2012-01-02, 21:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av THCInfected
Ni som brukar åka till Christiania för att sedan smuggla hem marijuana, det här tipset är till er! Jag vet inte om det fungerar på öresundstågen, men på regionala tågen och X2000 så finns det ett mycket enkelt sätt att smuggla cannabis som jag nu ska dela med mig till er. Och det är helt riskfritt! Allt ni behöver är en kniv som ni sedan kan lägga i papperskorgen i toaletten eller nåt om ni inte vill åka fast med det. Annars kan ni bara ha kniven i fickan. Men så här är det ni ska göra.

När ni har köpt ert röka behöver ni inte längre vara oroliga för att åka fast. Köp ert röka , lägg det i fickan helt normalt och bege er till tåget.
Det första ni ska göra när ni går in i tåget är att gå in på toan. Tricket är att med hjälp av kniven så kan man ta bort "spolningsknappen" alltså den knappen man trycker på spola, och då öppnas en liten lucka för er och sedan kan ni trycka in knappen igen så funkar den helt normalt. Detta utrymmet är inte så stort, men rymmer ungefär 50 gram hasch. Ni kan givetvis lägga andra saker där under tågresan, men detta är ett mycket säkert och effektivt sätt att smuggla hasch eller cannabis!
Rök väl och må bra !

Tackar för det tipset! Det var något nytt för mig och det kan vara mycket bra att känna till. Jag skall kolla upp det nästa gång jag reser. Glöm inte kondomerna bara. Det kan vara en bra lösning om man är nervös för att ha grejorna på sig. Mycket bättre än att gömma haschet i botten på papperskorgen.

Det enda man egentligen behöver frukta är en riktig narkotikahund och ett enkelt sätt att lösa det problemet är att förvara sin haschbit väl förpackad i kondomer i en väska på hatthyllan ovanför sig.
Så högt kan nämligen inte en hund lukta och ventilationen i vagnarna är god. Då måste tullarna lyfta upp hunden och gå och bära den när den luktar på väskorna på hatthyllan, och det är väl det ingen som har sett dem göra ännu? I så fall måste man vara kall och säga helt lugnt att det är min väska ifall tullarna skulle fråga och hoppas att dom nöjer sig med det.

Men, som jag tidigare har sagt så gör jag mig själv personligen inget besvär med att gömma min rökbit och det beror helt enkelt på att jag är beredd att ta konsekvenserna av det. Jag uppmanar ingen att följa mitt exempel men jag vill gärna berätta för er hur enkelt jag tycker att det är. Jag ser en viss risk i att lägga rökbiten ifrån mig därför att den är mig så kär att jag ogärna vill skiljas ifrån den.

Det är precis det som grejen. Jag är beredd att ta konsekvenserna av mitt varusmugglande. Därför är jag inte nervös och kan åka lugnt. Det är en attityd man får med erfarenheten och åldern och kan kanske vara svårt att greppa för yngre oerfarna personer, vilket jag mycket väl kan förstå. Ni har livet framför er och vill inte ha några fläckar på er och för er står mer på spel än för mig. Så enkelt är det och det är bra att ni är försiktiga.

Egentligen är mitt budskap bara att det är avsevärt mycket enklare att smuggla hasch idag än det var förr i tiden på flygbåtarnas tid, om ni inte visste det förut.

Idag är det Kalle Anka att smuggla hasch! Men, därmed är det inte helt riskfritt, men nästan.

Avslutningsvis vill jag ge dig en eloge för att du faktiskt har tillfört tråden något nytt och meningsfullt, till skillnad från många andra här.
Citera
2012-01-02, 21:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Playah
För att skapa lite mening till min post vore jag tacksam om någon hade ett ungefärligt, troligt straff på någon som läser sista året på gymnasiet, ostraffad, ifall denne person skulle åka fast med ett/två hekto på tåget?

Det beror helt och hållet på din story. Du måste ha bra story och hålla dig till den, och om du har det, och en bra advokat, så kan du säkert komma loss på villkorlig dom med skyddstillsyn, alltså få en övervakare. Du riskerar inte fängelse om du tidigare är ostraffad och har en bra story.

Allting beror på din story, så jobba på den, det tjänar du på.

EDIT: Jag läste om en yngling som åkte fast och han sa att han smugglade för att få råd att ta ett körkort för att komma vidare i livet. Ett tips bara.

EDIT: F ö tror jag att straffsatserna ligger runt en månads fängelse per hekto upp till sex hekto.
Senast redigerad av carllarsen 2012-01-02 kl. 21:30.
Citera
2012-01-03, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Playah
[Edit]
För att skapa lite mening till min post vore jag tacksam om någon hade ett ungefärligt, troligt straff på någon som läser sista året på gymnasiet, ostraffad, ifall denne person skulle åka fast med ett/två hekto på tåget?

Som carllarsen skrev så beror det helt och hållet på din story. Och Det du ska försöka övertala tullen och polisen om är att dem hekton du hade på dig var enbart till för EGET BRUK! glöm aldrig det, alltid eget bruk! Det var ditt röka som du hade tänkt skulle räcka under en längre period pga torkat, kan du säga.
Om du har tur och får dom att tro på att det enbart är ditt röka och att du inte har uppsåt till att sälja vidare så kommer du att dömas som ringa, eller vanlig narkotikabrott och straffet där ligger på dagsböter. Det är helt omöjligt att du kan få fängelse för enbart det. Däremot om du har våg eller massa zip-bags med dig så kommer inte din story att hålla lika bra eftersom det är inte vad man vet, det är vad man kan bevisa. Och det räcker i rätten för att rövknulla dig. Och dom kommer då ta dig för narkotikabrott med uppsåt till försäljning vilket kommer, om du har otur leda till fängelse eller att du bara får en villkorlig dom med skyddstillsyn.

Jag hade en gång en kompis, som åkte fast med 250 gram i sin väska. Han var bara lugn och visade inte grisarna någon rädsla. Han sa att han enbart skulle röka det och han fick ner det till eget bruk, därav fick han böter som straff. Så det är väldigt individuellt från person till person och allt hänger på hur man hanterar situationen och vet vad man pratar om. Vet man vad man pratar om är det lugnt. Är du bara nojjig så kommer polisen märka det och då kommer dom utnyttja dig. Såfort dom märker att en person är väldigt nojjig och rädd så bestämmer sig poliserna för att ha lite "kul" med personen och då kan dom göra allt för att göra din kväll till ett helvete. Stå upp för dig själv och säg att det bara är ditt och samarbeta inte sedan mer med polisen. Säg det du behöver säga till dom, Säg inte det dom behöver veta så kommer nog allt bli bra ska du se.

Ta det bara lugnt, och var inte nojig och ha ENDAST cannabisen du har tänkt smuggla på dig så kommer allt gå bra min vän ska du få se.
Citera
2012-01-03, 05:54
Medlem
BigFatCones avatar
Mythbusters testade i ett avsnitt hur effektiva polisens, eller om det var tullens eller vilkas hundar det nu var. Inget dom gjorde spelade nån roll. Just saying. Däremot håller jag överlag med carllarsen. Det bästa sättet är att se städad ut och ta det lite Fonzie. Knasar man så knasar man och det är ju en risk man får ta när man smugglar. Det finns ju givetvis ett antal trick som funkar bra om man nu inte vågar ha sitt röka på sig, ställa ifrån sig väskan som man har uppsikt över är väl den enklaste antar jag.
Citera
2012-01-03, 08:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Mythbusters testade i ett avsnitt hur effektiva polisens, eller om det var tullens eller vilkas hundar det nu var. Inget dom gjorde spelade nån roll. Just saying. Däremot håller jag överlag med carllarsen. Det bästa sättet är att se städad ut och ta det lite Fonzie. Knasar man så knasar man och det är ju en risk man får ta när man smugglar. Det finns ju givetvis ett antal trick som funkar bra om man nu inte vågar ha sitt röka på sig, ställa ifrån sig väskan som man har uppsikt över är väl den enklaste antar jag.

Ställa ifrån sig väskan?
Hur då, menar du?
Tågpersonalen uppmanar hela tiden de resande att inte ställa ifrån sig bagaget utan uppsikt. Du tänker visserligen hålla din väska under uppsikt, men varför ställa den ifrån sig överhuvudtaget?
Tullen och tågpersonalen håller koll på sådant och de kan bli misstänksamma om en väska tycks sakna sin ägare. Vad gör du då om tullen kommer och frågar vems väska det är? Tänker du inte vidkänna i så fall att det är din väska?

Då hamnar du i en svår situation, ganska lätt, och den risken hade inte jag velat ta. En väska kan tullen undersöka utan vidare men att kroppsvisitera en resande kräver mer än så och det säkraste är att ha det på sig väl förpackat i kondomer, enligt min uppfattning.
Citera
2012-01-03, 09:26
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carllarsen
Ställa ifrån sig väskan?
Hur då, menar du?
Tågpersonalen uppmanar hela tiden de resande att inte ställa ifrån sig bagaget utan uppsikt. Du tänker visserligen hålla din väska under uppsikt, men varför ställa den ifrån sig överhuvudtaget?
Tullen och tågpersonalen håller koll på sådant och de kan bli misstänksamma om en väska tycks sakna sin ägare. Vad gör du då om tullen kommer och frågar vems väska det är? Tänker du inte vidkänna i så fall att det är din väska?

Då hamnar du i en svår situation, ganska lätt, och den risken hade inte jag velat ta. En väska kan tullen undersöka utan vidare men att kroppsvisitera en resande kräver mer än så och det säkraste är att ha det på sig väl förpackat i kondomer, enligt min uppfattning.

Smugglar man som för husbehov så är det ju så klart både bekvämare och bättre att ha det på sin person men nu är det ju inte alla som gör det. På tåg brukar det för övrigt finnas platser som man kan ställa skrymmande bagage på. Det är ju ett lämpligt ställe att placera sin väska på. Att knarkhundar inte skulle känna lukt från föremål som finns över dom köper jag helt enkelt inte för övrigt.
Citera
2012-01-03, 14:02
Bannlyst
Citat:
Att knarkhundar inte skulle känna lukt från föremål som finns över dom köper jag helt enkelt inte för övrigt.

Om det finns hasch i en väska på hatthyllan så kommer lukten att sprida sig i hela vagnen och hunden kan inte avgöra varifrån lukten kommer och kan inte markera väskan om inte tullarna lyfter upp hunden och låter den få lukta på väskorna på hatthyllan.
Citera
2012-01-03, 14:38
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Om det finns hasch i en väska på hatthyllan så kommer lukten att sprida sig i hela vagnen och hunden kan inte avgöra varifrån lukten kommer och kan inte markera väskan om inte tullarna lyfter upp hunden och låter den få lukta på väskorna på hatthyllan.

Enligt det materialet jag har haft tillgång så stämmer det inte alls. Hundar känner klart och tydligt var olika doftspår har sitt ursprung. Hur som helst så är min poäng att om hunden markerar på ens väska så kan man alltid låtsas som det regnar om man inte har den på sin direkta person.
Citera
2012-01-03, 18:13
Bannlyst
Citat:
Enligt det materialet jag har haft tillgång så stämmer det inte alls. Hundar känner klart och tydligt var olika doftspår har sitt ursprung. Hur som helst så är min poäng att om hunden markerar på ens väska så kan man alltid låtsas som det regnar om man inte har den på sin direkta person.

Sannolikheten att tullen har en riktig narkotikahund med sig som markerar på din väska måste betecknas som mycket liten jämfört med att dom inte har någon hund med sig. Poängen i ditt resonemang blir därför lika liten eftersom din metod bara kan tillämpas om det är en riktig narkotikahund som markerar på din väska.

Då har du inte förpackat rökat ordentligt som du bör göra och därför förlorar du det.

Men, om tullarna inte har någon hund då, utan bara frågar vems väska det är? Hur gör du då? Om du svarar ja, då hade det varit säkrare att ha det på sig, och om du svarar nej så förlorar du det. Vad är då poängen med att ha det i väskan?
Citera
2012-01-04, 04:20
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Sannolikheten att tullen har en riktig narkotikahund med sig som markerar på din väska måste betecknas som mycket liten jämfört med att dom inte har någon hund med sig. Poängen i ditt resonemang blir därför lika liten eftersom din metod bara kan tillämpas om det är en riktig narkotikahund som markerar på din väska.
Så är det säkert.

Citat:
Då har du inte förpackat rökat ordentligt som du bör göra och därför förlorar du det.

Men, om tullarna inte har någon hund då, utan bara frågar vems väska det är? Hur gör du då? Om du svarar ja, då hade det varit säkrare att ha det på sig, och om du svarar nej så förlorar du det. Vad är då poängen med att ha det i väskan?

Men du läser ju inte vad man skriver. Placerar min sin väska bland övriga väskor på anvisad plats, då finns det ju ingen som helst anledning till att dom ska plocka ut just din väska på måfå om det inte är så att den tickar eller att det står med stor bokstäver KNARKSMUGGLARVÄSKA på den.
Citera
2012-01-04, 13:20
Medlem
[quote=BigFatCone]Så är det säkert.

Men du läser ju inte vad man skriver. Placerar min sin väska bland övriga väskor på anvisad plats, då finns det ju ingen som helst anledning till att dom ska plocka ut just din väska på måfå om det inte är så att den tickar eller att det står med stor bokstäver KNARKSMUGGLARVÄSKA på den.[/QUOTE]
Tullar jävlarna prickar av väskorna. "VEms är denna? varje jävla väska i varje kupe så om du inte säger något så öppnar dom ju den.
Citera
2012-01-04, 13:33
Medlem
BigFatCones avatar
[quote=R.R.R]
Citat:
Så är det säkert.

Men du läser ju inte vad man skriver. Placerar min sin väska bland övriga väskor på anvisad plats, då finns det ju ingen som helst anledning till att dom ska plocka ut just din väska på måfå om det inte är så att den tickar eller att det står med stor bokstäver KNARKSMUGGLARVÄSKA på den.[/QUOTE]
Tullar jävlarna prickar av väskorna. "VEms är denna? varje jävla väska i varje kupe så om du inte säger något så öppnar dom ju den.

Åh fan. Då var det ju värre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in