Citat:
Ursprungligen postat av carllarsen
Såja! Nu taggar vi ner lite, va? Du behöver inte nerlåta dig till rena personangrepp på mig bara för att du har en annan åsikt.
Du har inte bevisat ett dugg. Eftersom jag inte såg några tullare på Öresundstågen trodde att det inte fanns några tullare där, helt naturligt. Men sedan dess har andra människor lämnat vittnesmål om att de sett tullare på Öresundstågen, och det kan inte jag bestrida. Därför medgav jag att det var fel att påstå att det inte fanns några tullare där, men jag håller fast vid att jag har aldrig sett några tullare på Öresundtågen. Är det några konstigheter med det?
Du ser alltså att jag kan erkänna att jag har gjort fel när jag har gjort det. Det är det enda du har bevisat, och det är en BRA egenskap hos mig.
Jag har bevisat att du underdriver riskerna med tullen, genom att du själv erkänner deras existens i andra inlägg.
Vad det i praktiken innebär är att ditt förtroendekapital är förbrukat, du kan sitta och skrika hur mycket du vill om att det inte finns några tullare, men ingen kommer förhoppningsvis lita på dig och det är mitt mål.
Att sitta här och spela ned riskerna med att smuggla på tåget när mängder av människor i tråden (inkl. jag själv) har delat med sig av sina personliga erfarenheter av tullen är inte bara ett patetiskt 'käringen mot strömmen'-beteende utan det är också rent ut sagt jävligt dålig stil mot de nybörjare som ev. hade litat på dig. Att du bara ens kan sitta här och självsäkert proklamera att det inte finns några tullare och att man inte behöver vidta några försiktigheter överhuvudtaget, bara för att du tycker så,
usch för dig!
Men förhoppningsvis har jag nu lyckats minimerat de konsekvenser ditt snack för med sig.
Skäms nu och hasa dig ut ur tråden med svansen mellan bena!