2013-12-14, 18:01
Medlem
Någon som testat dra över i vanlig motorbåt till danmark och sen tillbaka?

Hur ofta stoppas man egentligen då? och även om man nu stoppas spelar det ju ganska liten roll, bara att kasta allt över bord... visst man förlorar ju sitt gräs, men att åka dit borde ju vara omöjligt om man inte tabbar till sig rejält?
Citera
2013-12-14, 20:45
Medlem
martin_katts avatar
Jag har läst en väldigt stor del av tråden men jag har tyvärr inte fått något svar på den fråga som jag tänker ställa.

Ungefär hur ofta finns tullen med på öresundstågen? Jag menar hur stor andel av resorna, d.v.s. 1/10, 1/2 och så vidare. Jag har läst att det händer att tågen stannar mitt ute på bron för en mer omfattande kontroll. Hur vanligt är detta?
Citera
2013-12-15, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martin_katt
Jag har läst en väldigt stor del av tråden men jag har tyvärr inte fått något svar på den fråga som jag tänker ställa.

Ungefär hur ofta finns tullen med på öresundstågen? Jag menar hur stor andel av resorna, d.v.s. 1/10, 1/2 och så vidare. Jag har läst att det händer att tågen stannar mitt ute på bron för en mer omfattande kontroll. Hur vanligt är detta?

Du kommer antagligen inte fa svar pa den fragan heller eftersom FAN vet hur det ligger till.
Testa att aka med nagra ganger och kolla vad som hander, man lar sig inte utan erfarenhet sa att saga, och allt kommer inte gratis.
Citera
2013-12-15, 14:27
Medlem
martin_katts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thaipan
Du kommer antagligen inte fa svar pa den fragan heller eftersom FAN vet hur det ligger till.
Testa att aka med nagra ganger och kolla vad som hander, man lar sig inte utan erfarenhet sa att saga, och allt kommer inte gratis.
Det finns ingen anledning att anmärka på att jag inte har erfarenhet, jag hade inte frågat om jag hade haft det. Syftet med tråden måste väl ändå vara att användarna kan samarbeta mot tullen genom att utbyta den typen av information?

Jag tänkte bara att det kanske finns de som har åkt 10+ gånger till Chris som kan svara. På vissa så verkar det som att det är riskfritt och vissa verkar få strippa varje gång.
Citera
2013-12-15, 17:06
Medlem
korvryttarens avatar
Citat:
Det finns ingen anledning att anmärka på att jag inte har erfarenhet, jag hade inte frågat om jag hade haft det. Syftet med tråden måste väl ändå vara att användarna kan samarbeta mot tullen genom att utbyta den typen av information?

Jag tänkte bara att det kanske finns de som har åkt 10+ gånger till Chris som kan svara. På vissa så verkar det som att det är riskfritt och vissa verkar få strippa varje gång.

Jag tror inte meningen var att anmärka på din brist av erfarenhet.
Snarare menas det nog att även om en person åkt tio gånger och tullen kom på tåget 10/10 gånger så kan lika gärna nästa person säga att tullen kom 0/10 gånger.
Det vill säga, hur mycket du än frågar runt kommer alla säga olika för det är ingen som har riktig koll på exakt hur många gånger tullen kollar.

Jag själv åkte till Danmark tur retur med tåg 4 gånger i somras (dock ej i smuggelsyfte), såg inte skymten av ordningsmän alls. Medan andra jag känner träffat tullen varje gång.

Detta är nog en fråga om tur inte om att samla statistik.
Ut och testa helt enkelt, gör din egen bedömning och bestäm dig sen om det är värt det.
Citera
2013-12-15, 18:15
Medlem
Citat:

Allt beror på vilka tider och dagar så klart.

Men iaf av 10 gånger jag har åkt så har jag sätt tull + hund minst 3 gånger , max 5.
Mycket dumt att ta med sig via tåg ska du veta
Citera
2013-12-16, 03:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arvjyv
Någon som testat dra över i vanlig motorbåt till danmark och sen tillbaka?

Hur ofta stoppas man egentligen då? och även om man nu stoppas spelar det ju ganska liten roll, bara att kasta allt över bord... visst man förlorar ju sitt gräs, men att åka dit borde ju vara omöjligt om man inte tabbar till sig rejält?

Haha du kan inte bara ta en motorbåt och sen tillbaka?... Strömmar, fartled m.m. Läs på lite innan du ens tänker något så dumt. Låter lätt rent teoreiskt kanske.
Citera
2013-12-16, 05:09
Medlem
DampNisses avatar
Citat:

Vilka siffror du än får är det skitsnack. Du KAN INTE få ett svar på den frågan. Det finns inget svar hur mycket du än vrider och vänder på det. Allt är en ren chansning. Deal with it.
Citera
2013-12-17, 14:07
Medlem
Jag vill ta med helst a) 3st tabletter (150mg) tramadol eller eller ca 8st piller valium/xanor till Brasilien via sverige-portugal. Anledningen är att jag ska hålla ett stort föredrag och behöver något för att lugna nerverna. (har scenskräck/social fobi)

Jag har inget recept på preparaten.

Vilken av dom är säkrast?

Tramadolen ser väligt ofarliga ut, utan betäckning och liknande storlek som en alvedon. JAg har dom i blister där det däremot står tramadol 150mg.

Valium/Xanor är små och blåa.

Vad är säkrast, incheckat bagage eller att ha på sig genom säkerhetskontrollen? Först tänkte jag incheckade bagaget, men har dom inte hundar som går och luktar genom bagaget? Och vad är då störst risk, 3tabletter tram eller 8st mindre piller benso? (tänker på hundarnas doft träning)

Tramadolen skulle man lätt kunna byta ut mot alvedon eller liknande och ta genom skerhetskontrollen. Antingen om jag hittar alvedon via burk och lägger dom där eller om jag placerar dom i ett alvedeon blister. (dock öppnat)

Eller då banso pillren är så små kanske ha dom i fickan. /Alternativet är i strumpan. JAg gissar på att preparat inte ger utslag genom detektorn om dom ligger löst?

Vad tror ni?

Alternativet är annars att strunta i det då jag får ångest bara av att tänka på detta, men å andra sidan får jag ångest av att tänka på att hålla föredrag utan "hjälp"...
Citera
2013-12-19, 22:09
Medlem
Citat:

Okej, sahar; jag blir lite provocerad av fragan i och med att ingen kan besvara den fragan utan att ha koll pa varenda avgang under varenda timme pa dygnet under flera ar.
Exempelvis gick det fint for mig i ca ett ars tid tills jag torskade (hunnit med manga fler resor an tio), jag traffade pa en narkotikahund utan att torska vid ett tillfalle men det var ren tur da det fanns andra i vagnen som hade olagliga substanser pa sig, samt att jag ar en bra skadespelerska.
Jag vet tider da det ar mindre risk att stota pa tullen men tullens jobb ar att vara oforutsagbara sa darfor ar varken mina eller nagon annans tips varda skitmkt, eftersom vi inte vet med sakerhet.
Savida man inte jobbar for tullen ar det i princip omojligt att ge korrekt information. (Se vad Dampnisse skrev ovan.)
Peace och puss.
Citera
2013-12-19, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rexthedog
Jag vill ta med helst a) 3st tabletter (150mg) tramadol eller eller ca 8st piller valium/xanor till Brasilien via sverige-portugal. Anledningen är att jag ska hålla ett stort föredrag och behöver något för att lugna nerverna. (har scenskräck/social fobi)

Jag har inget recept på preparaten.

Vilken av dom är säkrast?

Tramadolen ser väligt ofarliga ut, utan betäckning och liknande storlek som en alvedon. JAg har dom i blister där det däremot står tramadol 150mg.

Valium/Xanor är små och blåa.

Vad är säkrast, incheckat bagage eller att ha på sig genom säkerhetskontrollen? Först tänkte jag incheckade bagaget, men har dom inte hundar som går och luktar genom bagaget? Och vad är då störst risk, 3tabletter tram eller 8st mindre piller benso? (tänker på hundarnas doft träning)

Tramadolen skulle man lätt kunna byta ut mot alvedon eller liknande och ta genom skerhetskontrollen. Antingen om jag hittar alvedon via burk och lägger dom där eller om jag placerar dom i ett alvedeon blister. (dock öppnat)

Eller då banso pillren är så små kanske ha dom i fickan. /Alternativet är i strumpan. JAg gissar på att preparat inte ger utslag genom detektorn om dom ligger löst?

Vad tror ni?

Alternativet är annars att strunta i det då jag får ångest bara av att tänka på detta, men å andra sidan får jag ångest av att tänka på att hålla föredrag utan "hjälp"...

1. Du borde lara dig att forlita dig pa dig sjalv och ej pa piller, sluta upp med den dar skiten oavsett. Man blir bara psykiskt klen av det.
2. Detektorer ar dar for att ge utslag pa metallforemal, inte pa sma piller. For att svara pa din fraga skulle jag lagga tabletterna i en burk alvedon (eller burk med vilka piller som helst). Eftersom en tablett i en strumpa ser dumt ut ifall det nu skulle handa nagot.
May the force be with ya.
Citera
2013-12-21, 18:21
Medlem
StrainHunter021s avatar
Någon som kan tipsa om det just nu säkraste sättet att ta sig mellan Chris o Sverige? Har leverans 1-2 ggr/månaden vid varje tillfälle tar jag med mig 0,5-1kg brunt/svart (ej grönt, av förklarliga skäl)!
Vad e bäst, båten? Tåget? Bilen över bron? Bilen på båten?

Tacksam för ALLA svar, tankar och ideér
Även paketeringstips efterfrågas!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in