifer
...gräs är meningslöst att smuggla om man inte har MBB's
Apropå smuggla grönt så fick jag, för ett antal år sedan, hemskickat lite i en vacuumförpackad påse på den gamla goda tiden då man fortfarande kunde beställa från budmail hehe. De hade sugit ut luften ur påsen och värmt plasten för att försegla det, sen lagt paketet i ett DVD-fodral (det var bara 7,5 g). Väldigt proffesionellt gjort. De garanterade att det inte skulle lukta igenom. Det gjorde det inte heller. Nu vet jag inte vad det var för plast de använde men den var väldigt stum och lite tjock. Paketet var nästintill platt. Kanske ca 5-10 mm tjockt, kommer inte ihåg exakt. Det var som sagt för flera, flera år sen jag fick ngt hemskickat per post.
Senast redigerad av Julistaja 2013-08-20 kl. 03:22. Anledning: tillägg
Citera
2013-08-21, 21:46
Medlem
akvifers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julistaja
Apropå smuggla grönt så fick jag, för ett antal år sedan, hemskickat lite i en vacuumförpackad påse på den gamla goda tiden då man fortfarande kunde beställa från budmail hehe. De hade sugit ut luften ur påsen och värmt plasten för att försegla det, sen lagt paketet i ett DVD-fodral (det var bara 7,5 g). Väldigt proffesionellt gjort. De garanterade att det inte skulle lukta igenom. Det gjorde det inte heller. Nu vet jag inte vad det var för plast de använde men den var väldigt stum och lite tjock. Paketet var nästintill platt. Kanske ca 5-10 mm tjockt, kommer inte ihåg exakt. Det var som sagt för flera, flera år sen jag fick ngt hemskickat per post.

Det må se proffesionellt ut, men levererar dom inte MVTR på deras plast så blir jag tveksam. Det låter bara som en kraftigare typ av vanlig vakuumförpackningar (Ofta PP eller PE), och dessa har ju sämst MVTR tyvärr.

För er som vill läsa mer:

Titta på MVTR, moisture vapor tranmission rate.
wiki om MVTR http://en.wikipedia.org/wiki/Moistur...nsmission_rate

Bästa påsen (jag känner till)

http://multimedia.3m.com/mws/mediawe...eld%203400.pdf

MVTR på 0.0003g per 645cm2 och 24 timmar.

Lite sämre:

http://multimedia.3m.com/mws/mediawe...eld%202700.pdf

2700 har 1666% sämre MVTR än 3400. Det här kanske låter som extremt mycket sämre, men bättre än vakuumpåsar (PP/PE). Dessa har hundratals gånger sämre MVTR (alltså 10000-tals procent sämre)

Tvätta påsarna gör du med: Isopropanol

http://www.kjell.com/sortiment/hus-h...alkohol-p18303
Citera
2013-08-21, 21:53
Medlem
akvifers avatar
Såg att jag missade att svara på detta ointelligenta inlägg.

Citat:
Ursprungligen postat av R.R.R
Du och din pojkvän har så klart rätt..

Straight, men thanks for asking!

Citat:
Era påsar och rengörings medel för elektronik är svaret.

Om du hade haft intelligens nog att bara läsa på lite så skulle du se att vi har rätt. Du kan börja med att läsa om MVTR på wiki. Länk finns i ovanstående inlägg. Och sen sätta dig in i olika materialegenskaper.

Citat:
mm precis det är därför allt som kommer med silkroad går igenom för att dom bytt påsar..

Återigen, du kan verkligen inte läsa. Jag skrev "fler och fler". Men självklart läser man det som "allt". Inte undra på att du inte klara skolan
Citera
2013-08-21, 21:56
Medlem
rondellhundens avatar
Citat:

De använder "foodsaver" vakuumförpackare

http://3.bp.blogspot.com/_7Ue6KBH0xV...Saver+Hops.jpg
Citera
2013-08-21, 22:27
Medlem
akvifers avatar
Det vore ju inte så illa om dom använde foodsaver vakuumförslutare. Problemet ligger väl i om dom använder foodsaverpåsarna eller inte. För dom suger något ofantligt för allt utom människor.

2x vakuumseal med foodsavern räcker ju i värsta fall bara några timmar innan hunden markerar. Och hur vet jag det? Haha det finns faktiskt folk som köpt pensionerade narkotikahundar och testat. Ett av dom bättre genomförda testen (privata) finns att läsa om på Silkroad forum i shippingdelen.

Annars har du ju källor som Howard Marks, och självklart DEA och liknande. Men det sista känns läskigt då dom säkert skulle kunna säga "dom här förpackningarna har hunden problem med" och sen i verkligheten är det totala motsatsen.
Citera
2013-08-22, 01:21
Medlem
tankers avatar
Citat:
Det vore ju inte så illa om dom använde foodsaver vakuumförslutare. Problemet ligger väl i om dom använder foodsaverpåsarna eller inte. För dom suger något ofantligt för allt utom människor.

2x vakuumseal med foodsavern räcker ju i värsta fall bara några timmar innan hunden markerar. Och hur vet jag det? Haha det finns faktiskt folk som köpt pensionerade narkotikahundar och testat. Ett av dom bättre genomförda testen (privata) finns att läsa om på Silkroad forum i shippingdelen.

Annars har du ju källor som Howard Marks, och självklart DEA och liknande. Men det sista känns läskigt då dom säkert skulle kunna säga "dom här förpackningarna har hunden problem med" och sen i verkligheten är det totala motsatsen.

Du behöver inte bara en bra hund, utan en bra hundförare också för att hunden ska fungera. Sen kan man träna upp en egen narkotikasökhund och gå på jakt Finns manualer ute på nätet givetvis får man ha ett hundintresse också.
Citera
2013-08-22, 02:00
Medlem
akvifers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tanker
Du behöver inte bara en bra hund, utan en bra hundförare också för att hunden ska fungera. Sen kan man träna upp en egen narkotikasökhund och gå på jakt Finns manualer ute på nätet givetvis får man ha ett hundintresse också.

Har du grundläggande förståelse för hur hundar fungerar så är det inte så svårt att fylla i som hundförare.

Enda som man egentligen behöver veta är att hunden vill ha leksaken, och om den markerar och inte får den så kommer den inte markera så mycket mer. Sen har tydligen hundar egna favoritlukter, den i försöket jag tog upp var tydligen galen i MDMA, och gav uppenbart tydligare markering på det.

Ja träna hundar för att söka efter narkotika är som tex tryffelsökande. Enda du behöver är en tillgång på det den ska lära sig söka efter.

Skulle personligen vilja ha en och gå på jakt, men då måste man ju sluta röka privat
Citera
2013-08-22, 11:58
Medlem
tankers avatar
Citat:
Har du grundläggande förståelse för hur hundar fungerar så är det inte så svårt att fylla i som hundförare.

Enda som man egentligen behöver veta är att hunden vill ha leksaken, och om den markerar och inte får den så kommer den inte markera så mycket mer. Sen har tydligen hundar egna favoritlukter, den i försöket jag tog upp var tydligen galen i MDMA, och gav uppenbart tydligare markering på det.

Ja träna hundar för att söka efter narkotika är som tex tryffelsökande. Enda du behöver är en tillgång på det den ska lära sig söka efter.

Skulle personligen vilja ha en och gå på jakt, men då måste man ju sluta röka privat
Man tränar ju hunden för att de ska kunna ta allt men det klart att cannabis är lättare för hundar de luktar ju lite special

Lite kuriosa.

När jag jobbade i Köpenhamn pendlade jag varje dag och fick se tullens hundar i aktion flera gånger.
En gång som jag aldrig glömmer var när hunden markerade på en svart kille, varpå han ställer sig upp och pekar med hela handen på hunden och säger
-DU är rasist! Bara för jag är svart.
Citera
2013-08-22, 11:58
Medlem
Julistajas avatar
Citat:
Det må se proffesionellt ut, men levererar dom inte MVTR på deras plast så blir jag tveksam. Det låter bara som en kraftigare typ av vanlig vakuumförpackningar (Ofta PP eller PE), och dessa har ju sämst MVTR tyvärr.

Dä blidde "HTTP Status 404" på pdf-länkarna. Men jag tror jag förstår vad det är för ngt. Jag misstänker i a f att det har med plastens täthet kontra molekyler (om ens några) som smiter genom plasten. Eller?

Förövrigt så tror jag på sväljmetoden. Det är i a f hur jag skulle gå tillväga om det gällde brass. Annars vacuumförpacka (om möjlighet finns) gräset och skicka hem i en jiffybag. Du vet dom där vadderade kuverten. Aja... knepen är många men det är de två jag känner till bäst.
Citat:
Ursprungligen postat av rondellhunden
De använder "foodsaver" vakuumförpackare

http://3.bp.blogspot.com/_7Ue6KBH0xV...Saver+Hops.jpg
Ja, just, ja! En sån har jag ju sett. Men det blir proffsigt gjort.
Citera
2013-08-22, 12:57
Medlem
akvifers avatar
Jävla flashback som kapar länkarna så man inte kan kopiera dom från ett inlägg till det andra.

Här har ni 3400:
http://multimedia.3m.com/mws/mediawe...eld%203400.pdf

Här har ni 2700:
http://multimedia.3m.com/mws/mediawe...eld%202700.pdf
Citera
2013-08-22, 13:01
Medlem
akvifers avatar
Citat:
ag misstänker i a f att det har med plastens täthet kontra molekyler (om ens några) som smiter genom plasten. Eller?

Precis! Därför man tittar på MVTR när man kollar efter förpackningsmaterial.

Annars vacuumförpacka (om möjlighet finns) gräset och skicka hem i en jiffybag. Du vet dom där vadderade kuverten. Aja... knepen är många men det är de två jag känner till bäst.

Men vakuumförpacka gräset är ju inte lämpligt om man vill dölja det för en hund. Jag skulle tom undvika att vakuumförsluta MBB's då gräset bara får en större yta mot materialet att tränga igenom emot. More surface area så att säga.

Och vakuumförpacka med vanlig plast skulle jag aldrig göra över en gräns, utan enbart inrikes. Där behöver man inte oroa sig för hundar utan bara människor, och då funkar vanliga vakuumförpackningar bra
Citera
2013-09-02, 13:48
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Mbb

Kul, jag hade ingen aning om detta!

Dri-Shield 2000 har MVTR-värde på 0.02/100 sq.in./24 hrs, även om hunden kan uppfatta partiklarna borde det väl gå att upphäva genom att helt enkelt packa fler gånger?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in