2011-10-13, 23:39
Medlem
Jag kan ju också dela med lite erfarenheter av att ta det beryktade tåget över bron. Jag själv har tagit med hasch 2 gånger.
Båda gångerna har jag gjort som många andra och förvarat det i en väska i andra änden av tåget. Båda gångerna gick smärtfria (Dock rekomenderar jag det inte och skulle inte göra det igen då jag möter tullare allt för ofta på tågen nu för tiden) Kom ihåg, dom tar dig inte bara på tåget utan också efter du gått av i Sverige,men det vet ni väll.

Den gång jag faktiskt blev intagen av tullen i Malmö kom jag med tåg ifrån Amsterdam via Kph.(Hade hängt på coffeeshops i 4 dagar) och måste ha luktat sjukt mycket för hunden började rycka tullar gubben i min riktning redan i vagnen innan min. Hur som helst hade jag inte så mycket som en trichrom på mig och fick gå efter att en skånsk liten tullgubbe lyst mig i rövhålet med sin ficklampa.
Citera
2011-10-15, 01:02
Medlem
Turkfans avatar
Har en polare i amsterdam just nu, och skulle ju såklart vilja ha lite gottesaker

Han vill inte ta med sig det personligen, men han sa att han kunde skicka brev med det.
Hur stor är risken att det åker fast i tullen, och hur ska han paketara det på bästa sätt?

Gäller inga större mängder, max 10g.
Citera
2011-10-15, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freakyshow
Tjenare, ja jag vet faktiskt inte så noga då jag har åkt dessa tåg 2 ggr och det var vid 2006 då jag och en polare hälsade på hans farsa i Röby i Danmark och inte ens var inne på dessa banor. Tänkte om det hade gått med smellyproofpåsar så hade man kunna köpt på sig lite och skickat hem det eller till en postbox?

fel
Citera
2011-10-15, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av threat
Hade det gått att lägga i sina grejer i typ en colaburk och lägga den under sätet eller i en soptunna så att den inte går att koppla till dig, och sedan snabbt ta den när man ska gå av? Finns det lättillgängliga soptunnor vid sätena? På tåget menar jag då dvs

exakt så kan du göra, burken stod på bordet alltså det va antagligen personens som
satt mitt emot dig men du fick med dig den av nån anledning..

redan använd utan torsk
Citera
2011-10-15, 13:34
Medlem
Fick just reda på att en idé jag haft gått i låset för en leverans modell större
Citera
2011-10-15, 18:08
Medlem
Freakyshows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pleiadesz
Fick just reda på att en idé jag haft gått i låset för en leverans modell större

tell me
Citera
2011-10-16, 09:27
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turkfan
Har en polare i amsterdam just nu, och skulle ju såklart vilja ha lite gottesaker

Han vill inte ta med sig det personligen, men han sa att han kunde skicka brev med det.
Hur stor är risken att det åker fast i tullen, och hur ska han paketara det på bästa sätt?

Gäller inga större mängder, max 10g.
Personligen tycker jag dessa funkar bra för att maskera lukten men kan också vara bra att grinda budsen så det blir ett platt vanligt brev ...en sådan liten mängd brukar slinka igenom.
Citera
2011-10-18, 23:32
Medlem
Gsdmhs avatar
Någon som har erfarenhet av postkran utomlands? Jag har nämligen en polare i Spanien som kan skicka riktigt schysst röka till väldigt bra pris igenom brev från Spanien. Han använder sig först utav en zipbag och därefter vakuumförpackning för att vara säker på att det inte ska lukta något Hade tänkt beställa en femma i sådana fall. Vad tror ni om detta? Är det värt att testa? Skulle ju vara himla surt om det fastna i tullen dock

/gsdmh
Citera
2011-10-22, 04:38
Medlem
Något förslag på en bra lufttät burk/matlåda som man kan köpa? Var isf?
Citera
2011-10-22, 11:58
Medlem
billybombs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hashmonstret
Något förslag på en bra lufttät burk/matlåda som man kan köpa? Var isf?
Glasburkarna på IKEA ska väl fungera bra. Om ditt ändamål inte är smuggling kan jag rekommendera hårvax-burkar. Använder själv en för att förvara mitt röka i och det luktar inte ett skit. Dock kommer en hund kunna lukta igenom utan problem.
Citera
2011-10-22, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billybomb
Glasburkarna på IKEA ska väl fungera bra. Om ditt ändamål inte är smuggling kan jag rekommendera hårvax-burkar. Använder själv en för att förvara mitt röka i och det luktar inte ett skit. Dock kommer en hund kunna lukta igenom utan problem.

Jo ändamålet är för smuggling. Det är rätt omständigt att åka ut till ikea för mig (har ingen bil) så om det finns någon annanstans så går jag nog dit istället.
Men jag tackar för svaret ändå! Ska försöka komma ihåg det till nästa gång jag åker dit.

Om man har en vakuumförpackare, minskar det lukten? Påverkar det kvalitén på gräset/haschet?
Citera
2011-10-23, 04:36
Medlem
billybombs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hashmonstret
Om man har en vakuumförpackare, minskar det lukten? Påverkar det kvalitén på gräset/haschet?
Om det är plastpåsar vi fortfarande snackar om kommer hundar att kunna upptäcka det ändå. Vet dock inte hur det är med glasburkarna. Det känns som att de bör vara ett säkrare kort att köra på, ngn som kan bekräfta detta?

Att en vakuumförpackare skulle påverka kvaliten på gräset tvivlar jag starkt på. Iaf inte om du tänker förvara produkterna en längre tid. Men för en tillfällig "transport" skall det inte vara några problem alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in