2015-06-26, 12:10
Medlem
Tropicanans avatar
om man verkligen går in seriöst på det här med att smuggla från Köpenhamn till Sverige så varför inte bara fixa så att du kan vakuumförpacka grejerna, Gör det 2 gånger om det känns bättre.

Garanterat att hundjäveln inte känner något, om du ändå skulle vara nojig så linda in det i massa skit och sitt på det på bussen/tåget.

Måste ju vara ett effektivt sätt?
Citera
2015-06-27, 12:17
Medlem
infamousbombs avatar
Eller så lägger man det på hyllan för väskorna och sitter en bra bit ifrån så man har koll på det, om dom hittar det så kan man inte torka. No proof
Citera
2015-06-27, 13:13
Medlem
DafuqisThisRanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infamousbomb
Eller så lägger man det på hyllan för väskorna och sitter en bra bit ifrån så man har koll på det, om dom hittar det så kan man inte torka. No proof

Tror nog att smuggeltråden går ut på att man ska få med sig grejerna hem. Inte riskera att dom blir tagna.

Annars om du inte vill ha grejerna 100% med dig hem så tejpa fast grejerna på något tomt säte en bit ifrån dig
Citera
2015-06-27, 16:24
Medlem
DampNisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tropicanan
om man verkligen går in seriöst på det här med att smuggla från Köpenhamn till Sverige så varför inte bara fixa så att du kan vakuumförpacka grejerna, Gör det 2 gånger om det känns bättre.

Garanterat att hundjäveln inte känner något, om du ändå skulle vara nojig så linda in det i massa skit och sitt på det på bussen/tåget.

Måste ju vara ett effektivt sätt?

Vaccumpack läcker också doft förr eller senare.
Man kan dock köpa sig lite tid genom att använda rätt påse och tvätta av alla spår av cannabis på kläder, kropp etc.
En tränad narkotikahund som fått kommando att söka efter knark kommer känna doft efter minsta lilla spår.

Citat:
Ursprungligen postat av infamousbomb

Fungerade förr.
Numera är vagnarna kameraövervakade, toan isåfall om du ska lägga ifrån dig det.
Citera
2015-06-27, 20:33
Medlem
infamousbombs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DafuqisThisRank
Tror nog att smuggeltråden går ut på att man ska få med sig grejerna hem. Inte riskera att dom blir tagna.

Annars om du inte vill ha grejerna 100% med dig hem så tejpa fast grejerna på något tomt säte en bit ifrån dig

SKREV JAG ETT SÄTE??
Citera
2015-06-28, 21:17
Medlem
CherryOnTops avatar
Väldigt intressant tråd. Blir så jävla sugen på att ta med weed nu när jag ska åka utomlands bara för att få en kick och se om jag kommer att klara det.
Jag undrar dock om ni vet ifall weed är synligt för flygplatsernas scanners där man ser vad man har i sitt bagage.
Ifall det inte syns verkar det inte vara så risky och med tanke på att jag bara sett hundar på flygplatsen 1 gång så verkar det vara ännu mindre risk att bli påkommen.
Men ifall det finns hundar är det kört. Därför fick jag idén att baka en brownie eller liknande med weed i. I hopp om att kunna passera utan att det syns i scannern och inte heller hundar kan känna lukten utav.
Är det någon som testat detta? Och vet ni ifall det man bakat luktar cannabis?
Citera
2015-06-28, 22:15
Medlem
m1ndCTRLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CherryOnTop
Väldigt intressant tråd. Blir så jävla sugen på att ta med weed nu när jag ska åka utomlands bara för att få en kick och se om jag kommer att klara det.
Jag undrar dock om ni vet ifall weed är synligt för flygplatsernas scanners där man ser vad man har i sitt bagage.
Ifall det inte syns verkar det inte vara så risky och med tanke på att jag bara sett hundar på flygplatsen 1 gång så verkar det vara ännu mindre risk att bli påkommen.
Men ifall det finns hundar är det kört. Därför fick jag idén att baka en brownie eller liknande med weed i. I hopp om att kunna passera utan att det syns i scannern och inte heller hundar kan känna lukten utav.

1. Bara för att du inte sett hundar behöver det inte betyda att dom inte finns. Det kan finnas speciella korridorer i väggarna där hundar får stå och markera om dom känner någon skum lukt osv.

2. En hund kommer också känna weedlukt från din brownie. Flygscannern vet jag inte hur dom verkar men tullpersonalen borde absolut kunna se om du har något organiskt som är vakuumpackat eller liknande.

Så det låter som en dålig idé... baka din brownie och ät den innan flyget (eller dagen innan ) istället.
Citera
2015-06-29, 01:29
Medlem
DampNisses avatar
Citat:

Såklart det syns i en scanner, var du seriös med den frågan?
Hade det inte synts hade nog jävligt många smugglat genom att ha det i handbagaget..
Vadå du har fått för dig att alla gånger någon torskar har det varit hund eller ren tur från tullens håll? Scannern är just till för att motverka b.la smuggling av narkotika.

Med tanke på din rätt klantiga frågeställning samt att du har på tok för lite koll så rekommenderar jag dig INTE att försöka med din plan.
Speciellt med anledningen att du söker en kick. Men hej vad vet jag, du kanske har noll att förlora på att åka dit för smuggling
Citera
2015-07-02, 11:05
Medlem
Hej ska åka till amsterdam snart och jag undrar om någon har några tips om hur man ska maila hem lite skit ?
Citera
2015-07-02, 12:03
Medlem
mjaukatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwer456
Hej ska åka till amsterdam snart och jag undrar om någon har några tips om hur man ska maila hem lite skit ?

Jag bara vek ett papper och la haschet i ett bubbelkuvert och skickade det hem till lådan, notera att detta var ca 6 år sedan och hade jag vetat bättre hade jag inte gjort det. Idag ses väl Holland som ett väldigt osäkert land att få igenom saker i tullen så avråder dig starkt. Vet inte om jag hade extrem tur eller om det var semestertider hos tullen eller liknande men fick hem mitt i lådan i alla fall.
Citera
2015-07-02, 23:13
Medlem
akvifers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwer456

Gör det inte, och om du gör det så se till att skicka till en målvakt.

Skickar du till din adress, och dom kan bevisa att du varit i Amsterdam under perioden brevet sändes, ja då är det nog en fällande dom för narkotikasmuggling som väntar.

EDIT: Nederländerna är ej något land du ska skicka droger ifrån.
Citera
2015-07-02, 23:17
Medlem
akvifers avatar
Citat:

Du gör som du vill, men jag skulle undvika MÅÅÅÅNGA länder. Dödsstraff väntar på vissa håll..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in