2013-12-07, 15:17
Medlem
PHUCKups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unoosw
delar med mig av en grej jag kom på för ungefär ett år sen som funkat både på flygplan, tullar, hundar och tåg.

införskaffa en roll-on deo, tryck sedan ut kulan och spara allt deogegg inne i den. tryck ner ett väl förslutet paket med H eller cb vakuumförpackat tejpat you name it. tryck tillbaka kulan igen och stäng skiten. om man ska ta med på flyg är det bara att ta på sig lite säckiga byxor och ha deon i skrevet när man går igenom säkerhetskontrollen.

om man nu ska åka öre-tåg från kph så har jag en egen strategi. så fort man kommit på tåget går man till närmsta toalett och gömmer deon på ett bra ställe ( glöm inte torka av fingeravtryck ) t.ex. papperskorg men vet att man kan få upp spegeln på nått sätt och där bak ska det finnas ett litet utrymme. när man gömt det går man till sin plats och lyssnar på musik och softar tills man nästan är framme för då går man på toa, plockar fram deon och kliver av på sin station.

själv tycker jag det är ganska vattentätt om någon ser brister skriv dem gärna!

Kan inte tänka mig att så värst mycket skulle på plats i den deon och ens vara värt besväret.
Citera
2013-12-10, 20:44
Medlem
trueforgoods avatar
När jag åkte från Växjö till Malmö sist hoppade det på två tullare med hund i Lund och gick igenom vagnarna. Hur kan det komma sig tror ni?

Min gissning är att de åkt med från Köpenhamn vidare genom Malmö till Lund där de hoppat av för att sedan ta ett annat tåg tillbaka. Dock verkar det märkligt att de gjorde en genomsökning i den riktningen.
Citera
2013-12-10, 23:00
Medlem
Gbg-Smokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonym113
Självklart har tullverket stöd att kräva att man ska lämna ett urinprov/blodprov (drogtest)
Stöd för detta finns bla vid misstanke om drograttfylla samt i smugglingslagen vid misstanke om smugglingbrott (invärtes). Dock så rapporterar man inte en person som genom eget bruk är påverkad av narkotika.

Läste att tullen överlämnade en person till polisen som pissade positivt. Personen blev även påträffad med falska id-handlingar. Nu är personen misstänkt för bedrägeri såväl som ringa narkotikabrott.

http://www.polisen.se/Stockholms_lan...ageri-Sigtuna/

Ojdå. Man lär säg något nytt varje dag!
Citera
2013-12-12, 17:28
Medlem
Jag befinner mig i Köpenhamn och jag undrar vilket sätt som innebär minst risk att råka ut för en tullkontroll.

Jag ser tre alternativ:
1) Tåg
2) Buss
3) Ringa en vän i Sverige som kör min bil till Helsingör (via färja) för att sedan hämta upp mig och köra tillbaka samma väg

De två första måste gå vidare in i Sverige, jag vill alltså inte tvingas att gå igenom ett tullfilter i Malmö.
Citera
2013-12-12, 18:56
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallenDown
Jag befinner mig i Köpenhamn och jag undrar vilket sätt som innebär minst risk att råka ut för en tullkontroll.

Jag ser tre alternativ:
1) Tåg
2) Buss
3) Ringa en vän i Sverige som kör min bil till Helsingör (via färja) för att sedan hämta upp mig och köra tillbaka samma väg

De två första måste gå vidare in i Sverige, jag vill alltså inte tvingas att gå igenom ett tullfilter i Malmö.

Jag hade då inte vågat tåg. De senaste två gångerna jag åkt över till Sverige har det varit tullare med hund. Buss vette fan men enligt en polare som jobbar i Köpenhamn kollas bilar rätt ofta men då gäller det bron. Vad gäller färjan vet jag inte men det jag vet är att det inte finns något som är 100% säkert.

Det säkraste jag kan tänka mig är om man har en båt och åker över. Bara att dumpa i havet om man ser en tullare som är på väg mot båten men jag förstår att detta inte är nåt alternativ.
Citera
2013-12-12, 21:49
Medlem
Drönare är framtiden, att inte polisen ordnat restriktioner mot detta än är sanslöst.. Dom kan lätt bära ca 1kg flyga från Danmark till Sverige där det är kortast sträcka, noll risk då du har kamera på drönaren och ser vart du flyger och vad som är i närheten. Landa i stan i en gränd och plocka upp den, ser du blåljus dumpa bara drönaren och du går som en fri man.

Du måste bara bli grym på att flyga dem och har råd att köpa en.
Citera
2013-12-12, 23:06
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ranger87
Drönare är framtiden, att inte polisen ordnat restriktioner mot detta än är sanslöst.. Dom kan lätt bära ca 1kg flyga från Danmark till Sverige där det är kortast sträcka, noll risk då du har kamera på drönaren och ser vart du flyger och vad som är i närheten. Landa i stan i en gränd och plocka upp den, ser du blåljus dumpa bara drönaren och du går som en fri man.

Du måste bara bli grym på att flyga dem och har råd att köpa en.
Tror du att många har kommit igång ännu med att använda drönare till smuggling? Har du själv planer på att smuggla med hjälp av drönare?
Citera
2013-12-13, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bdonk
Tror du att många har kommit igång ännu med att använda drönare till smuggling? Har du själv planer på att smuggla med hjälp av drönare?
Nej jag tror inte det är så utbrett, tror inte att människor inser möjligheten med tekniken som finns idag och vilka "problem" den kan åstadkomma. Jag smugglar inte, fan för att åka fast med det. Satt och filosoferade över möjligheterna när jag såg amazon reklamen eller vad det var.
Citera
2013-12-13, 12:54
Medlem
korvryttarens avatar
Innan man gör detta bör man tänka på att det kommer synas om man blir stoppad i tullen och dom röntgar dina grejer, Hade inget med mig när jag blev stoppad på arlanda på väg hem från amsterdam men dom tog Mina skor och min deo och körde genom en röntgenmaskin.

Värt att tänka på innan man ger sig ut.

Citat:
Ursprungligen postat av unoosw
delar med mig av en grej jag kom på för ungefär ett år sen som funkat både på flygplan, tullar, hundar och tåg.

införskaffa en roll-on deo, tryck sedan ut kulan och spara allt deogegg inne i den. tryck ner ett väl förslutet paket med H eller cb vakuumförpackat tejpat you name it. tryck tillbaka kulan igen och stäng skiten. om man ska ta med på flyg är det bara att ta på sig lite säckiga byxor och ha deon i skrevet när man går igenom säkerhetskontrollen.

Citera
2013-12-13, 15:03
Medlem
Frostflakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ranger87
Nej jag tror inte det är så utbrett, tror inte att människor inser möjligheten med tekniken som finns idag och vilka "problem" den kan åstadkomma. Jag smugglar inte, fan för att åka fast med det. Satt och filosoferade över möjligheterna när jag såg amazon reklamen eller vad det var.

Jag tror du är inne på rätt spår, jag menar kolla bara hur fort tekniken blir billig i dagens läge. Det kommer fortsätta så, och i början är det dyrt och "rika" kommer ha råd med det. Men efter 1-2-3 år så blir tekniken så pass billig att en medel man har råd. Bara kolla hur det är med mobiltelefoner... Ibörjan kostar dom 5-6 tusen och dom rika har dom först, men efter 1 år som börjar dom sjunka i pris och alla andra köper dom.
Citera
2013-12-14, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frostflakes
Jag tror du är inne på rätt spår, jag menar kolla bara hur fort tekniken blir billig i dagens läge. Det kommer fortsätta så, och i början är det dyrt och "rika" kommer ha råd med det. Men efter 1-2-3 år så blir tekniken så pass billig att en medel man har råd. Bara kolla hur det är med mobiltelefoner... Ibörjan kostar dom 5-6 tusen och dom rika har dom först, men efter 1 år som börjar dom sjunka i pris och alla andra köper dom.

Yes om vi ska teoretisera om det så vill du ha en bra och den kostar kanske 35-50k med bra räckvidd och möjligheter att ha glasögon så du ser det som är runt drönaren, prov flyg med ett dummy paket sågspån eller liknande. Köra några vändor när du har koll på vinden från svea och dk.

Finns säkert utbildningar där du lär dig styra en sån med grym precision.
Citera
2013-12-14, 02:24
Medlem
Jag gillar inte smuggling helt ärligt.
Tycker alla som smugglar speciellt för bruk är dumma i huvet , varför riskera så mycket.. Och om du råkar göra det i fel Land så lär du sitte inne ett långt tag om du inte har mycket pengar

Vart än du går i världen lär du hitta bra röka
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in