2012-01-16, 20:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av canswe
Kan en droghund klara av att lukta sig igenom detta:
Gräs i ziplock x3 (vacuum så mkt som går med lungor)
Ned i en burk med något övertäckande, vätska eller dylikt.
Sätta på lufttätt lock.
Sedan tvätta av burkens utsida så att det inte finns små partiklar av gräs på den.
Borde det gå?

Använd kondomer istället.
Citera
2012-01-18, 05:36
Medlem
flygandApans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av canswe
Kan en droghund klara av att lukta sig igenom detta:
Gräs i ziplock x3 (vacuum så mkt som går med lungor)
Ned i en burk med något övertäckande, vätska eller dylikt.
Sätta på lufttätt lock.
Sedan tvätta av burkens utsida så att det inte finns små partiklar av gräs på den.
Borde det gå?

Ja, det kan dom. Googla så får du vettigare svar.
Citera
2012-01-25, 23:26
Medlem
goin-xxxls avatar
Bilar man ner från Sverige mot Tyskland osv med lite ladd för eget bruk, är det lungt att ha det i bröstfickan eller måste man göra sej nå stort besvär?
Måste jag ha ett roadkill i bakluckan eller nå slags djururin som jag stänker på däck innan överskridning av tull? (hört att jyckarna får lite koncentrations problem då)
Senast redigerad av goin-xxxl 2012-01-25 kl. 23:29.
Citera
2012-01-26, 02:09
Medlem
Ska ner till alperna v.9, åker buss med ett gäng andra människor! Vill helst ta med en femma ner och om vi skulle bli stoppade av en tull, skulle jag kunna svälja det då om det är inlindat i plastfolie eller dylikt?

Om jag inte har lust att spy ut det på en busstoa, kommer jag skita ut det sen då?
Citera
2012-01-29, 20:42
Medlem
SeMeNoMores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pogba
Ska ner till alperna v.9, åker buss med ett gäng andra människor! Vill helst ta med en femma ner och om vi skulle bli stoppade av en tull, skulle jag kunna svälja det då om det är inlindat i plastfolie eller dylikt?

Om jag inte har lust att spy ut det på en busstoa, kommer jag skita ut det sen då?
Kompis, ta med hasch.
Ta det i en kondom och upp i slutstationen och invänta ankomst i de snöiga alperna. Tullen är chill. Åker ni via alperna så är de enda tullarna i Danmark och möjligtvist Schweiz, det är då du behöver ha det gömt. Svälj det inte väldigt onödigt. Ha det gömt från början istället bre.
Citera
2012-01-29, 22:38
Medlem
pl00jErs avatar
Om jag skulle smugglat mellan Christiania och Sverige känns det som jag skulle gjort såhär. Vad säger ni om idén? Anledningen till att jag frågar är att jag undrar hur lång tid det skulle ta för lukten att gå igenom allt detta.

Om jag tar vinylhandskar par 1, stoppar 100 g hasch i kondom nr 1. Slänger handskar nr 1 och tar på mig handskar nr 2, lägger i rökat i kondom nr 2. Slänger handskar nr 2 och tar på mig handskar nr 3 och lägger rökat i kondom nr 3.

Sen tar jag haschet med de 3 lagerna kondomer och lägger ner i en nyköpt lufttät glasbehållare, kureringsburk, en sån med en gummiring ni vet.

Hur lång tid tror ni det skulle ta för luften att gå igenom allt detta? Jag lär ju klara mig över gränsen mellan Danmark och Sverige ifall jag förbereder detta 1 timme innan jag sätter mig på tåget?
Citera
2012-01-30, 02:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pl00jEr
Om jag skulle smugglat mellan Christiania och Sverige känns det som jag skulle gjort såhär. Vad säger ni om idén? Anledningen till att jag frågar är att jag undrar hur lång tid det skulle ta för lukten att gå igenom allt detta.

Om jag tar vinylhandskar par 1, stoppar 100 g hasch i kondom nr 1. Slänger handskar nr 1 och tar på mig handskar nr 2, lägger i rökat i kondom nr 2. Slänger handskar nr 2 och tar på mig handskar nr 3 och lägger rökat i kondom nr 3.

Sen tar jag haschet med de 3 lagerna kondomer och lägger ner i en nyköpt lufttät glasbehållare, kureringsburk, en sån med en gummiring ni vet.

Hur lång tid tror ni det skulle ta för luften att gå igenom allt detta? Jag lär ju klara mig över gränsen mellan Danmark och Sverige ifall jag förbereder detta 1 timme innan jag sätter mig på tåget?

Det är bra. Mycket bra.
Men var skall du ha glasburken då?
I en väska?

Om jag skulle smuggla 100 gram hasch så skulle jag, om jag ville vara så säker som möjligt, ta det i ändtarmen med tre kondomer.

Det finns inget säkrare sätt.
Citera
2012-01-30, 06:06
Medlem
Tjackad-Tullares avatar
går inte att räkna ut hur lång tid det tar.. du får helt enkelt prova med ev mindre bit. eller skaffa en narkohund.
Citera
2012-01-30, 06:57
Medlem
pl00jErs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carllarsen
Det är bra. Mycket bra.
Men var skall du ha glasburken då?
I en väska?

Om jag skulle smuggla 100 gram hasch så skulle jag, om jag ville vara så säker som möjligt, ta det i ändtarmen med tre kondomer.

Det finns inget säkrare sätt.

Ja i någon påse eller väska, det är väl inte speciellt misstänksamt med en icapåse eller en vanlig backpacker ryggsäck?

Det har jag med tänkt på, men hur hur bra kan man dölja att man har en stor haschbit i ändtarmen? Borde väl vara som att gå runt med en kuk i röven och se normal ut.
Citera
2012-01-30, 07:01
Medlem
pl00jErs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjackad-Tullare
går inte att räkna ut hur lång tid det tar.. du får helt enkelt prova med ev mindre bit. eller skaffa en narkohund.
Tänkte nästan att det var så. Men vafasen det måste ta längre än 3-4 timmar. Och då är man ju lång bit över gränsen, eller?
Citera
2012-01-30, 09:50
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pl00jEr
Det har jag med tänkt på, men hur hur bra kan man dölja att man har en stor haschbit i ändtarmen? Borde väl vara som att gå runt med en kuk i röven och se normal ut.
Då gäller snarare att dela upp det i mindre bitar som sedan sväljs en och en. Att stoppa upp en bit på ett hekto känns spontant som en såväl löjlig som svårgenomförd metod.
Citera
2012-01-30, 12:35
Medlem
hulabadulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkkorven!
Jag har hört rykten om att det finns/fanns civilare som står utanför chris och fotar svenskar, och förvaranar tullen... vet inte hur mycket sanning det ligger i det.

Sant! Polare åkte dit vid tullen. De fick se bilder på sig själv i chris o när de köpte. 3kg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in