Citat:
Ursprungligen postat av svenrajpa
Tjenare alla flashbackers
Har en fråga, om ca 1½ vecka sticker jag och 4 polare ner till Chris för att njuta av vad "staden" har att erbjuda, men självklart så vill man ha med sig lite hem, vi ska åka bil ner och hem samt ta bron över, någon som vet om det är stor risk att torska där, för tullen kollar väl igenom en hel del? Någon som har gjort detta vore grymt att veta lite hur ni/du gjorde!

Om ni inte ser helt nerdrogade och fucked ut så kolla de inte sålänge ni har en vettig anledning. Stannar tullen er brukar de fråga vad man gjort i danmark, hur länge och om det går bra får man köra vidare. Misstänker de något så brukar de be att få kolla bagaget eller i bilen, då är ni fucked.
Så se till att ha det någonstans där det inte luktar i kupeen, och kom upp med en vettig anledning till varför och vad ni gjort i DK. Denna helgen är det t.ex. sensation white i parken - kan vara något att säga man varit på.
Citat:
Ursprungligen postat av WopWapWoo
Detta låter bra
har en fråga, till en uppskattning ungefär hur många tågs söks igenom med hundar mellan köpenhamn och malmö?
Och ifall man ska göra detta ska man gå in först eller sist utan att bli sedd? Även ifall man går in först så är det ju folk som ser ifall man böjer sig ner och typ trycker den udner en stol eller nåt
Många! Jag gick i gymnasiet i DK och pendlade dagligen mellan Malmö och CPH och ibland kunde det gå veckor utan att jag stötte på tullare, sen plötsligt var de där varenda tur jag åkte flera dagar i rad. Men utspritt i genomsnitt är det nog 60/40 att träffa på de tror jag. Och är de ombord har de oftast hund med sig!