2012-07-03, 01:45
Medlem
deyys avatar
Någon som har information om hur snabba kustbevakningarnas båtar är? Är inte vidare påläst så vet inte hur det fungerar men borde väl gå att dra iväg från dom med en riktigt snabb båt?
Citera
2012-07-03, 01:55
Bannlyst
Miami Vice - Scandinavia
Citera
2012-07-03, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deyy
Någon som har information om hur snabba kustbevakningarnas båtar är? Är inte vidare påläst så vet inte hur det fungerar men borde väl gå att dra iväg från dom med en riktigt snabb båt?

Skulle tippa på att deras "skepp" slöar runt 20knop eller något och deras cobra/rib ligger mellan 40-50knop.

Edit: Lite till kanske: "Kustbevakningens nya fartyg, KBV 451, för att hantera sjöfylleriet är en båt av typen Cobra 38. Med möjlighet att köra i 60 knop minskar risken att bli frånkörda."

"Sedan drygt en dryg vecka är KBV 451 i bruk som ordinarie patrulleringsbåt." -2007

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/co...eri_421627.svd
Senast redigerad av Derper 2012-07-03 kl. 02:41.
Citera
2012-07-03, 06:41
Medlem
Fulnamns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HooG.psykopat
Rolig kille du köper du för 1000 danska kommer du ner i pris direkt! typ 60-70 kr/grammet.
Ska d köpa 1.5kg så gissar jag på 30-50kr/g:et, danska då såklart...(priset beror ju oxå på vilket val av kvalité d väljer)
Ts låter inte speciellt smart, men om han ska fullfölja så tycker jag ni ska åka
mellan malmö-dragör istället. O när ni ändå är ute på sundet, tycker jag ni ska stanna o
försöka dra upp nån torsk oxå

Rolig kan du vara själv, jag skrev att de med lite tur landar på 45k dkk/kg.
Citera
2012-07-03, 07:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lerchos
Tullen kör visserligen skytteltrafik (rond) eftersom de inte har personal till alla leder men de kollar alla ingångar till Sverige, om det så är en jävla promenadbro. Men chansen är sjukt liten att det är kontroll, de har inte resurser. De spenderar den mesta tiden i Biltrafiken. Men har man otur...
Ven tillhör Sverige, så de har aldrig kontroll vid de båtarna.
http://www.ventrafiken.se/
Citera
2012-07-03, 08:48
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:

Jag har själv blivit stoppad (för fortkörning) av deras Ribbåt, med 3 st 250Hk utombordare, påstås göra 60 knop (110 km/h) , men jag tror nog den går fortare.
Citera
2012-07-03, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag har själv blivit stoppad (för fortkörning) av deras Ribbåt, med 3 st 250Hk utombordare, påstås göra 60 knop (110 km/h) , men jag tror nog den går fortare.

Och det är därför man ska åka längs kusten och inte rakt över. Sen när såg ni en segelbåt åka rakt över sundet? Men TS kommer nog inte att fixa detta:P
Citera
2012-07-03, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viracocha
Ven tillhör Sverige, så de har aldrig kontroll vid de båtarna.
http://www.ventrafiken.se/

Så du menar att det alltså finns en öppen passage rakt in i landet? Knappast. I så fall så kan vi ju göra så här. Jag ringer och frågar.

Svaret jag fick var att de helt enkelt inte har resurser att vara överallt idag så det är rätt glest.

Jag som trodde att det där hade ändrat sig.

Huh..

Men då kan jag tipsa TS om tåget istället.
Senast redigerad av Lerchos 2012-07-03 kl. 13:51.
Citera
2012-07-04, 20:49
Medlem
faaans avatar
Vad vet ni om att posta pulver till Danmark? Hur noggranna är deras posttull?
Citera
2012-07-04, 23:03
Medlem
StonedAsHells avatar
Mitt bästa tips är att ta sunds bussarna där e mindre tull och det är inte så långt att gå mellan båten och friheten och man ser direkt när man sitter på båten om där e tull och få kan man bara åka en runda till. Vet vad jag pratar om bor själv i Helsingborg och har hämtat mycket den vägen

Kan tillägga till alla som skriker om priser att priser där kan variera mycket men när jag hämtade så brukade jag betala mellan 45-65 kr danska gramet och få hämtade jag sällan mer än 150gram (grönt)
Citera
2012-07-06, 21:35
Medlem
YoungThugs avatar
Var förbi igår, hämtade ett hegge Juicy Fruit, tog tåget från Lufthavnen vid 18.30 tiden. Tur att ingen tull rulla förbi.
Citera
2012-07-07, 10:07
Medlem
Ren-Potatiss avatar
Citat:
Vet inte men räcker väll rimligtvis att KB uppger vart båten är påväg så kan deras kolleger möta upp båten (sorry för flummigt inlägg vet inte hur jag skall förklara närmare), men hela denna idén verkar som tagen ur en gansterfilm mao det kommer inte fungera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in