2011-12-29, 21:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dunken88
Det är väl ganska uppenbart att carllarsen trollar?

Du låter ganska osäker, som om du inte vet vad du skall tro. Men jag kan försäkra dig om att carllarsen inte trollar. Han har aldrig trollat. Det är bara att läsa alla hans inlägg och om du hittar något trolleri där så skall jag äta upp min hatt.

Det finns alltså inte ens indicier på att carllarsen trollar.

Varför skulle carllarsen trolla?
Vad är så osannolikt i carllarsens berättelse att det motiverar att misstänka trolleri?

Carllarsen har bara berättat om sina erfarenheter. Han försöker inte övertyga någon och om du inte vill tro på carllarsen så är det ditt problem, inte hans.
Citera
2011-12-29, 22:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kissen_mjau
Jag har en bättre fråga, varför vill du att folk ska skita i försiktighetsåtgärder och åka dit för det?

Efter du har svarat på den frågan så kan du läsa genom träff ett och tre på min sökning om ämnet
Fast sydsvenskan fabricerar väl nyheter för tullen finns inte på tågen alls och inga beslag görs där

http://www.sydsvenskan.se/malmo/arti...los-vaska.html

http://www.sydsvenskan.se/malmo/arti...rsaljning.html

Har du nått att tillägga?

Ja, du fattar inte vad jag har sagt.
Jag har bara berättat om mina erfarenheter och jag försöker inte övertyga någon. Jag bryr mig inte om hur andra människor gör och jag har inga andra avsikter.
Jag har INTE sagt att det inte finns tullare, bara att jag inte har sett dem.
Citera
2011-12-30, 00:42
Medlem
Playahs avatar
Som ostraffad 18åring med tillgång till relativt fräsch bil, vad tycker/vet/låtsas/tror ni är säkrast att ta ett hegge grönt från chris till Skåne, bil över bron eller öresundståg?
Min målvakts mammas bil...är det knas om dom söker på ägare, eller är det skitsamma pga deras relation?
Puss :*
Citera
2011-12-30, 19:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Playah
Som ostraffad 18åring med tillgång till relativt fräsch bil, vad tycker/vet/låtsas/tror ni är säkrast att ta ett hegge grönt från chris till Skåne, bil över bron eller öresundståg?
Min målvakts mammas bil...är det knas om dom söker på ägare, eller är det skitsamma pga deras relation?
Puss :*

Jag har inga erfarenheter av att smuggla hasch via bil över Öresundsbron så jag kan inte ge dig något råd om vilket du skall välja med hänsyn till säkerheten. Men att du eventuellt skall använda din målvakts mammas bil gör mig betänksam.

Om du skall smuggla så måste du vara beredd på att åka fast och ta konsekvenserna av det. Är du det? Vad har du i så fall tänkt säga? Du måste ha en story att berätta och hur hade du då tänkt förklara förbindelsen med din målvakt?

Det kan vara av ondo att blanda in andra människor när man smugglar och med hänsyn till ovanstående så skulle jag vilja rekommendera dig att ta tåget, ensam. Inneslut hektot i flera kondomer så stoppar det lukten effektivt under de 25 minuterna resan tar. Tänk på att det tar tid för lukten att tränga igenom och förpacka därför hektot precis innan du stiger på tåget.
OBS! Använd INTE plast, det är inte tätt.

Gummi är lufttätt i den meningen att det tar lång tid för luften att gå ur ett däck om man förutsätter att ventilen är tät. Det sipprar alltså ut luft hela tiden ur ett däck genom gummislangen men det sker väldigt långsamt och det beror på att det finns ett tryck inne i bilslangen, som inte är gjord av det renaste gummit. Men en kondom är ren latexgummi och är mycket tät. Luft består som bekant av kvävgas och syrgas och det är små molekyler i jämförelse med luktämnen som är stora organiska kolkedjor, och dom har mycket svårare för att ta sig igenom tät gummi, men även dom sipprar fram genom gummit fast det tar avsevärt mycket längre tid för de stora molekylerna. Dessutom finns det inget tryck inne i kondomerna där hektot ligger och ingenting som "pressar" luktämnena igenom gummit mer än deras egen rörelse (som en gas) och dess strävan att uppfylla rummet.

Om du bara ser helt normal ut och uppträder lugnt och normalt så har du inte mycket att frukta. Jag har gjort över etthundra resor utan att se en enda tullare och andra i tråden har liknande erfarenheter. Men även om det råkar finnas tullare ombord så är det ganska lugnt om dom inte har några misstankar. Ha gärna något annat med dig, vad som helst, som avleder eventuella misstankar. Här gäller det att ha lite fantasi och jag kan ge dig ett exempel. Om du har någonting med dig som antyder att du är en ishocheyspelare så är det frullt tillräckligt därför att ishockeyspelare är inte kända för att använda droger.

Ta det bara lugnt, så klarar du det lätt. Det är en barnlek ...
Citera
2011-12-30, 21:25
Bannlyst
Gör ett kondomtest!

Blås upp en kondom och knyt ihop den ordentligt. Låt den sedan ligga och se hur lång tid det tar för luften att gå ur kondomen. Det kan ge en uppfattning om hur tätt gummit är, men tänk på att luften sipprar ut endast för att det finns ett tryck inuti kondomen. Om det inte finns ett tryck då?
Hur mycket luft sipprar då igenom kondomen? Knappast något alls, och ännu mindre mängd luktämnen, eller hur?

Använd därför alltid kondomer! Aldrig plast! OK?

EDIT: När du förpackar i en kondom så gör det så att det inte finns någon luft kvar i kondomen, ungefär som man vaccumförpackar, sug ut luften, och knyt väl flera gånger. Flera kondomer.
Senast redigerad av carllarsen 2011-12-30 kl. 21:29.
Citera
2011-12-30, 21:41
Medlem
carllarsen verkar faktiskt veta vad han pratar om, det är klart och tydligt att han har mycket erfarenhet och faktiskt vet mycket mer än alla oss om att smuggla då han har en poäng i det han säger.. ni som bara tror han trollar och ljuger hit och dit är idioter , varför skulle han göra det ? tacka han istället för alla hans magnifika tips era idioter!

Fortsätt med dina tips och dina råd och skit i alla dumma oerfarna idioter som inte vet vad fan dem pratar om , utan carllarsen hade jag torskat för länge sen!
Citera
2011-12-31, 01:14
Medlem
Jag tror carllarsen är en tullare som vill ha lite mer jobb...
Citera
2011-12-31, 02:26
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fref
Jag tror carllarsen är en tullare som vill ha lite mer jobb...
Jag har väldigt svårt att tro att tullen verkligen skulle uppmana folk att smuggla CB. Högst osannolikt.

Carllarsen verkar ändå veta vad han pratar om.
Citera
2011-12-31, 04:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bdonk
Jag har väldigt svårt att tro att tullen verkligen skulle uppmana folk att smuggla CB. Högst osannolikt.

Carllarsen verkar ändå veta vad han pratar om.

Jag tror inte att jag vill hålla med om att jag uppmanar folk att smuggla cannabis.
Det vill jag inte göra. Jag bara berättar hur enkelt det är och sedan får var och en själv avgöra om dom vill smuggla och hur dom vill smuggla.

Jag lämnar gärna råd och anvisningar och önskar lycka till, men jag vill inte uppmana någon att smuggla som inte själv tänkt att göra det. Det är en viss skillnad.
Citera
2011-12-31, 07:58
Bannlyst
Gott Nytt år Alla Smugglare!

Jag Hoppas Att Ingen åker Fast I Tullen På Hela Det Nya året!

Om Du Inte Vet Hur Du Skall Smuggla Cannabis Eller är Nervös För Att Göra Det - Så överlåt Det Till Folk Som Vet Hur Man Skall Göra.
Citera
2012-01-02, 19:44
Medlem
Ni som brukar åka till Christiania för att sedan smuggla hem marijuana, det här tipset är till er! Jag vet inte om det fungerar på öresundstågen, men på regionala tågen och X2000 så finns det ett mycket enkelt sätt att smuggla cannabis som jag nu ska dela med mig till er. Och det är helt riskfritt! Allt ni behöver är en kniv som ni sedan kan lägga i papperskorgen i toaletten eller nåt om ni inte vill åka fast med det. Annars kan ni bara ha kniven i fickan. Men så här är det ni ska göra.

När ni har köpt ert röka behöver ni inte längre vara oroliga för att åka fast. Köp ert röka , lägg det i fickan helt normalt och bege er till tåget.
Det första ni ska göra när ni går in i tåget är att gå in på toan. Tricket är att med hjälp av kniven så kan man ta bort "spolningsknappen" alltså den knappen man trycker på spola, och då öppnas en liten lucka för er och sedan kan ni trycka in knappen igen så funkar den helt normalt. Detta utrymmet är inte så stort, men rymmer ungefär 50 gram hasch. Ni kan givetvis lägga andra saker där under tågresan, men detta är ett mycket säkert och effektivt sätt att smuggla hasch eller cannabis!
Rök väl och må bra !
Citera
2012-01-02, 20:19
Medlem
Playahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av THCInfected
Ni som brukar åka till Christiania för att sedan smuggla hem marijuana, det här tipset är till er! Jag vet inte om det fungerar på öresundstågen, men på regionala tågen och X2000 så finns det ett mycket enkelt sätt att smuggla cannabis som jag nu ska dela med mig till er. Och det är helt riskfritt! Allt ni behöver är en kniv som ni sedan kan lägga i papperskorgen i toaletten eller nåt om ni inte vill åka fast med det. Annars kan ni bara ha kniven i fickan. Men så här är det ni ska göra.

När ni har köpt ert röka behöver ni inte längre vara oroliga för att åka fast. Köp ert röka , lägg det i fickan helt normalt och bege er till tåget.
Det första ni ska göra när ni går in i tåget är att gå in på toan. Tricket är att med hjälp av kniven så kan man ta bort "spolningsknappen" alltså den knappen man trycker på spola, och då öppnas en liten lucka för er och sedan kan ni trycka in knappen igen så funkar den helt normalt. Detta utrymmet är inte så stort, men rymmer ungefär 50 gram hasch. Ni kan givetvis lägga andra saker där under tågresan, men detta är ett mycket säkert och effektivt sätt att smuggla hasch eller cannabis!
Rök väl och må bra !

I all min bänghet (från det senaste jag köpte i chris) läste jag första meningen och trodde att resten skulle gå något såhär:
Blablabla ha det i fickan med en kniv
Kommer tullen så hugg för glatta muggar och spring senare iväg i motsatt riktning
Profit

[Edit]
För att skapa lite mening till min post vore jag tacksam om någon hade ett ungefärligt, troligt straff på någon som läser sista året på gymnasiet, ostraffad, ifall denne person skulle åka fast med ett/två hekto på tåget?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in