Citat:
Ursprungligen postat av
CherryOnTop
Väldigt intressant tråd. Blir så jävla sugen på att ta med weed nu när jag ska åka utomlands bara för att få en kick och se om jag kommer att klara det.
Jag undrar dock om ni vet ifall weed är synligt för flygplatsernas scanners där man ser vad man har i sitt bagage.
Ifall det inte syns verkar det inte vara så risky och med tanke på att jag bara sett hundar på flygplatsen 1 gång så verkar det vara ännu mindre risk att bli påkommen.
Men ifall det finns hundar är det kört. Därför fick jag idén att baka en brownie eller liknande med weed i. I hopp om att kunna passera utan att det syns i scannern och inte heller hundar kan känna lukten utav.
Är det någon som testat detta? Och vet ni ifall det man bakat luktar cannabis?
Såklart det syns i en scanner, var du seriös med den frågan?
Hade det inte synts hade nog jävligt många smugglat genom att ha det i handbagaget..
Vadå du har fått för dig att alla gånger någon torskar har det varit hund eller ren tur från tullens håll? Scannern är just till för att motverka b.la smuggling av narkotika.
Med tanke på din rätt klantiga frågeställning samt att du har på tok för lite koll så rekommenderar jag dig INTE att försöka med din plan.
Speciellt med anledningen att du söker en kick. Men hej vad vet jag, du kanske har noll att förlora på att åka dit för smuggling