2012-09-06, 21:36
Medlem
trattfans avatar
Har tänkt på en sak.
Håller varken på med droger eller smuggling.

Men varför inte tejpa fast sitt knark någonstans på tåget där folk inte letar, normalt folk dvs, och om polisen kommer och gör razzia så tar dom bara knarket men inte dig.

Om det inte kommer någon razzia är de bara att gå och hämta paketet strax innan man går av.

Vet inte om jag är ett geni eller fler har tänkt likadant
Citera
2012-09-06, 21:47
Medlem
HeathSlocums avatar
Det beror ju lite på. Polisen har ju en del narkotikaspan ute civilt, och de följer med på tågen lite då och då. Nästan alltid för att de fått tips eller på annat sätt vet om att någon fraktar narkotika. Då rör dig sig väl i och för sig om tillräckligt mycket för att man antas leverera det vidare.

Det är alltså inte garanterat att det blir ett dramatiskt gripande på stört även att man är misstänkt, det är inte totalt omöjligt att de åker med en bit för att se vad man tar vägen och gör med sina grejer om de väl fått "syn" på en så att säga.

Detta är dock när jag rest inom Sverige jag uppmärksammat detta. Men det är väl inte helt otroligt att någon kan kliva på i Malmö ibland och jag har svårt att tro att dansk och svensk polis inte samarbetar lite i frågan.
Citera
2012-09-06, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Har tänkt på en sak.

Men varför inte tejpa fast sitt knark någonstans på tåget där folk inte letar, normalt folk dvs, och om polisen kommer och gör razzia så tar dom bara knarket men inte dig.

Om det inte kommer någon razzia är de bara att gå och hämta paketet strax innan man går av.

Som till exempel vart?
Citera
2012-09-06, 21:53
Medlem
TorstenFlincks avatar
Var i Malmö/Köpenhamn för inte så länge sen och var så klart på chris. Var i området rätt länge (Alltså Malmö/Köpenhamn) och åkte över gränsen flera gånger åt båda håll utan att se en enda tullare. Nu hade jag förmodligen endast flyt men ändå. Dom sista turerna över gränsen var jag inte ens nojig.

Tullen dyker ju inte upp på majoriteten av resorna har jag iallafall konstaterat. Vilket många här på FB fått det att låta som.
Citera
2012-09-06, 22:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av akabelieve
Som till exempel vart?

Typ ett säte som sitter längst fram/bak i en vagn så att de typ "lutar" mot väggen. Kanske? Det är det bästa stället jag kan komma på iallafall. Annars är det väl fasttejpat under stolen.
Citera
2012-09-06, 22:12
Medlem
eradicos avatar
Hur jävla svårt ska det vara för folk att smuggla lite grönt över öresundsbron? Ta en väska, lägg upp den på hatthyllan eller liknande, sätt dig en kupé därifrån. När du väl kommit över gränsen hoppar du av i Hyllie och byter tåg till pågatåg vidare mot Malmö C. Givetvis ser du dock till att vara försiktig när du hanterar det gröna under tiden för att minimera att fastna via hundar.
Observera dock att detta bara är teoretiskt.
Citera
2012-09-06, 22:27
Medlem
Citat:
Har tänkt på en sak.

Trist om du är den enda på tåget som luktar Cannabis.

Till TS och andra på som funderar. För att man passerar gränsen betyder inte det att allt är "grönt", "brunt" eller vad fan ni vill kalla det. Åkte med ett tåg genom Skåne, varpå vi stannade vid en station vi inte skulle stanna på (småhåla). Där kom Tullen ombord tillsammans med Polisen, om jag förstod det rätt (allt hände snabbt) så tog dem en kille som hade en större gympabag samt en kille som satt en liten bit ifrån honom som satte sig på tåget en bra bit från gränsen (Hässleholm, tar ca 50 min med tåg till Malmö).
Citera
2012-09-06, 22:30
Medlem
25-To-Lifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eradico
Hur jävla svårt ska det vara för folk att smuggla lite grönt över öresundsbron? Ta en väska, lägg upp den på hatthyllan eller liknande, sätt dig en kupé därifrån. När du väl kommit över gränsen hoppar du av i Hyllie och byter tåg till pågatåg vidare mot Malmö C. Givetvis ser du dock till att vara försiktig när du hanterar det gröna under tiden för att minimera att fastna via hundar.

Observera dock att skulle tullen kliva på, och frågar vems väska det är, och dem inte får något svar då "du" sitter i en annan vagn så öppnar dem den.
Citera
2012-09-06, 22:52
Medlem
TorstenFlincks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eradico

Gjorde faktiskt detta då jag började smånoja en gång då jag åkte över med shit. Hade sett tullare på Malmö C tidigare på dagen och hade shit i en väska där i förvaringen. Så fick nån flumnojja att dom luktat på väskan på Malmö C med narkotikahund och sen skulle stå där och vänta. Venne vad, så jag hoppade av i Hyllie och tog pågan istället. Men men, står dom med hundar på stationen spelar det ju ingen roll ändå. Men kändes säkrare på något sätt.
Citera
2012-09-06, 23:19
Medlem
skogsbärets avatar
Jag har sett tullare som stoppat folk tillsammans med polisen på centralstation i Stockholm.
Citera
2012-09-06, 23:19
Medlem
Citat:
Har tänkt på en sak.

Den här länken beskriver rätt bra hur jag kände när jag läste din kommentar.

Genious!
Citera
2012-09-07, 00:00
Medlem
sossehatares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zabriskie.Point
Om det inte kommit någon tullare när tåget nått Malmö så finns det INGEN som helst risk för att det kommer någon öht? Jag menar de kan ju inte tulla studenter som åker från Malmö-Lund?? Anledningen för att jag frågar är för att jag vill vara 110% säker! Sitter på SJ tåg mot sthlm om det spelar någon roll...?

Om allt är grönt (ordvits som passar tillfället!) så; VICTORY!!!

hundarna som finns på tågen mellan danmark och sverige kan väl inte gå runt på tåget för jag har aldrig sett en ? sitter dem i ngn speciell del och när man märker att hunden reagerar så släpper man ut den ? Jag har dock transpoterat lite grejer ngn gång över och det gick fint. nu när man tänker tillbaka var det ju dock onödigt med tanke på straffen, risken och den lilla mängd vi fick med oss....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in