2012-01-02, 21:00
Citat:
Ursprungligen postat av THCInfected
Ni som brukar åka till Christiania för att sedan smuggla hem marijuana, det här tipset är till er! Jag vet inte om det fungerar på öresundstågen, men på regionala tågen och X2000 så finns det ett mycket enkelt sätt att smuggla cannabis som jag nu ska dela med mig till er. Och det är helt riskfritt! Allt ni behöver är en kniv som ni sedan kan lägga i papperskorgen i toaletten eller nåt om ni inte vill åka fast med det. Annars kan ni bara ha kniven i fickan. Men så här är det ni ska göra.
När ni har köpt ert röka behöver ni inte längre vara oroliga för att åka fast. Köp ert röka , lägg det i fickan helt normalt och bege er till tåget.
Det första ni ska göra när ni går in i tåget är att gå in på toan. Tricket är att med hjälp av kniven så kan man ta bort "spolningsknappen" alltså den knappen man trycker på spola, och då öppnas en liten lucka för er och sedan kan ni trycka in knappen igen så funkar den helt normalt. Detta utrymmet är inte så stort, men rymmer ungefär 50 gram hasch. Ni kan givetvis lägga andra saker där under tågresan, men detta är ett mycket säkert och effektivt sätt att smuggla hasch eller cannabis!
Rök väl och må bra !
När ni har köpt ert röka behöver ni inte längre vara oroliga för att åka fast. Köp ert röka , lägg det i fickan helt normalt och bege er till tåget.
Det första ni ska göra när ni går in i tåget är att gå in på toan. Tricket är att med hjälp av kniven så kan man ta bort "spolningsknappen" alltså den knappen man trycker på spola, och då öppnas en liten lucka för er och sedan kan ni trycka in knappen igen så funkar den helt normalt. Detta utrymmet är inte så stort, men rymmer ungefär 50 gram hasch. Ni kan givetvis lägga andra saker där under tågresan, men detta är ett mycket säkert och effektivt sätt att smuggla hasch eller cannabis!
Rök väl och må bra !
Tackar för det tipset! Det var något nytt för mig och det kan vara mycket bra att känna till. Jag skall kolla upp det nästa gång jag reser. Glöm inte kondomerna bara. Det kan vara en bra lösning om man är nervös för att ha grejorna på sig. Mycket bättre än att gömma haschet i botten på papperskorgen.
Det enda man egentligen behöver frukta är en riktig narkotikahund och ett enkelt sätt att lösa det problemet är att förvara sin haschbit väl förpackad i kondomer i en väska på hatthyllan ovanför sig.
Så högt kan nämligen inte en hund lukta och ventilationen i vagnarna är god. Då måste tullarna lyfta upp hunden och gå och bära den när den luktar på väskorna på hatthyllan, och det är väl det ingen som har sett dem göra ännu? I så fall måste man vara kall och säga helt lugnt att det är min väska ifall tullarna skulle fråga och hoppas att dom nöjer sig med det.
Men, som jag tidigare har sagt så gör jag mig själv personligen inget besvär med att gömma min rökbit och det beror helt enkelt på att jag är beredd att ta konsekvenserna av det. Jag uppmanar ingen att följa mitt exempel men jag vill gärna berätta för er hur enkelt jag tycker att det är. Jag ser en viss risk i att lägga rökbiten ifrån mig därför att den är mig så kär att jag ogärna vill skiljas ifrån den.
Det är precis det som grejen. Jag är beredd att ta konsekvenserna av mitt varusmugglande. Därför är jag inte nervös och kan åka lugnt. Det är en attityd man får med erfarenheten och åldern och kan kanske vara svårt att greppa för yngre oerfarna personer, vilket jag mycket väl kan förstå. Ni har livet framför er och vill inte ha några fläckar på er och för er står mer på spel än för mig. Så enkelt är det och det är bra att ni är försiktiga.
Egentligen är mitt budskap bara att det är avsevärt mycket enklare att smuggla hasch idag än det var förr i tiden på flygbåtarnas tid, om ni inte visste det förut.
Idag är det Kalle Anka att smuggla hasch! Men, därmed är det inte helt riskfritt, men nästan.
Avslutningsvis vill jag ge dig en eloge för att du faktiskt har tillfört tråden något nytt och meningsfullt, till skillnad från många andra här.