2012-05-28, 00:37
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nattbushcity
Läs gärna mitt inlägg lite mer noggrant så kanske du förstår vad jag menade.
Och du förstår inte vad jag säger menar du då?
Citera
2012-05-28, 00:40
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brute
Du döms till vård istället för fängelse.

Tillägg: Inte ens i Holland är narkotika legalt att bruka.
Det är bara så att polisen väljer att inte stävja lagen mot Coffeshops.

//Brute
http://www.medicinskmarijuana.com/laws.html
Citera
2012-05-28, 00:42
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mommejr
Vill aldrig se att staten tar kontrollen över Cannabis, Jag är för en avkriminalisering av eget bruk däremot, och skulle en ny lag omfatta tex det här, Att man får ha 5-10 plantor hemma utan straff. Så skulle jag hellre se den modellen, en att staten börjar sälja skiten.
Varför?
Jag kanske inbillar mig detta, men tror staten har större intresse att kontrollera cannabisen så man får bra kvalitet.
Inbillar mig inte för en sekund att kriminellanätverk har detta intresset.
Citera
2012-05-28, 07:11
Medlem
SeMeNoMores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Varför?
Jag kanske inbillar mig detta, men tror staten har större intresse att kontrollera cannabisen så man får bra kvalitet.
Inbillar mig inte för en sekund att kriminellanätverk har detta intresset.
Hur lång tid tar det innan de små, personliga odlarna konkurreras ut av de stora företagen? Hur lång tid innan man börjar tillsätta syntetiska cannabinoider för maximalt rus för mindre pris, eller tjära för att det ska väga mer, eller smakämnen med diverse cancererogena kemikalier? Cannabis kommer inte vara det säkra och vackra som vi ser idag länge. Tänk dig själv en joint av låt oss säga Blend, 0,4g. 0,05g JWH, 0,150g cannabis och resten tjära och smakknaster.

Men jävlar vad OT vi är nu, är det ingen som vill veta något om smuggling?
Citera
2012-05-28, 10:48
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SeMeNoMore
Hur lång tid tar det innan de små, personliga odlarna konkurreras ut av de stora företagen? Hur lång tid innan man börjar tillsätta syntetiska cannabinoider för maximalt rus för mindre pris, eller tjära för att det ska väga mer, eller smakämnen med diverse cancererogena kemikalier? Cannabis kommer inte vara det säkra och vackra som vi ser idag länge. Tänk dig själv en joint av låt oss säga Blend, 0,4g. 0,05g JWH, 0,150g cannabis och resten tjära och smakknaster.

Men jävlar vad OT vi är nu, är det ingen som vill veta något om smuggling?
Haha, tror du inte detta kan ske även utanför ett monopol.
Men i ett statligt monopol, så lär ju det var en helt annan kontroll på varorna.
Men om du har farhågorna att det sker som säger där, så finns inget som kommer hindra den utvecklingen oavsett vilken försäljningssätt man väljer.
Färdig rullat är nog mer utsatt för det du nämner, än buds.
Sen varför ska man tillsätta ämnen för ruset för, det räcker ju med att utveckla strains till fylla de önskemål som finns.
Och inom det området finns det mycket stora möjligheter att få egenskaper som är eftertraktade.

Sen att vi är OT, är liksom moderators fel, som la över en tråd som handlade om legalisering i denna smuggeltråd.
Citera
2012-05-28, 18:45
Medlem
Brutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
http://www.medicinskmarijuana.com/laws.html

När du länkar till en sajt som handlar om medicinskt bruk, så framgår det ju ganska klart hur tunna argument du har.

Lite som att propagera för legalisering av morfin, vilket ju redan är legalt, om det används legalt och för avsett ändamål. Ändå olagligt att missbruka och köpa utanför sitt igentliga användningsområde.

EDIT:
Hur fan hamnade den här tråden i en tråd om smuggling??

//Brute
Senast redigerad av Brute 2012-05-28 kl. 18:48.
Citera
2012-05-29, 07:27
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Hur lång tid tar det innan de små, personliga odlarna konkurreras ut av de stora företagen?
Så länge de små odlarna fortfarande får odla är det inget problem...
Citat:
Hur lång tid innan man börjar tillsätta syntetiska cannabinoider för maximalt rus för mindre pris, eller tjära för att det ska väga mer, eller smakämnen med diverse cancererogena kemikalier?
Varför skulle någon någonsin göra det? Cannabis ger redan behaglig och varierande rus med de femtioelva strains som finns. Naturliga dessutom. Varför skulle någon då investera pengar i att packa på kemikalier, som ändå skulle uppmärksammas en kort stund efter?
Citat:
Cannabis kommer inte vara det säkra och vackra som vi ser idag länge. Tänk dig själv en joint av låt oss säga Blend, 0,4g. 0,05g JWH, 0,150g cannabis och resten tjära och smakknaster.
Haha, vad är du för konspiratorisk stolle? Jo, legaliserar vi så kommer vi absolut få någon dödsdödsdödscannabis...
Citera
2012-05-29, 18:26
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brute
När du länkar till en sajt som handlar om medicinskt bruk, så framgår det ju ganska klart hur tunna argument du har.

Lite som att propagera för legalisering av morfin, vilket ju redan är legalt, om det används legalt och för avsett ändamål. Ändå olagligt att missbruka och köpa utanför sitt igentliga användningsområde.

EDIT:
Hur fan hamnade den här tråden i en tråd om smuggling??

//Brute
Oavsett var det är länka ifrån, kom med källor som visar det dom har skrivit där är fel istället.
Sen är vi i cannabisforumets del och här diskuterar man ju cannabis främst.
Mina kunskaper om "morfin" som du kallar det är inte lika omfattande.
Men svårt att lägga "morfin" i samma kategori som cannabis, det är liksom rätt stora skillnader.
Men sett denna typen av retorik rätt ofta, när argumenten tryter(men så långt är vi ju inte, så fattar noll).

Vi behöver ett mer hälsosamt alternativ till alkohol, så enkelt kan man säga det.

Moderator la ihop tråd till denna, från en tråd som handlade om legalisering.
Blev inte lite konstigt då.
Citera
2012-05-30, 09:13
Medlem
nyligenfikens avatar
Jag ska ner och tågluffa och tänkte försöka få med mig lite hem från Chris. Är detta en bra idé:
Packa weedet i 2-3 kondomer, sedan lägga dem i en ziploc. Sedan tänkte jag vara lite sneaky och öppna en chipspåse, slänga ner ziplocen där i, sedan återförsluta chipspåsen med superlim. Därefter tänkte jag lägga chipspåsen med nån läsk och typ lite godis och grejer från typ 7-eleven eller liknande och placera påsen vid alla väskor. (Ej vid mig alltså utan på samlingsplatsen för väskor i "vagnentrén".)
Bra eller anus?
Citera
2012-05-30, 10:00
Medlem
PrettySneakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyligenfiken
Jag ska ner och tågluffa och tänkte försöka få med mig lite hem från Chris. Är detta en bra idé:
Packa weedet i 2-3 kondomer, sedan lägga dem i en ziploc. Sedan tänkte jag vara lite sneaky och öppna en chipspåse, slänga ner ziplocen där i, sedan återförsluta chipspåsen med superlim. Därefter tänkte jag lägga chipspåsen med nån läsk och typ lite godis och grejer från typ 7-eleven eller liknande och placera påsen vid alla väskor. (Ej vid mig alltså utan på samlingsplatsen för väskor i "vagnentrén".)
Bra eller anus?

Tänk på att gräsdoften läcker igenom chipspåsen och kondomerna så du kan inte lura hundarna. Jag skulle isf även lägga lite annan mat i påsen oxå, tex en grillad kyckling. Du lurar som sagt inte hunden men tullen kan tro att det är kycklingen som hunden går igång på, inte ganja. Fast jag har verkligen ingen aning, riskerna är alldeles för stora för min del så jag skulle aldrig våga smuggla. Tullarna verkar även kolla de som stiger av stationerna nära malmö. Ska du längre upp landet så är det nog ganska lugnt.
Citera
2012-05-30, 10:36
Medlem
ThaDauns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyligenfiken
Bra eller anus?

det låter mycket bra tycker jag jag gillar det där med att ha det i en chips påse. det ska jag också göra ^^ tack för den goda idén
Citera
2012-05-30, 10:47
Medlem
nyligenfikens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrettySneaky
Tänk på att gräsdoften läcker igenom chipspåsen och kondomerna så du kan inte lura hundarna. Jag skulle isf även lägga lite annan mat i påsen oxå, tex en grillad kyckling. Du lurar som sagt inte hunden men tullen kan tro att det är kycklingen som hunden går igång på, inte ganja. Fast jag har verkligen ingen aning, riskerna är alldeles för stora för min del så jag skulle aldrig våga smuggla. Tullarna verkar även kolla de som stiger av stationerna nära malmö. Ska du längre upp landet så är det nog ganska lugnt.

Ska åka Köpenhamn-Stockholm med samma tåg, så jag tänker att när jag väl har passerat Malmö borde det vara lugnt. Ska tänka på det där med mat. Finns det något sätt att försöka dölja eller försluta lukten på annat sätt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in