Flashback bygger pepparkakshus!
2011-10-23, 05:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freakyshow
tell me

http://en.wikipedia.org/wiki/Countersurveillance is the way to go bevakar dem som bevakar
Citera
2011-10-23, 05:39
Medlem
Spår av nötters avatar
För mindre leveranser med tåg över bron rekommenderar jag snusdosor och häftmassa som går att fästa ungefär överallt, under en papperskorg t.ex.
Citera
2011-10-24, 15:50
Medlem
Tjenare alla flashbackers

Har en fråga, om ca 1½ vecka sticker jag och 4 polare ner till Chris för att njuta av vad "staden" har att erbjuda, men självklart så vill man ha med sig lite hem, vi ska åka bil ner och hem samt ta bron över, någon som vet om det är stor risk att torska där, för tullen kollar väl igenom en hel del? Någon som har gjort detta vore grymt att veta lite hur ni/du gjorde!
Citera
2011-10-24, 16:57
Medlem
Freakyshows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenrajpa

Har en fråga, om ca 1½ vecka sticker jag och 4 polare ner till Chris för att njuta av vad "staden" har att erbjuda, men självklart så vill man ha med sig lite hem, vi ska åka bil ner och hem samt ta bron över, någon som vet om det är stor risk att torska där, för tullen kollar väl igenom en hel del? Någon som har gjort detta vore grymt att veta lite hur ni/du gjorde!

Du får läsa i den stora smuggeltråden =)
Citera
2011-10-24, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spår av nötter
För mindre leveranser med tåg över bron rekommenderar jag snusdosor och häftmassa som går att fästa ungefär överallt, under en papperskorg t.ex.

Detta låter bra

har en fråga, till en uppskattning ungefär hur många tågs söks igenom med hundar mellan köpenhamn och malmö?

Och ifall man ska göra detta ska man gå in först eller sist utan att bli sedd? Även ifall man går in först så är det ju folk som ser ifall man böjer sig ner och typ trycker den udner en stol eller nåt
Citera
2011-10-25, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svenrajpa

Om ni inte ser helt nerdrogade och fucked ut så kolla de inte sålänge ni har en vettig anledning. Stannar tullen er brukar de fråga vad man gjort i danmark, hur länge och om det går bra får man köra vidare. Misstänker de något så brukar de be att få kolla bagaget eller i bilen, då är ni fucked.

Så se till att ha det någonstans där det inte luktar i kupeen, och kom upp med en vettig anledning till varför och vad ni gjort i DK. Denna helgen är det t.ex. sensation white i parken - kan vara något att säga man varit på.

Citat:
Ursprungligen postat av WopWapWoo
Detta låter bra

har en fråga, till en uppskattning ungefär hur många tågs söks igenom med hundar mellan köpenhamn och malmö?

Och ifall man ska göra detta ska man gå in först eller sist utan att bli sedd? Även ifall man går in först så är det ju folk som ser ifall man böjer sig ner och typ trycker den udner en stol eller nåt

Många! Jag gick i gymnasiet i DK och pendlade dagligen mellan Malmö och CPH och ibland kunde det gå veckor utan att jag stötte på tullare, sen plötsligt var de där varenda tur jag åkte flera dagar i rad. Men utspritt i genomsnitt är det nog 60/40 att träffa på de tror jag. Och är de ombord har de oftast hund med sig!
Citera
2011-10-25, 16:14
Medlem
plixors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuckerdale
Om ni inte ser helt nerdrogade och fucked ut så kolla de inte sålänge ni har en vettig anledning. Stannar tullen er brukar de fråga vad man gjort i danmark, hur länge och om det går bra får man köra vidare. Misstänker de något så brukar de be att få kolla bagaget eller i bilen, då är ni fucked.

Så se till att ha det någonstans där det inte luktar i kupeen, och kom upp med en vettig anledning till varför och vad ni gjort i DK. Denna helgen är det t.ex. sensation white i parken - kan vara något att säga man varit på.

Många! Jag gick i gymnasiet i DK och pendlade dagligen mellan Malmö och CPH och ibland kunde det gå veckor utan att jag stötte på tullare, sen plötsligt var de där varenda tur jag åkte flera dagar i rad. Men utspritt i genomsnitt är det nog 60/40 att träffa på de tror jag. Och är de ombord har de oftast hund med sig!

Om man säger att man varit på något sånt stort, du tror inte dom vill kolla efter droger då också?

(tänkte att det lär ju cirkulera en o annan drog på ställen)
Citera
2011-10-25, 18:47
Medlem
f1rres avatar
kom på en en hyvens ide! om man krossar lite hasch+weed+ vatten å blandar ihop till en "grönvätska" sen innan man går på tåget så försöker man spruta lite på andra resenärers väskor. isf borde väl hundarna ha fullt upp och kontrollera alla väskor? vi säger att jag sprutar på 20 av 40 så borde det väl uppbehålla hundarna tills man kommit av säkert i sverige?
Citera
2011-10-25, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f1rre
kom på en en hyvens ide! om man krossar lite hasch+weed+ vatten å blandar ihop till en "grönvätska" sen innan man går på tåget så försöker man spruta lite på andra resenärers väskor. isf borde väl hundarna ha fullt upp och kontrollera alla väskor? vi säger att jag sprutar på 20 av 40 så borde det väl uppbehålla hundarna tills man kommit av säkert i sverige?

Hade resulterat till att tåget stannats och alla väskor och personen på hela tåget hade kollats personligen
Citera
2011-10-26, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billybomb
Om det är plastpåsar vi fortfarande snackar om kommer hundar att kunna upptäcka det ändå. Vet dock inte hur det är med glasburkarna. Det känns som att de bör vara ett säkrare kort att köra på, ngn som kan bekräfta detta?

Jo, jag tänkte att en bra isolerad matlåda/glasburk bör maskera lukten bra. Förra gången jag tog över så hade jag det bara i två zip-påsar och om man öppnade väskan lite så kände man en markant lukt. Tror inte personer hade upptäckt det men det var en dum chansning. Kommer ändå ta över 30-40g, mest grönt så det kommer lukta en hel del. Så det finns ingen som vet en bra matlåda/glasburk som håller lukten inne?

Läste också på fb att man kan stanna kvar på båten när den nått destinationen och åka med tillbaka, någon som kan bekräfta det? Anledningen till att jag frågar är att jag kommer ha med mig en kompis och då tänkte jag bara att om han går före mig så kan han kolla om det finns tullare där, är dom där så stannar man bara kvar på båten och åker tillbaka. Som sagt, kan man stanna kvar på båten och åka tillbaka?
Citera
2011-10-27, 10:13
Medlem
Tuckerdale Om ni inte ser helt nerdrogade och fucked ut så kolla de inte sålänge ni har en vettig anledning. Stannar tullen er brukar de fråga vad man gjort i danmark, hur länge och om det går bra får man köra vidare. Misstänker de något så brukar de be att få kolla bagaget eller i bilen, då är ni fucked.

Okej, dock så åker vi ner i en grymt låg mercedes som ser lite typ misstänksam ut, och dom lär ju stoppa oss för dom tror att vi smugglar alkohol eftersom bilen är så jävla låg, men men verkar som vi tar färjan över istället och där har jag smugglat förut massvis med gånger så då är det nog inget problem längre!
Citera
2011-10-30, 09:58
Medlem
Hej alla glada!

Tänkte nu i veckan ta en tur mot Tyskland och fylla på förrådet lite.

Jag tänkte fråga var tullarna finns, Det smidigaste för oss när vi ska till Puttgarden är och åka genom Danmark, men då kommer vi stöta på 2 tullar va? En vid bron och en mellan Rödby-Puttgarden?

Någon sa att jag inte behöver oroa mig för tullen mellan tyskland o Danmark, eftersom de släppte in i princip hur mycket som helst. Ser de mellan fingrarna mer än svenska tullen?

Tack på förhand!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in