2011-05-20, 16:25
Medlem
Sglasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D3an
Ja de syns,
Ar du 100%? Jag har sokt men det verkar som body scanners bara ar till for att hitta om man doljer nagot under sina klader inte inuti kroppen
Citera
2011-05-20, 17:23
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sglass
Ar du 100%? Jag har sokt men det verkar som body scanners bara ar till for att hitta om man doljer nagot under sina klader inte inuti kroppen
Ja de flesta body scanners söker bara utanpå kroppen.
Citera
2011-05-20, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Ja de flesta body scanners söker bara utanpå kroppen.

Det skulle väl behövas regelrätt röntgenutrustning för att se IN i kroppen? Det fiinns ganska mycket restriktioner ang att utsätta folk för röntgenstrålning då det är radioaktivt och utgör en ökad risk för cancer.

(Tex tandläkaren lämnar rummet då den lilla bilden i munnen ska tas. Trots att det är liten stråldos, för att undvika risken. Hur ska det motiveras att tex flygplatspersonal eller pendlare ska behöva utsättas för stråldos för "helkropp" varje dag?)

Edit:
Men finns skälig misstanke kan den misstänkte få genomgå magröntgen och det sker rutinmässigt i iaf nordiska tullar.
Citera
2011-05-20, 19:33
Medlem
Primat91s avatar
Citat:

Att smuggla gräs till USA är lite som att smuggla sand till Sahara... Du får inte bara böter utan kan bli bannad från att komma tillbaka och en massa sånt skit... Kort sagt inte värt det.

Eller du menade på andra hållet?
Citera
2011-05-20, 19:33
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jo-ia
Det skulle väl behövas regelrätt röntgenutrustning för att se IN i kroppen? Det fiinns ganska mycket restriktioner ang att utsätta folk för röntgenstrålning då det är radioaktivt och utgör en ökad risk för cancer.

(Tex tandläkaren lämnar rummet då den lilla bilden i munnen ska tas. Trots att det är liten stråldos, för att undvika risken. Hur ska det motiveras att tex flygplatspersonal eller pendlare ska behöva utsättas för stråldos för "helkropp" varje dag?)

Edit:
Men finns skälig misstanke kan den misstänkte få genomgå magröntgen och det sker rutinmässigt i iaf nordiska tullar.
Precis vad jag syftade på. På de flesta största tullarna finns "body scanners" som ger bilder på vad som finns i kroppen om en skälig misstanke om brott finns.
Citera
2011-05-20, 22:33
Medlem
Sglasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Primat91
Att smuggla gräs till USA är lite som att smuggla sand till Sahara... Du får inte bara böter utan kan bli bannad från att komma tillbaka och en massa sånt skit... Kort sagt inte värt det.

Eller du menade på andra hållet?
Okej, ja sjalvklart menar jag andra hallet. Litar pa flashback nu och chansar
Citera
2011-05-21, 05:45
Medlem
Sglasss avatar
Hittade denna artikel om stev-o http://hightimes.com/news/ht_admin/3322
"They were convinced I still had it in me. They took me to the hospital and put me on an X-Ray machine. The X-Ray revealed a foreign object in my body"

Nar man googlar pa X-ray sa far man upp samma maskiner som dom har pa de amerikanska flygplatserna...
Citera
2011-05-23, 15:11
Medlem
Komyteas avatar
Skickade runt 3 gram Amsterdam-röka från Bryssel här om dagen. La påsarna i en snusdosa som jag sedan tejpade runt, sen la jag snusdosan i en plastpåse som jag virade runt och smälte vid öppningen med en tändare, sen la jag det i ett vadderat kuvert. Vad tror ni? Kommer jag att torska?
Citera
2011-05-23, 22:27
Medlem
Kan genom källor på svenska tullen säga att de använder hundar för post mer än vad vi verkar tro.
Vet inte om detta är för post från utlandet eller inom landet.
Vet också att det som de snackats om med fejkhundar inte verkar stämma, de hundar som används är tränade. Att dom missar beror på annat än att de är fejkhundar.
Citera
2011-05-23, 23:19
Medlem
jewclaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Komytea
Skickade runt 3 gram Amsterdam-röka från Bryssel här om dagen. La påsarna i en snusdosa som jag sedan tejpade runt, sen la jag snusdosan i en plastpåse som jag virade runt och smälte vid öppningen med en tändare, sen la jag det i ett vadderat kuvert. Vad tror ni? Kommer jag att torska?

torska kommer du inte, men risken att det fastnar finns ju.. 50/50 liksom
Citera
2011-05-24, 02:03
Medlem
D3ans avatar
Citat:
Jag är absolut säker på att de har scanners på flygplatsen i Peru där de ser om man har sväljt något.
Citera
2011-05-24, 14:27
Medlem
trollsmets avatar
Ska på kryssning under sommaren och hade tänkt ta med lite godis för att piffa upp det hela några snäpp.

Tror ni det går att ta med eller är dom hårda när man ska på Finlandskryssning med hundar eller bara en hård tull ?

MVH
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in