2013-08-19, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akvifer
Men är du skön eller.. Vetenskapen bakom är solid och produkterna håller måttet. 3m tex levererar dessa påsar till i stort sett samtliga större producenter av elektronik, och ingen av dom verkar klaga på dålig kvalitet.

Finns det inga partiklar på (tvätta med alkohol) på påsen så kommer hunden inte reagera på drogerna i påsen.

Du kan ju själv räkna lite på genomsläppligheten på dessa påsar, eller ha en grundläggande kunskap i kemi och molekylers/ämnens uppbyggnad, så ser du snart att dessa påsar är "hundsäkra".
Men sluta nu din bluff. elektronik.. säger ju allt folk vill inte smuggla kretskort och mus tillbehör utan lite röka och du kommer med vakuum påsar utvecklad för elektro branschen.

Sen att du påstår att man kan dölja en lukt med alkohol... vi snackar om hundar du kan lika gärna gnida den mot ditt brunöga den lukten måste skrämma hundarna..

fuck you din data nörd detta är en smugglings tråd och ingen jävla sandlåda för tekniknördar som vill bagatellisera jobbet.
Citera
2013-08-19, 15:30
Medlem
Roadrages avatar
Jag läser för tillfället en bok av Ted Goldberg där han i ett stycke av boken avhandlar smugglingen av droger till Sverige. Han nämner inte flygplatsen vid namn, men han säger att Sveriges tredje största flygplats inte har någon tull.
Boken skrevs 2005, så jag vet inte om det möjligtvis har ändrats något på denna fronten, men i dagsläget är Skavsta den tredje största flygplatsen i landet.
Någon som vet om det finns en aktiv tullkontroll där i dagsläget?

Såg nu att det verkar finnas en aktiv tull där. Man kanske ska googla lite först innan man frågar här inne.
Senast redigerad av Roadrage 2013-08-19 kl. 15:40.
Citera
2013-08-19, 16:31
Medlem
akvifers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.R.R
Men sluta nu din bluff. elektronik.. säger ju allt folk vill inte smuggla kretskort och mus tillbehör utan lite röka och du kommer med vakuum påsar utvecklad för elektro branschen.

Sen att du påstår att man kan dölja en lukt med alkohol... vi snackar om hundar du kan lika gärna gnida den mot ditt brunöga den lukten måste skrämma hundarna..

fuck you din data nörd detta är en smugglings tråd och ingen jävla sandlåda för tekniknördar som vill bagatellisera jobbet.

Herregud. Har du ens tittat på specifikationerna för dessa påsar? Haha din reaktion är ju typiskt för cannabisrökande pundare, ingen ny info kommer in i den bubblan..

Och nej, det är inga vakuumpåsar. Det borde vara tydligt även för ett pundhuvud som dig.

Dölja lukt med alkohol? Kan du inte ens läsa? När påstod jag det? Du ska Tvätta påsen med isopropylalkohol, inte dölja något.

Kom tillbaka när du åtminstone har godkänt i alla gymnasieämnen. Helst då biologi, kemi, matte och gärna svenska med din läsförmåga

EDIT: Har du ens märkt att allt fler å fler försäljare på Silkroad/BMR/Atlantis börjar gå över till dessa? Fast iofs, för att veta detta måste man kunna engelska, vilket jag tvivlar på att du kan

EDIT2: För oss lite smartare kan det vara underhållande att se de starka argumentationerna anges:
"elektronik.. säger ju allt folk vill inte smuggla kretskort och mus tillbehör utan lite röka och du kommer med vakuum påsar utvecklad för elektro branschen."
Det fetstilta är pure logic! No really
För det andra, skall multinationella företag som typ 3m lägga ned miljarder på att utveckla specifika påsar för smuggling av cannabis? Haha intelligensnivån är hög

"vi snackar om hundar du kan lika gärna gnida den mot ditt brunöga den lukten måste skrämma hundarna.. "
Ey län! Vi snackar hundar bre!.. Haha den ständiga mytbildandet om hundars kapacitet.. Inga partiklar = ingen reaktion. När ska folk få in dessa saker i huvudet..
Och skrämma hundarna? Vilken planet lever du på? Tror du inte en sån reaktion skulle väcka misstänksamhet hos hundföraren? Alltså långt från önskvärt.
Senast redigerad av akvifer 2013-08-19 kl. 16:53.
Citera
2013-08-19, 20:59
Medlem
hahah, bra svar Akvifer..

MBB och mylar pasar ar 100% sakra om man vet vad man gor med de.. man kan gora fel, kopa fel sorts pase m.m. och nar man val borjat packa sa tar det nog sakert en stund innan man far in "snitsen" pa det.. Men att tro att pasarna ar ngn sorts haxkonster eller tro att hundarna ar ngn sorts overdjur som poliserna tranar upp i morka kallare ar bara helt fel. hundarna och sniffarna ar jatte enkla att lura med dessa pasar..
Jag kan varmt rekommendera 3Ms 7mill pasar, med de sa racker det med ett lager plast i jamforelse med tunnare eller konkurrenternas modeller...
Citera
2013-08-19, 22:11
Medlem
Julistajas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.R.R

Korrekt svenska ser ut så här:

"Men sluta nu din bluff. Elektronik.. det säger ju allt. Folk vill inte smuggla kretskort och mustillbehör utan lite röka och du kommer med vakuumpåsar utvecklade för elektronikbranschen.

Sen att du påstår att man kan dölja en lukt med alkohol... vi snackar om hundar. Du kan lika gärna gnida den mot ditt brunöga. Den lukten måste skrämma hundarna..

fuck you, din datanörd. Detta är en smugglingstråd och ingen jävla sandlåda för tekniknördar som vill bagatellisera jobbet.
"

Med det sagt... Ey gangsta!! SÅ jälla ghetto!!

Fail på interpunktionen och krass meningsbyggnad samt särskrivning. Shit, len, mycket puff i skolan? Du är riktigt trovärdig när du skriver så där "ghetto" om saker och ting du uppenbarligen inte har en susning om. Jag är ledsen att behöva säga det men akvifer har rätt. Så snälla, kompis, sluta nu och rädda det lilla anseende du har kvar. Erkänn bara att du inte vet egentligen vad du pratar om. Det blir bara ännu mer bakslag för dig. Det är pinsamt uppenbart.

kramkram
Senast redigerad av Julistaja 2013-08-19 kl. 22:30.
Citera
2013-08-19, 22:28
Medlem
Julistajas avatar
Apropå smuggla. Det här har väl nån redan sagt, men isf skadar det inte att repetera. Jag utgår ifrån att man åker till Holland eller Danmark. Ska man nödvändigtvis smuggla så köper man röka som är som svart modellera. Som t ex Manali Cream (nom-nom). Enkelt att forma till bollar och svälja. Paketera bra i plastfolie i lagom stora sväljbara bitar. Släng ner biten i en kondom. (Tvätta bort glidmedel först om du inte köpte några kondomer utan glidmedel.) Gör en ordentlig knut. Gör en till knut direkt efter den första med nån cm mellanrum, skär emellan knutarna med en kniv.

Repetera proceduren tills alla haschbitar är inkapslade i varsin kondombubbla. Vill man vara på den säkra sidan så upprepar man proceduren igen så att man får dubbla kondombubblor som skyddar - inte bara rökat - utan dig från att bli ofrivilligt beng på t ex flygplatsen, haha! Svälj alla bitarna på hotellet, ta en lång och härlig dusch och byt till rena kläder, det borde drastiskt minska risken att hundar eller sniffers kommer att känna något. Kliv på planet/tåget/bussen/båten/bilen, åk hem. När du är tillbaka i Sverige och gått igenom tullen så uppsöker du till närmsta toalett på något fik eller liknande och spyr upp bitarna om du inte orkar vänta 1-2 dar på att allt kommer ut den naturliga vägen. Det är ingen fara om några bitar råkar ha hunnit att hitta sig ner i tarmarna, det kommer ut efter nån dag eller två. Får skita i en hink och pilla med plasthandskar haha.

Detta gäller ju naturligtvis hasch då. Lite knepigare med gräs. Där har jag ingen susning om hur man ska göra för att få hem någe bra röka.
Senast redigerad av Julistaja 2013-08-19 kl. 22:33.
Citera
2013-08-19, 22:56
Medlem
akvifers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wirmola
hahah, bra svar Akvifer..

Tack, då var det iaf värt mödan att svara en dumstrut

Julistaja

Enda jag skulle vilja tillägga är; använd plasthandskar inte bara i momentet då du pillar i din egen skit

En av anledningarna jag brukar göra såna här resor på höst,vinter,vår. Då kan man helt normalt använda handskar och aldrig röra vid drogerna med huden.

Köp ett par billiga fingervantar för 10kr och dra på dig latex under. Sen slänger du båda när du kommer in till packningsstationen.

Sidenote:

Vad har en sprucken kondom för hälsoeffekt på bäraren? Om man bortser från utsöndringen av drogen då alltså.
Citera
2013-08-20, 00:21
Medlem
vad tror ni är säkrast om man vill ta med sig typ 3 g från Tyskland? med Ryanair till Skavsta, eller via post?
Citera
2013-08-20, 00:38
Medlem
akvifers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HJ
vad tror ni är säkrast om man vill ta med sig typ 3 g från Tyskland? med Ryanair till Skavsta, eller via post?

Hasch? Då är det tillräckligt litet för att ha som två avrundade stavar i munnen och svälja om du ser hunden. Köp gärna en burk läsk på planet så du har något att dricka när du sväljer.

Du behöver bara stoppa in haschet i munnen precis innan säkerhetskontrollen i Tyskland och ta ut det när du går in i gången till planet. Om du sätter dig väl vid gaten så kan du undvika eventuella hundar som patrullerar och ta ut det. Ha en dricka redo, alltid. Sen landar du i Sverige och stoppar in dom i munnen när du går ut i gången från planet.

Men jag har aldrig varit med om tull med hund i Sverige när man kommer med flyg från Tyskland. Åkt 5 gånger kanske.

Alltså, ta det på flyget.

Hör av dig om hur det gick! Har själv använt denna metod med lycka, faktiskt från Tyskland en gång också.

EDIT: Jag skulle undvika att skicka det till mig själv iaf. Har du en målvakt/kompis redo så kör på brevet. Då kan han alltid neka, blir svårare om polisen ser att du själv varit i Tyskland och helt plötsligt får 3g hasch från just Tyskland. Men om det är haschets "överlevnad" som gäller, så skulle jag köra flyget.

EDIT 2: Och nämnde jag att om du inte plastförpackar haschet, och du tvingas svälja, så kommer du ha en trevlig flygresa/hemresa från flygplatsen
Senast redigerad av akvifer 2013-08-20 kl. 00:43.
Citera
2013-08-20, 00:59
Medlem
Citat:
Hasch? Då är det tillräckligt litet för att ha som två avrundade stavar i munnen och svälja om du ser hunden. Köp gärna en burk läsk på planet så du har något att dricka när du sväljer.

Du behöver bara stoppa in haschet i munnen precis innan säkerhetskontrollen i Tyskland och ta ut det när du går in i gången till planet. Om du sätter dig väl vid gaten så kan du undvika eventuella hundar som patrullerar och ta ut det. Ha en dricka redo, alltid. Sen landar du i Sverige och stoppar in dom i munnen när du går ut i gången från planet.

Men jag har aldrig varit med om tull med hund i Sverige när man kommer med flyg från Tyskland. Åkt 5 gånger kanske.

Alltså, ta det på flyget.

Hör av dig om hur det gick! Har själv använt denna metod med lycka, faktiskt från Tyskland en gång också.

EDIT: Jag skulle undvika att skicka det till mig själv iaf. Har du en målvakt/kompis redo så kör på brevet. Då kan han alltid neka, blir svårare om polisen ser att du själv varit i Tyskland och helt plötsligt får 3g hasch från just Tyskland. Men om det är haschets "överlevnad" som gäller, så skulle jag köra flyget.

EDIT 2: Och nämnde jag att om du inte plastförpackar haschet, och du tvingas svälja, så kommer du ha en trevlig flygresa/hemresa från flygplatsen

Tack för snabbt svar! hade i första hand tänkt mig gräs faktiskt i och med att det är större tillgång av det där jag befinner mig. Fast det är ju helt klart som du säger att det är ganska mycket fördelar med och välja B istället så det är väll lika bra att köra på det spåret för och minimera riskerna. Haha tur att du påminde mig och packa först! hade inte en tanke på det ska komma ihåg det där med drickan, ingen dum ide asså
Citera
2013-08-20, 01:07
Medlem
akvifers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HJ
Haha tur att du påminde mig och packa först! hade inte en tanke på det

Haha du ska inte packa haschet i något alls, sväljer du då så löses bevisen upp i din mage!

Och gräs är meningslöst att smuggla om man inte har MBB's
Citera
2013-08-20, 02:09
Medlem
Citat:
Herregud. Har du ens tittat på specifikationerna för dessa påsar? Haha din reaktion är ju typiskt för cannabisrökande pundare, ingen ny info kommer in i den bubblan..

Och nej, det är inga vakuumpåsar. Det borde vara tydligt även för ett pundhuvud som dig.

Dölja lukt med alkohol? Kan du inte ens läsa? När påstod jag det? Du ska Tvätta påsen med isopropylalkohol, inte dölja något.

Kom tillbaka när du åtminstone har godkänt i alla gymnasieämnen. Helst då biologi, kemi, matte och gärna svenska med din läsförmåga

EDIT: Har du ens märkt att allt fler å fler försäljare på Silkroad/BMR/Atlantis börjar gå över till dessa? Fast iofs, för att veta detta måste man kunna engelska, vilket jag tvivlar på att du kan

EDIT2: För oss lite smartare kan det vara underhållande att se de starka argumentationerna anges:
"elektronik.. säger ju allt folk vill inte smuggla kretskort och mus tillbehör utan lite röka och du kommer med vakuum påsar utvecklad för elektro branschen."
Det fetstilta är pure logic! No really
För det andra, skall multinationella företag som typ 3m lägga ned miljarder på att utveckla specifika påsar för smuggling av cannabis? Haha intelligensnivån är hög

"vi snackar om hundar du kan lika gärna gnida den mot ditt brunöga den lukten måste skrämma hundarna.. "
Ey län! Vi snackar hundar bre!.. Haha den ständiga mytbildandet om hundars kapacitet.. Inga partiklar = ingen reaktion. När ska folk få in dessa saker i huvudet..
Och skrämma hundarna? Vilken planet lever du på? Tror du inte en sån reaktion skulle väcka misstänksamhet hos hundföraren? Alltså långt från önskvärt.

Du och din pojkvän har så klart rätt.. Era påsar och rengörings medel för elektronik är svaret.
mm precis det är därför allt som kommer med silkroad går igenom för att dom bytt påsar..

Lycka till med dina äventyr
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in