2011-11-12, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanae
Ponera att du har en vän som ska åka buss från Belgien till Svea. Vännen vill gärna ha hem lite rökbart. Hur mycket tull är det sträckan Bryssel - Malmö (och från Malmö till Stockholm)? Hur ofta används hund?
Ingen?
Citera
2011-11-13, 03:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carllarsen
Ja, du tycks ju inte ha några sakliga argument utan vräker bara ur dig att carllarsen pratar skit. Menar du att carllarsen skulle fara med osanning, eller vad?

Carllarsen kan inte förstå varför det snackas så mycket om tullare på Öresundstågen när han själv aldrig sett några tullare där. Det stämmer liksom inte. Varför finns det aldrig några tullare när carllarsen åker till Köpenhamn? Det är inte sannolikt att det är tillfälligheternas spel att carllarsen aldrig ser några tullare på Öresundstågen därför att han har rest mycket till Köpenhamn sedan bron var klar år 2000 och han borde enligt statistisk normalfördelning ha påträffat tullare någon gång, men så har aldrig skett.

Bevis på att du snackar skit:
Här pratar du om tullhundar som du lurar med brandrök.
Här snackar du om att du inte vågar åka med 20kilo på tåget, varför inte? Du är ju övertygad om att du är säker.
Här pratar du ännu mer om tullen och tullhundar.
Här pratar du om att dom 'knappt' visar sig.
Här pratar du om egen erfarenhet av hundar.
Här pratar du om hur tullen stoppade dig.
Här pratar du om hur du passerat massa tullhundar.
Citat; "jag inser att jag hade fel när jag sa att det inte fanns någon tull där"
Citat;"Jag medger att det var fel av mig att påstå att det inte finns någon tull"

Du påstår utöver det att du är 64år, men ditt språkbruk och dina trådstarter bevittnar något helt annat om du nu inte är lite mentalt eftersatt, men det skulle förklara en hel del.

Så, nu har jag bevisat att du snackar skit, ta din lögner och stick nu, idiot.
Citera
2011-11-13, 03:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orax
Här snackar du om att du inte vågar åka med 20kilo på tåget, varför inte? Du är ju övertygad om att du är säker.
Citat; "jag inser att jag hade fel när jag sa att det inte fanns någon tull där"
Citat;"Jag medger att det var fel av mig att påstå att det inte finns någon tull"

Du påstår utöver det att du är 64år, men ditt språkbruk och dina trådstarter bevittnar något helt annat om du nu inte är lite mentalt eftersatt, men det skulle förklara en hel del.

http://www.youtube.com/watch?v=CMa2PHVD0rA
Citera
2011-11-13, 22:11
Bannlyst
Citat:

Såja! Nu taggar vi ner lite, va? Du behöver inte nerlåta dig till rena personangrepp på mig bara för att du har en annan åsikt.

Du har inte bevisat ett dugg. Eftersom jag inte såg några tullare på Öresundstågen trodde att det inte fanns några tullare där, helt naturligt. Men sedan dess har andra människor lämnat vittnesmål om att de sett tullare på Öresundstågen, och det kan inte jag bestrida. Därför medgav jag att det var fel att påstå att det inte fanns några tullare där, men jag håller fast vid att jag har aldrig sett några tullare på Öresundtågen. Är det några konstigheter med det?

Du ser alltså att jag kan erkänna att jag har gjort fel när jag har gjort det. Det är det enda du har bevisat, och det är en BRA egenskap hos mig.
Citera
2011-11-14, 06:14
Medlem
Citat:
Såja! Nu taggar vi ner lite, va? Du behöver inte nerlåta dig till rena personangrepp på mig bara för att du har en annan åsikt.

Du har inte bevisat ett dugg. Eftersom jag inte såg några tullare på Öresundstågen trodde att det inte fanns några tullare där, helt naturligt. Men sedan dess har andra människor lämnat vittnesmål om att de sett tullare på Öresundstågen, och det kan inte jag bestrida. Därför medgav jag att det var fel att påstå att det inte fanns några tullare där, men jag håller fast vid att jag har aldrig sett några tullare på Öresundtågen. Är det några konstigheter med det?

Du ser alltså att jag kan erkänna att jag har gjort fel när jag har gjort det. Det är det enda du har bevisat, och det är en BRA egenskap hos mig.

Jag har bevisat att du underdriver riskerna med tullen, genom att du själv erkänner deras existens i andra inlägg.
Vad det i praktiken innebär är att ditt förtroendekapital är förbrukat, du kan sitta och skrika hur mycket du vill om att det inte finns några tullare, men ingen kommer förhoppningsvis lita på dig och det är mitt mål.

Att sitta här och spela ned riskerna med att smuggla på tåget när mängder av människor i tråden (inkl. jag själv) har delat med sig av sina personliga erfarenheter av tullen är inte bara ett patetiskt 'käringen mot strömmen'-beteende utan det är också rent ut sagt jävligt dålig stil mot de nybörjare som ev. hade litat på dig. Att du bara ens kan sitta här och självsäkert proklamera att det inte finns några tullare och att man inte behöver vidta några försiktigheter överhuvudtaget, bara för att du tycker så, usch för dig!
Men förhoppningsvis har jag nu lyckats minimerat de konsekvenser ditt snack för med sig.

Skäms nu och hasa dig ut ur tråden med svansen mellan bena!
Citera
2011-11-14, 19:49
Medlem
niklas12287s avatar
Citat:
Jag har bevisat att du underdriver riskerna med tullen, genom att du själv erkänner deras existens i andra inlägg.
Vad det i praktiken innebär är att ditt förtroendekapital är förbrukat, du kan sitta och skrika hur mycket du vill om att det inte finns några tullare, men ingen kommer förhoppningsvis lita på dig och det är mitt mål.

Att sitta här och spela ned riskerna med att smuggla på tåget när mängder av människor i tråden (inkl. jag själv) har delat med sig av sina personliga erfarenheter av tullen är inte bara ett patetiskt 'käringen mot strömmen'-beteende utan det är också rent ut sagt jävligt dålig stil mot de nybörjare som ev. hade litat på dig. Att du bara ens kan sitta här och självsäkert proklamera att det inte finns några tullare och att man inte behöver vidta några försiktigheter överhuvudtaget, bara för att du tycker så, usch för dig!
Men förhoppningsvis har jag nu lyckats minimerat de konsekvenser ditt snack för med sig.

Du är min hjälte <3 !!
OnT: han verkar ljuga i cristiana tråden också..
Citera
2011-11-14, 20:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av niklas12287
Du är min hjälte <3 !!
OnT: han verkar ljuga i cristiana tråden också..

Du har uppenbara problem med läsförståelsen och det blir tröttsamt att korrigera dig varje gång du uttalar dig. Om man bedömer en risk som låg - är det då enligt dig som man ljuger om man gör en felbedömning?

Det är bättre att hålla truten och bli misstänk för att vara en idiot, än att öppna den och bevisa att man är det.
Citera
2011-11-14, 20:34
Bannlyst
Citat:

Du säger ju i Chtistianiatråden att man lugnt kan åka till Köpenhamn t/r 50 gånger utan att se enda tullare. Hur stor är då risken att åka fast? Kan du räkna ut det?

Jag diskuterar med dig utan att göra några personangrepp på dig. Jag sänker mig inte lågt som du utan för en saklig diskussion. Vet du något om sannolikhetsberäkningar och normalfördelningar?
Citera
2011-11-14, 23:57
Bannlyst
Hela resan tar 25 minuter, men tullen kan inte börja operera förrän tåget kommer över på den svenska sidan. Då har tullen i själva verket bara 12,5 minuter på sig att hitta din haschbit som du har i fickan, i en hel järnvägsvagn full med människor och väskor. Hur stor sannolik är det att tullen inte hittar din rökbit om dom inte misstänker något. Hur stor är sannolikheten att tullen kommer överhuvudtaget? Gör din egen bedömning.
Citera
2011-11-15, 00:03
Medlem
Citat:
Du säger ju i Chtistianiatråden att man lugnt kan åka till Köpenhamn t/r 50 gånger utan att se enda tullare. Hur stor är då risken att åka fast? Kan du räkna ut det?

Jag diskuterar med dig utan att göra några personangrepp på dig. Jag sänker mig inte lågt som du utan för en saklig diskussion. Vet du något om sannolikhetsberäkningar och normalfördelningar?

Nej det säger jag inte, jag säger att det är helt slumpmässigt, hur är det med läsförståelsen?

Jag skiter i vad du tycker om mina påhopp, jag tycker du är en avskyvärd människa som bara för att du ska ha rätt är redo att offra andra människor till brottsregistret. Jag hoppas du har oturen att torska snart, det förtjänar du.
-
INNAN DU LYSSNAR PÅ CARLLARSEN SÅ LÄS NEDAN:
Bevis för att carllarsen är inkonsekvent i sitt beskrivande av tullens närvaro, vilket gör han opålitlig.
Beskrivning av det bedrägliga beteende han har.
Senast redigerad av Orax 2011-11-15 kl. 00:20.
Citera
2011-11-15, 12:23
Bannlyst
Tullen har inte ens 12,5 minuter på sig om man stiger av vid Hyllie station.
Citera
2011-11-16, 13:58
Bannlyst
Citat:
Nej det säger jag inte, jag säger att det är helt slumpmässigt, hur är det med läsförståelsen?

Jag skiter i vad du tycker om mina påhopp, jag tycker du är en avskyvärd människa som bara för att du ska ha rätt är redo att offra andra människor till brottsregistret. Jag hoppas du har oturen att torska snart, det förtjänar du.
-
INNAN DU LYSSNAR PÅ CARLLARSEN SÅ LÄS NEDAN:
Bevis för att carllarsen är inkonsekvent i sitt beskrivande av tullens närvaro, vilket gör han opålitlig.
Beskrivning av det bedrägliga beteende han har.

Du sa att 50 resor var inte ett tillräckligt stort antal för att man skall kunna avgöra om det finns tull eller inte på Öresundstågen. Därav följer att man kan resa 50 gånger utan att se en tullare, men det kan ändå finnas tullare någon enstaka gång. Det vet man inte. Jag har rest över etthundra gånger utan att se någon tullare. Vad skall jag tro? Om jag inte ser någon tullare och inte tror att det finns några tullare finns det ju ingen anledning att gömma undan rökbiten, eller hur?

Vaddå - att jag skall ha rätt? Rätt i vad? Offrar jag folk till brottsregistert när jag berättar om mina erfarenheter? Nej, det tror jag inte. Människor har sina egna omdömen och kan nog ta vara på sig själv, tror jag, så du kan lika bra lägga ner verksamheten. Det gynnar inte din sak att fara fram med rena personangreppen. Det är inte seriöst. Du är inte seriös.

EDIT: Du är skraj för tullen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in