2012-01-30, 12:51
Medlem
hulabadulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alex_kidd
Varje gång jag flyger så slås jag av hur jävla lätt det skulle vara att smuggla knark. Har aldrig sett en sniffhund. Och genomlysningen letar ju främst efter "hårda" föremål. Leker alltid med tanken när jag passerar tullar.

Men smuggla kommer jag aldrig våga, haha.

Tänkte precis samma sak, flög hem från tenneriffa för någon vecka sedan..
Väl framme på Landvetter i göteborg så ser jag ungefär 15poliser. Läskigt,, en hund sniffade på allt o alla som lämnade flygplatsen.. men dock hade man haft tid att besöka toaletten om man hade haft något på sig. xD första gången de hände
Citera
2012-01-30, 21:20
Medlem
är det nägon som har efarenhet om att smuggla med sig spacecakes från amsterdam...
jag tycker själv att detta skulle vara jävligt simpelt för det är väl knappast ngt som tullen letar efter..
Citera
2012-01-30, 23:47
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redgunn
är det nägon som har efarenhet om att smuggla med sig spacecakes från amsterdam...
jag tycker själv att detta skulle vara jävligt simpelt för det är väl knappast ngt som tullen letar efter..
Om de har hundar kommer dessa tyvärr inte att luras så enkelt. Själv skulle jag aldrig ta risken genom att smuggla in cannabis från Nederländerna, men jag förstår absolut att du har lust med det.
Citera
2012-01-31, 15:57
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hulabadula
Tänkte precis samma sak, flög hem från tenneriffa för någon vecka sedan..
Väl framme på Landvetter i göteborg så ser jag ungefär 15poliser. Läskigt,, en hund sniffade på allt o alla som lämnade flygplatsen.. men dock hade man haft tid att besöka toaletten om man hade haft något på sig. xD första gången de hände
Samma sak hände mig en gång när jag var dum nog att försöka smuggla från Amsterdam. Tullen stod där med hundar men som tur vad kunde man som sagt gå på toaletten innan själva tullningen så jag spolade ner skiten och klarade mig.

Sen har jag även flugit massor med gånger då de inte varit tull men då har jag heller inte haft något hasch med mig.
Citera
2012-01-31, 17:41
Medlem
Balonzos avatar
Citat:
Sant! Polare åkte dit vid tullen. De fick se bilder på sig själv i chris o när de köpte. 3kg

Har jag väldigt svårt att tro på. Christiania styrs av tungt kriminella och dessa har vakter runt området som skulle slagit ihjäl civvare som springer runt inne på Christiania och fotar handeln.
Citera
2012-01-31, 19:15
Medlem
Vilken tingsrätt har hand om ärendet om man bor uppåt landet men torskar för smuggling över bron?
Citera
2012-01-31, 20:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av carllarsen
Använd kondomer istället.

Tycker ingen borde lyssna på carllarsen, måste vara något jävla cp adhd barn som inte har något annat för sig så han sitter och snackar gojja på nätet, han har förmodligen ALDRIG i sitt liv smugglat ett piss. Han snackar bara skit och är en riktigt mytoman.

Ett citat som bevisar hur mycket skit han snackar.
Citat:
Ursprungligen postat av carllarsen
Någon som har testat ICE?

Säljs på Christiania och är en form av cannabis som består av små små runda kulor, som stora sandkorn, med samma färg som hasch och kostar 200 DKr/gram?

Citera
2012-02-01, 06:57
Medlem
Tjackad-Tullares avatar
Citat:
Sant! Polare åkte dit vid tullen. De fick se bilder på sig själv i chris o när de köpte. 3kg
jo verkligen finns inga svenska civvare runt chris.
Citera
2012-02-01, 08:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Balonzo
Har jag väldigt svårt att tro på. Christiania styrs av tungt kriminella och dessa har vakter runt området som skulle slagit ihjäl civvare som springer runt inne på Christiania och fotar handeln.

Idag, med dagens teknik, är det inga problem att både fotografera och filma med ljud på platser där det råder fotoförbud. Dagens linser och kameror kan göras nästan hur små som helst och är lätta att dölja.

Haschförsäljarna på Christiania känner kanske sig trygga med fotoförbudet, men i själva verket kan dom inte skydda sig alls från att bli filmade, även i mörker.
Citera
2012-02-01, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Balonzo

Ingen springer runt och "slår ihjäl" misstänkta civvare. Så dumma är dom inte. Ingen springer heller runt och fotar handeln på det sättet, så dumma är dom inte heller.

Men däremot observeras svenskar som handlar och signalement vidarebefodras till tullen samt svenska bilar som är parkerade utanför chris kan få numret uppskrivet (obs! Har ingen som helst säker källa på vem som spanar, tull eller polis, eller hur ofta, eller på vem)
Risken att råka ut för detta eller åka fast pga av att man befunnit sig där är nog försvinnande liten. Massor av svenskar som dagligen turistar där, men är man frekvent gäst finns nog risken att bli "kartlagd".
Citera
2012-02-02, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pl00jEr
Ja i någon påse eller väska, det är väl inte speciellt misstänksamt med en icapåse eller en vanlig backpacker ryggsäck?

Det har jag med tänkt på, men hur hur bra kan man dölja att man har en stor haschbit i ändtarmen? Borde väl vara som att gå runt med en kuk i röven och se normal ut.

Ditt problem är nog inte att få ett hegge över gränsen, ditt problem är att komma över ett hegge överhuvudtaget för om du tror att du kan få upp ett hegge i analen så låter det inte som att du har riktigt koll hur stort ett hegge är^^
Citera
2012-02-02, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av illusi0n
Ditt problem är nog inte att få ett hegge över gränsen, ditt problem är att komma över ett hegge överhuvudtaget för om du tror att du kan få upp ett hegge i analen så låter det inte som att du har riktigt koll hur stort ett hegge är^^
Ett hg brunt måste väl ändå gå upp i rumpan? Det händer ju att man går ner några hg när det kommer UT ur rumpan menar jag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in