2010-08-10, 20:32
Medlem
DigGaNs avatar
Finns en tråd i forumdelen Cannabis som heter "Cannabis Länklista - LÄS HÄR INNAN DU SKAPAR NYA TRÅDAR!". I den finns det länk till en tråd som heter "Den stora smuggeltråden"

Missade du "Cannabis Länklista" eller är du bara en egoistisk jävel som tycker du förtjänar en egen tråd när det redan finns en likadan?
Citera
2010-08-10, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fbsnut
såg på cops en kille som gjort det, ingen aning om det funkar, men varför inte testa)

ja såg du det i cops så funkade det nog inte...
Citera
2010-08-10, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jossegirl94
Tänkte precis likadant, om du såg det i cops så torskade han uppenbarligen.
Citera
2010-08-10, 21:42
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qetuR
Haha, du tror att du är så jävla smart att det bara är att vända klacken? Dom ser sådant beteende, har själv lyckats göra den vändningen att bara vända, men åker fast av tulltjänstemannen iallafall. Nu hade jag inget med mej, så inget hände.

Det krävs balls för att göra sånt, inte så bara. Och ge fan i att "face-palma", snälla.

De kan se sådant beteende, ja.
Men vänder man sig och går därifrån lugnt och sansat så ska det inte bli några problem.
Man kan också låtsas att någon ringer dig och så svarar du med typ "ok, jag kommer" och så vänder du dig om och drar :P

Man ser väl om det finns några tjänstemän med hundar på långt håll, innan man kommer fram till dem eller? Sen så ska det ju finnas folk runtom också.

Vänd dig om, gå lugnt därifrån and problem solved, om man inte har otur.
Citera
2010-08-10, 21:59
Medlem
Daskkks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
De kan se sådant beteende, ja.
Men vänder man sig och går därifrån lugnt och sansat så ska det inte bli några problem.
Man kan också låtsas att någon ringer dig och så svarar du med typ "ok, jag kommer" och så vänder du dig om och drar :P

Man ser väl om det finns några tjänstemän med hundar på långt håll, innan man kommer fram till dem eller? Sen så ska det ju finnas folk runtom också.

Vänd dig om, gå lugnt därifrån and problem solved, om man inte har otur.

Grejen är den att man inte kommer därifrån om man inte går förbi tullen. Oftast står det inte någon där, men när det väl gör det blir man så illa tvungen att knalla förbi. Om man helt ensam bara hänger kvar i området ser det nog också ganska misstänksamt ut
Citera
2010-08-10, 22:13
Medlem
Robbadobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrik
Det gör den inte alls det om dom inte ändrat det nyligen. Gränsen för grovt går på 2kg och ger två års fängelse. I varje fall när jag torskade senast, runt 2005.

Normalt så brukar man ge 1 månad per hg upp till grovt. Dock så tar dom ju hänsyn till tidigare brottslighet samt hur ditt liv ser ut i övrigt. Om du kommer till rättegången och kan uppvisa att du börjat någon form av öppenvård mot ditt "cannabismissbruk" så kommer du med största sannolikhet inte få fängelse om du tidigare är straffad. Nu är du inte straffad så då måste du visa att du lever ett normalt liv så att du inte återfaller i likartad brottslighet i framtiden, då kommer du undan med böter eller liknande.

Har torskat MÅÅÅÅNGA gånger för cannabis under många år, och detta är mina erfarenheter.

EDIT: Tror du tänker på amfetamin där gränsen på grovt är 250g.

Gränsen för att det ska vara narkotikabrott är väll 250g och så grovt på 2kg, ringa bör ju ligga under 250 då alltså

Hursomhelst är ju smuggling ett brott i sej med straff upp till 4 år.
Jag tippar på en månad och så nu vad det nu blir för smuggling.
Sen är du ju nitton tydligen och är man under 21 så får man alltid rabatt.
Men du kan ju räkna med ett mer eller mindre kontrollerat leverne under en oviss tid

Edit:
Gränsen för ringa är 59,9
Senast redigerad av Robbadobb 2010-08-10 kl. 22:23.
Citera
2010-08-10, 22:20
Medlem
jag tror ringa = upp till 59.9

grovt ligger på 2kg
Citera
2010-08-10, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kristallpojken
Aj, riktigt otur som sagt . Du lär ju inte hamna i fängelse iallafall så oroa dig inte, men räkna med att få pissa och några lappar i böter.

Hade han torskat på LSD, hade det blivit syra-impregnerade lappar i böter.
Citera
2010-08-10, 22:26
Medlem
annndres avatar
Fan vad synd En fråga bara Skulle du ha det till eget bruk bara? men om snuten tror det så blir det ett lättare staff än om dom tror att du skulle langa
Citera
2010-08-10, 22:35
Medlem
Kristallpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rostbiffsglade-rolf
Hade han torskat på LSD, hade det blivit syra-impregnerade lappar i böter.

Vitsigt min vän. Hade torskat med mening då.
Citera
2010-08-10, 22:36
Medlem
För att reda ut lite angående siffrorna.

Ringa narkotikabrott : 0 gr - 50 gr
Narkotikabrott : 50,1 gr - 2,5 kg
Grovt narkotikabrott : 2,5 kg -
Citera
2010-08-10, 23:05
Medlem
DigGaNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wailer
Tänkte precis likadant, om du såg det i cops så torskade han uppenbarligen.
Citat:
Ursprungligen postat av Jossegirl94

Troligen åkte personen i Cops fast pga visitation eller husransakan, inte vid smuggel.
Senast redigerad av DigGaN 2010-08-10 kl. 23:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in