2012-05-27, 22:15
Medlem
remixutoheavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andiders
1. Kriminella kommer kunna sälja det, dock nu utan att polisen knackar på.
Och kriminella kommer alltid sälja det för billigare än staten. Smuggelsprit tjänar många multum på. Varför skulle CB bli annorlunda?

2. Det är som med brott. Avkriminaliserar vi alla brott, så kommer vi vara landet med minst kriminalitet. Jag vill inte säga att jag är emot en legalisering av CB. Det är bara de att dina argument inte är helt genomtänkta.

3. Nu tycker inte jag det är så mycket propaganda med droger. Men CB kan bli en ingångsport. Gå till K.R.I.S eller liknande förening så kan du prata med gamla föredettingar, varav några säkert började lätt med CB.
Även om sannolikheten är liten...

1. Man reglerar cannabisen precis som alkoholen med Systembolaget, kriminella kommer förstås fortsätta sälja det olagligt precis som spriten. Man kommer aldrig att kunna stoppa försäljning av sprit eller cannabis illegalt det enda man kan göra är att förminska det genom att legalisera då man får en större kontroll på vad som säljs.

3. Jag kan hålla med dig där, det finns nog några som hade det som inkörsport men tror att alkoholen spelar större roll. Vem har inte testat något när man är alkoholberusade som man inte skulle göra ifall man var nykter? När jag har rökt en jolle så blir jag inte sugen på att ta något annat än lite mer röka.
Citera
2012-05-27, 22:22
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven
Man kommer aldrig att kunna stoppa försäljning av sprit eller cannabis illegalt det enda man kan göra är att förminska det genom att legalisera då man får en större kontroll på vad som säljs.
Klart man kan. Genom att tillåta fri konkurrens.
Citera
2012-05-27, 22:24
Medlem
Mommejrs avatar
Vill aldrig se att staten tar kontrollen över Cannabis, Jag är för en avkriminalisering av eget bruk däremot, och skulle en ny lag omfatta tex det här, Att man får ha 5-10 plantor hemma utan straff. Så skulle jag hellre se den modellen, en att staten börjar sälja skiten.
Citera
2012-05-27, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Streetmann
haha inte många som blir rika på cannabis grabben..
Många som tror man blir rik, snabba cash o feta bilar, villor, resturanger men finns 2 sidor av det hela.
Från dom som har varit där & från dom som vill dit.

Tänk på det!

Blessings, One Love
/ Sir Streetman
Nu menar jag inte att man skulle kunna bli som nån jävla scarface gangster med fetaste huset
Jag vet att man kan tjäna mycket pengar om man inte åker dit... Har du en bra kran tjänar du det dubbla på ett hegge, ibland mer. Och jag vet folk som känat riktigt mycket... (Folk som lever på Soc och får 5000-15000 i vinst i månaden genom att beckna, Dom odlar inte.)

Rätt personer kan leva på att deala, Dom flesta funkar det inte för
Tänk på att det är större chans att torska om man springer runt och säljer femmor till halva staden ochså..

Tänka dig en helt vanlig 40 årig svensson, med glasögon... normala kläder... Bor ute på landet eller en stuga i fjällen...
Som har 2 kontakter, Båda väldigt goda vänner. En som säljer kilon till han, och en annan som köper heggen av han
Där har vi ett exemplar på någon som skulle kunna klara sig ett bra tag
Senast redigerad av Psychedelika 2012-05-27 kl. 22:37.
Citera
2012-05-27, 22:27
Medlem
remixutoheavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nattbushcity
Fakta från var? (Nej, Youtube-länken duger inte.)

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/su...er_4705483.svd. Alkoholen kostar samhället mellan 50-150 miljarder per år. Det är en ganska stor summa som skulle kunna användas till så mycket bättre.

http://www.can.se/sv/Drogfakta/Alkohol/

"Alkohol och våld
70 procent av misshandelsbrotten mot män begås av berusade personer; nästan hälften av brottsoffren är själva berusade vid misshandeln. För kvinnor är motsvarande siffror lägre – 36 respektive 19 procent.
"

"Alkohol och olycksfall
Alkohol beräknas svara för ca 30 procent av alla dödsolyckor. 20–30 procent av alla som dödas i trafiken har alkohol i blodet. På sjön är andelen ännu större – cirka 45 procent alla som drunknar och som har undersökts rättsmedicinskt har alkohol i blodet. Alkoholandelen är högre bland unga personer
."
Citera
2012-05-27, 22:32
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mommejr
Vill aldrig se att staten tar kontrollen över Cannabis, Jag är för en avkriminalisering av eget bruk däremot, och skulle en ny lag omfatta tex det här, Att man får ha 5-10 plantor hemma utan straff. Så skulle jag hellre se den modellen, en att staten börjar sälja skiten.
Hur är det en vettig lösning? Visst, de som nyttjar drogen slipper rättsliga påföljder och således kan polisen och rättsväsendet avlasta resurser från att jaga haschrökare. Men det väsentliga problemet kvarstår; cannabis, liksom andra droger, är kriminella organisationers främsta inkomstkälla.
Citera
2012-05-27, 22:33
Medlem
Citat:
3. Jag kan hålla med dig där, det finns nog några som hade det som inkörsport men tror att alkoholen spelar större roll. Vem har inte testat något när man är alkoholberusade som man inte skulle göra ifall man var nykter? När jag har rökt en jolle så blir jag inte sugen på att ta något annat än lite mer röka.
Tyvärr så är det ju inte så att de flesta inkörsportar för tyngre saker sker när man är påtänd.
Tror att cannabis kan vara inkörsport på så vis att man röker på, sen vill få en starkare effekt, och därför börjar på annan drog. Det har jag fått förklarat för mig av en föredetting.
Citera
2012-05-27, 22:43
Medlem
remixutoheavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andiders
Tyvärr så är det ju inte så att de flesta inkörsportar för tyngre saker sker när man är påtänd.
Tror att cannabis kan vara inkörsport på så vis att man röker på, sen vill få en starkare effekt, och därför börjar på annan drog. Det har jag fått förklarat för mig av en föredetting.

Att man vill ha en starkare effekt stämmer, men det beror på vilket skikt personen ifråga är. Ifall man mår dåligt eller något annat i den stilen så vill man gärna ha något starkt för att "må" bättre, är nog oftast så. Eftersom man har hållit på med drogen ett tag så skapar(?) kroppen en viss tolerant mot drogen så man ta något starkare då man kan dämpa ångesten mer. Spekulerar bara har inga källor.
Citera
2012-05-27, 22:50
Medlem
Citat:
Att man vill ha en starkare effekt stämmer, men det beror på vilket skikt personen ifråga är. Ifall man mår dåligt eller något annat i den stilen så vill man gärna ha något starkt för att "må" bättre, är nog oftast så. Eftersom man har hållit på med drogen ett tag så skapar(?) kroppen en viss tolerant mot drogen så man ta något starkare då man kan dämpa ångesten mer. Spekulerar bara har inga källor.
Ja, jag är ingen expert. Förmodligen är det så i många fall.
Citera
2012-05-27, 22:56
Medlem
greathamzas avatar
En kompis till mig drog ihop ca 40 lax i veckan på att bäckna och jag har köpt av han ett par gånger de var innan han åkte in men han hade inte ett dåligt liv i de 5 åren han var bäcknare
Citera
2012-05-27, 23:07
Medlem
xstatics avatar
Så länge man inte klantar sig och torskar själv på stan för Ringa Narkotikabrott eller becknar till snorungar så är man safe. Straffen för o beckna cannabis är ändå ett skämt, nästan så man kan bjuda på det ifall man blir busted.
Citera
2012-05-28, 00:06
Medlem
jamesdeans avatar
Finns redan många trådar som diskuterar legalisering. T.ex

https://www.flashback.org/showthread.php?t=796584
https://www.flashback.org/showthread.php?t=819396

/låst
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto