2013-06-08, 12:55
Medlem
Vakum + vitpeppar (peppra runt smart så det inte blir misstanke) + dölj att det är ditt.
Citera
2013-06-08, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wilpro1119
Vitamin behållare låter som en smart idé, måste testas tror ni man kan förvirra hundarna om man typ lägger det i en kaffe påse och sedan förseglar kaffet i en chips påse och tillslut sprutar på med en deo på chips påsen ... Hundar kam ju inte hur perfekt luktsinne som helst ;P

Som sagt, hundar kan känna och identifiera alla individuella dofter i en blandning. Det spelar därför ingen roll om du blandar med kaffe, chili, surströmming etc. Däremot kan spännande dofter av mat eller andra djur (t ex katt) distrahera dem. Om man t ex ska smuggla i en bil kan man gömma grejerna i ena ändan av bilen och spreja med någon slags rådjurs-lockande ämne i andra ändan för att få en ev. hund att tappa koncentrationen.

Alla material har mikroskopiska hål i sig. Gräslukten rör sig genom dessa hål. Detta tar dock tid. Om du lägger ner weedet i flera lager påsar/burkar precis innan du åker genom en kontroll kan du klara dig, så länge du inte skitat ner de yttre lagrena med restpartiklar från dina händer. Efter några timmar har lukten trängt igenom alla lager och då spelar det ingen roll hur många de är längre.

Att lägga weedet högt upp i en bil/buss är en bra idé eftersom hundarna inte kan ta sig upp och nosa fram dess exakta position lika lätt. Vakumförpackning hindrar doften från att sprida sig helt, så länge utsidan inte är kontaminerad med rester.
Citera
2013-06-09, 00:37
Medlem
Victoreos avatar
Beror ju lite på vart du åker över gränsen.
Har själv "smugglat" över för eget bruk till Norge och tillbaka utan några problem.
Citera
2013-06-09, 01:31
Moderator
kvm3s avatar
Tråden Smuggla lite grönt till Norge infogad.

/Mod
Citera
2013-06-09, 11:43
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EddieMeduzaRagger
Ta ditt gräs och lägg ner det i en vitaminbehållare ( https://encrypted-tbn2.gstatic.com/i...8QQEozCJveGjmA )
Dessa behållare har något fuffens med dom att när dom stängs så blir det vakumtryck i själva behållaren, och ingen lukt kommer ut från behållaren.

Jag brukar använda dessa när jag har gräs hemma av den lite mer stinkigare typen, och det fungerar skitbra! jag vet dock inte hur dom fungerar när det gäller hundar eftersom hundar har lite bättre luktsinne än oss människor

Citat:
Ursprungligen postat av D Roger.
Vakum + vitpeppar (peppra runt smart så det inte blir misstanke) + dölj att det är ditt.
Funkar inte.
Citera
2013-06-10, 00:56
Medlem
Hej, väldigt oinsatt i politik därav en fråga på låg nivå.

Spanien är med i EU, om man skulle bli tagen av tullen med något kilo cannabis, hur länge skulle processen att få hem mig som svensk och ge mig mitt straff? Skulle man få sitta ett tag i Spanien i fängelse och/eller häktad?

Jag skulle gärna vilja ha en länk om ni vet någon sådan där man ser straffen på cannabis-smuggling runt om i EU.
Citera
2013-06-11, 14:32
Medlem
Om man tänkte ta med sig några gram, säg 5, från Danmark till Sverige, och tar bron med bilen.
Hur ska man göra för att lättast klara sig?
Citera
2013-06-11, 14:41
Medlem
Orangejews2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperLlama
Om man tänkte ta med sig några gram, säg 5, från Danmark till Sverige, och tar bron med bilen.
Hur ska man göra för att lättast klara sig?

stoppa upp det i ditt egna anal
Citera
2013-06-11, 18:11
Medlem
Är det samma straffskala gällande allting om du befinner dig inom EU?
Citera
2013-06-11, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orangejews2
stoppa upp det i ditt egna anal
Nu är inte det något jag är villig att göra...
Men hur väl bör jag packa det? Zip-påsar och plastfolie eller?
Har det någon betydelse att jag är diplomat?
Citera
2013-06-11, 20:32
Medlem
Orangejews2s avatar
Citat:

Är du för fint för sånt, vilken fin unge du är... men jag kan lova dig att plastfolie och sånna påsar kommer du inte alls långt med, det finns faktiskt inget sätt att ta bort lukten för hunden (typ). Ifall tullen vill inspektera er så kommer dem se/lukta ditt cheeba med hjälp av hundar och noggrann inspektion (DÅ ÄR DU RÖKT!). Men ifall du vill riskera att förstöra lite av din framtid så varsågod.
Citera
2013-06-11, 21:34
Medlem
Eric508s avatar
Citat:

Det ända sett med stor chans är som du sväljer allt men det är häller inte helt säker.

Att du är diplomat hjälper dej inte mycket alls, det gör dej bara immun mot mindre/ringa brott. Men smuggel är inget ringa brott å blir du tagen så kommer dom nog lägga ner mer tid för att straffa dej. Typ att dom kanske försöker lägga till försäljning eller koppleri mm mm

Om jag inte mins fel så 1999/2000 va det en iransk diplomat son som blev tagen för smuggel, svenska ambassaden i Irak drog tillbaka hans immunitet å han blev häktad och senare utvisad.
(Kunde inte hitta någon källa så sorry om jag ha fel på någon detalj)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in