2012-04-06, 23:49
Medlem
at1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekorre56
* Vart hoppar tullen på tåget?
* Vilken station skulle ni rekommendera att ta ifrån Köpenhamn för att sedan smuggla hem till Sverige?

Tacksam för alla svar!
Tullen hoppar på i Hyllie, första stationen i Sverige.
Själv hade jag hoppat på tåget 1 hållplats innan Köpenhamn C.
Citera
2012-04-07, 01:14
Medlem
HappyHours avatar
Hur säkert är det om man t.ex skulle paketera in en bit brunt i plastfolie och en kondom, föra upp denna i anus, tvätta händerna, inte ha rökt något och se ut som vilken Svensson som helst? Tänker då tåget Danmark - Sverige.
Citera
2012-04-07, 01:35
Medlem
kublaikhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappyHour
Hur säkert är det om man t.ex skulle paketera in en bit brunt i plastfolie och en kondom, föra upp denna i anus, tvätta händerna, inte ha rökt något och se ut som vilken Svensson som helst? Tänker då tåget Danmark - Sverige.

Tog själv hem från Danmark igår, var inga problem alls. När jag klev på tåget så gick jag in på toaletten och tejpade fast paketet under toalettstolen. Ett par minuter innan slutdestinationen så gick jag och hämtade de igen.

Åkte Köpenhamn - > Stockholm.

Att ha på sig de överhuvudtaget när man åker över gränsen känns nojjigt. De få gånger jag har tagit hem något så har jag antingen gjort som beskrivet ovan eller packat ner det i en väska som jag har råd att förlora ifall, hur det nu skulle gå till, att tullen hittar de.

Vet inte om du fick svar på dina funderingar men..

Glad påsk
Citera
2012-04-07, 10:08
Citat:
Ursprungligen postat av at1991
Tullen hoppar på i Hyllie, första stationen i Sverige.
Själv hade jag hoppat på tåget 1 hållplats innan Köpenhamn C.

Det kanske dom gör ibland, men jag har sett dom gå på i Kastrup ett antal ggr.
Citera
2012-04-07, 10:10
Citat:
Ursprungligen postat av kublaikhan
Tog själv hem från Danmark igår, var inga problem alls. När jag klev på tåget så gick jag in på toaletten och tejpade fast paketet under toalettstolen. Ett par minuter innan slutdestinationen så gick jag och hämtade de igen.

Att ha på sig de överhuvudtaget när man åker över gränsen känns nojjigt. De få gånger jag har tagit hem något så har jag antingen gjort som beskrivet ovan eller packat ner det i en väska som jag har råd att förlora ifall, hur det nu skulle gå till, att tullen hittar de.

Glad påsk

Ibland sitter det civilare på tåget och ser att du går och hämtar det från dasset, hyllan, eller whatever. Ibland står dom med hundar på perrongen, så det där är inget som gör att du ska känna dig säker.
Citera
2012-04-07, 14:15
Medlem
Primat91s avatar
Jag tror jag ska börja göra små toalettbesök när jag tar tåget från danmark .
Citera
2012-04-07, 18:15
Medlem
HappyHours avatar
Citat:

Glad påsk
Nja, jag hade känt mig mycket mer obekväm med att gömma rökat på tåget än att ha det på mig. Har tidigare vart i Chriss och tagit hem via tåget, hade det bara i fickan i några lager plastfolie och en kondom. Känns rätt riskabelt, och jag gör helst inte om det på det sättet. Att hålla sig iskall även om tullare går förbi är inget problem, men jag undrar fortfarande hur stor risken är att dom skulle ta en 18-20-årig kille som inte ser direkt misstänksam ut.
Citera
2012-04-07, 18:22
Medlem
Primat91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappyHour
Nja, jag hade känt mig mycket mer obekväm med att gömma rökat på tåget än att ha det på mig. Har tidigare vart i Chriss och tagit hem via tåget, hade det bara i fickan i några lager plastfolie och en kondom. Känns rätt riskabelt, och jag gör helst inte om det på det sättet. Att hålla sig iskall även om tullare går förbi är inget problem, men jag undrar fortfarande hur stor risken är att dom skulle ta en 18-20-årig kille som inte ser direkt misstänksam ut.

Jag såg nån dokumentär där några malmötullare uttalade sig om hur de ser att någon är misstänkt. Att vara iskall är tydligen ett tecken eftersom de flesta blir lite nervösa när två tullare stoppar en och drar undan en för ett snack. Men i princip alla killar 16-25 som inte ser nördiga ut och är antingen iskalla, drar sig undan eller liknande är misstänksamma.

Själv brukar jag ta båten och även om jag inte smugglat något annat än sprit när jag var minderårig så brukade jag försöka gå med familjer (d.v.s. precis bakom eller bredvid några jag inte känner) eller prata med en tjejkompis (plus hålla handen ibland) för att ge ett hederligt intryck. Väskor är också misstänksamma.
Citera
2012-04-07, 20:22
Medlem
HappyHours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Primat91
Jag såg nån dokumentär där några malmötullare uttalade sig om hur de ser att någon är misstänkt. Att vara iskall är tydligen ett tecken eftersom de flesta blir lite nervösa när två tullare stoppar en och drar undan en för ett snack. Men i princip alla killar 16-25 som inte ser nördiga ut och är antingen iskalla, drar sig undan eller liknande är misstänksamma.
Självklart! Syftade mer på att kunna hålla sig cool och inte plötsligt bli tydligt nervös av att tullarna går igenom vagnen, klart man får spela lite om dom vill snacka, men hur stor är risken att dom drar undan en för snack?
Citera
2012-04-07, 23:17
Medlem
Citat:

Glad påsk
Kom det inga tullare på tåget ?
Citera
2012-04-08, 22:50
Medlem
Balonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Primat91

Kan du länka till ett klipp här eller säga vilken dokumentär du har sett?
Citera
2012-04-08, 23:24
Medlem
Hundarna är ju ibland eller ?ofta? inte ens narkotikahundar, gissar jag på. De går på dig beroende på hur du ser ut och inget annat. Ser du ut som en knarkis så är det bara att ge signal till hunden att den ska markera, skälla osv så plockar de dig. "Hunden kände lukt av narkotika". Ja..jo. Det var nog så

Annars.. Hur tänker ni som sitter med hekton på er? Blev ni först valda på gympan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in