Citat:
Ursprungligen postat av Playah
Som ostraffad 18åring med tillgång till relativt fräsch bil, vad tycker/vet/låtsas/tror ni är säkrast att ta ett hegge grönt från chris till Skåne, bil över bron eller öresundståg?
Min målvakts mammas bil...är det knas om dom söker på ägare, eller är det skitsamma pga deras relation?
Puss :*
Jag har inga erfarenheter av att smuggla hasch via bil över Öresundsbron så jag kan inte ge dig något råd om vilket du skall välja med hänsyn till säkerheten. Men att du eventuellt skall använda din målvakts mammas bil gör mig betänksam.
Om du skall smuggla så måste du vara beredd på att åka fast och ta konsekvenserna av det. Är du det? Vad har du i så fall tänkt säga? Du måste ha en story att berätta och hur hade du då tänkt förklara förbindelsen med din målvakt?
Det kan vara av ondo att blanda in andra människor när man smugglar och med hänsyn till ovanstående så skulle jag vilja rekommendera dig att ta tåget, ensam. Inneslut hektot i flera kondomer så stoppar det lukten effektivt under de 25 minuterna resan tar. Tänk på att det tar tid för lukten att tränga igenom och förpacka därför hektot precis innan du stiger på tåget.
OBS! Använd INTE plast, det är inte tätt.
Gummi är lufttätt i den meningen att det tar lång tid för luften att gå ur ett däck om man förutsätter att ventilen är tät. Det sipprar alltså ut luft hela tiden ur ett däck genom gummislangen men det sker väldigt långsamt och det beror på att det finns ett tryck inne i bilslangen, som inte är gjord av det renaste gummit. Men en kondom är ren latexgummi och är mycket tät. Luft består som bekant av kvävgas och syrgas och det är små molekyler i jämförelse med luktämnen som är stora organiska kolkedjor, och dom har mycket svårare för att ta sig igenom tät gummi, men även dom sipprar fram genom gummit fast det tar avsevärt mycket längre tid för de stora molekylerna. Dessutom finns det inget tryck inne i kondomerna där hektot ligger och ingenting som "pressar" luktämnena igenom gummit mer än deras egen rörelse (som en gas) och dess strävan att uppfylla rummet.
Om du bara ser helt normal ut och uppträder lugnt och normalt så har du inte mycket att frukta. Jag har gjort över etthundra resor utan att se en enda tullare och andra i tråden har liknande erfarenheter. Men även om det råkar finnas tullare ombord så är det ganska lugnt om dom inte har några misstankar. Ha gärna något annat med dig, vad som helst, som avleder eventuella misstankar. Här gäller det att ha lite fantasi och jag kan ge dig ett exempel. Om du har någonting med dig som antyder att du är en ishocheyspelare så är det frullt tillräckligt därför att ishockeyspelare är inte kända för att använda droger.
Ta det bara lugnt, så klarar du det lätt. Det är en barnlek ...