Flashback bygger pepparkakshus!
2011-01-23, 20:39
Medlem
D3ans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
Menar du khat, eller har jag missat något?
ja de gör jag,
Citera
2011-01-23, 20:42
Medlem
ChoppaJrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av veticke
Dom lär känna det ja. Parfymen döljer ingenting för hunden alls, sen om tullarna pillar i ens röv om man blir markerad vet jag inte.

om man sväljer en kondom då?
Citera
2011-01-23, 22:19
Medlem
vetickes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChoppaJr
om man sväljer en kondom då?

Det fungerar. Finns en tråd angående det om man söker lite

Hittade den. https://www.flashback.org/t1151824
Citera
2011-01-24, 18:10
Medlem
ChoppaJrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av veticke
Det fungerar. Finns en tråd angående det om man söker lite

Hittade den. https://www.flashback.org/t1151824

tackar
Citera
2011-01-26, 18:27
Medlem
brackvattens avatar
En tanke

Vad är lukt? Lukt är molekyler av ett ämne som har lyckats övergå till gasfas, molekylerna når receptorer i näsan som läser av det som en doft.
Hundar har ett såpass välutvecklat luktsinne att de kan uppfatta dessa molekyler och utskilja dem från andra lukter. Därför går det inte att maskera cannabislukten med en annan lukt.

Hur ska man då lura hundarna?
Här kommer min tanke in:

Vad händer om man lyckas förstöra dessa cannabismolekyler innan de når omgivningen där hundarna kan snappa upp dem? Dessa doftmolekyler som cannabis avger är ju organiska, därför kanske de förstörs om man omger dem med en vätska så som kanske aceton eller sprit med högt alkoholinnehåll?
Detta kanske endast funkar med en stark syra men sånt kan ju inte vi hantera...

Så låt oss säga att man:
1) Plastar in "varan" väl
2) Fyller en termos eller liknande med aceton/läkarsprit
3) Lägger "varan" i termosen

När doftmolekylerna från "varan" väl tränger ut genom sin inpackning stöter den på vätskan och förstörs och kommer således inte vandra genom vätskan och tränga ut genom termosen, vidare till hundnosen.

Eller kanske fånga upp doftmolekylerna så de inte når hundnosen?

Blir kanske dyrt men vad sägs om man byter ut vätskan mot en trögflytande vätska som binder molekylerna. Fett kanske? Flytande smör alltså till exempel.

Och något som är bra på att fånga upp doftmolekyler är ju Kolfilter.

Så vad sägs om att man:
1) Packar in "varan" väl i plast
2) Packar in (med tejp och så) "varan" i kolfiltret
3) Fyller en termos med en vätska
4) Trycker ner kolfilterbollen med "varan" i sig i termosen
5) Tejpar fast en massa jävla kolfilter runt kolfiltret

Låter det knasigt? I know...men borde det inte vara jäkligt svårt för molekylerna att passera allt detta? Och om det nu skulle ta sig igenom termosen så borde kolfilterlagret fånga upp de resterande molekylerna.

Crazy?
Senast redigerad av brackvatten 2011-01-26 kl. 18:42.
Citera
2011-01-26, 20:22
Bannlyst
En tanke bara. Om man skulle djupfrysa varan innan skulle den fortfarande lukta? Jag har för mig att när saker är tillräckligt kalla luktar de inte. Kan ha fel.
Citera
2011-01-26, 20:29
Medlem
brackvattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilovebarca
En tanke bara. Om man skulle djupfrysa varan innan skulle den fortfarande lukta? Jag har för mig att när saker är tillräckligt kalla luktar de inte. Kan ha fel.

Tänkte precis samma sak för ens stund sen. Om man lägger grejerna ihop med en massa frysklampar till exempel. Det som händer är ju att alla reaktioner avstannar i gräset/haschet och då kommer inga molekyler att spontant gå till gasfas. Men iofs kommer en minimal del kanske göra det, vilket säkert räcker, det hinner nog inte frysa tillräckligt eller komma ner i tillräcklig låg temperatur...
Citera
2011-01-26, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brackvatten
En tanke

Vad är lukt? Lukt är molekyler av ett ämne som har lyckats övergå till gasfas, molekylerna når receptorer i näsan som läser av det som en doft.
Hundar har ett såpass välutvecklat luktsinne att de kan uppfatta dessa molekyler och utskilja dem från andra lukter. Därför går det inte att maskera cannabislukten med en annan lukt.

Hur ska man då lura hundarna?
Här kommer min tanke in:

Vad händer om man lyckas förstöra dessa cannabismolekyler innan de når omgivningen där hundarna kan snappa upp dem? Dessa doftmolekyler som cannabis avger är ju organiska, därför kanske de förstörs om man omger dem med en vätska så som kanske aceton eller sprit med högt alkoholinnehåll?
Detta kanske endast funkar med en stark syra men sånt kan ju inte vi hantera...

Så låt oss säga att man:
1) Plastar in "varan" väl
2) Fyller en termos eller liknande med aceton/läkarsprit
3) Lägger "varan" i termosen

När doftmolekylerna från "varan" väl tränger ut genom sin inpackning stöter den på vätskan och förstörs och kommer således inte vandra genom vätskan och tränga ut genom termosen, vidare till hundnosen.

Eller kanske fånga upp doftmolekylerna så de inte når hundnosen?

Blir kanske dyrt men vad sägs om man byter ut vätskan mot en trögflytande vätska som binder molekylerna. Fett kanske? Flytande smör alltså till exempel.

Och något som är bra på att fånga upp doftmolekyler är ju Kolfilter.

Så vad sägs om att man:
1) Packar in "varan" väl i plast
2) Packar in (med tejp och så) "varan" i kolfiltret
3) Fyller en termos med en vätska
4) Trycker ner kolfilterbollen med "varan" i sig i termosen
5) Tejpar fast en massa jävla kolfilter runt kolfiltret

Låter det knasigt? I know...men borde det inte vara jäkligt svårt för molekylerna att passera allt detta? Och om det nu skulle ta sig igenom termosen så borde kolfilterlagret fånga upp de resterande molekylerna.

Crazy?

Det låter ju jävligt bra

Ingen som är kunnig om molekyler som kan kommentera om detta funkar?
Citera
2011-01-28, 17:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av brackvatten
Tänkte precis samma sak för ens stund sen. Om man lägger grejerna ihop med en massa frysklampar till exempel. Det som händer är ju att alla reaktioner avstannar i gräset/haschet och då kommer inga molekyler att spontant gå till gasfas. Men iofs kommer en minimal del kanske göra det, vilket säkert räcker, det hinner nog inte frysa tillräckligt eller komma ner i tillräcklig låg temperatur...

Jag är inte särskilt insatt i ämnet men jag är övertygad om att man skulle kunna kyla varorna med hjälp av kemi. Det plus alla andra tips i tråden som kolfilter, zip-lock etc. skulle nog kunna lura hundarna till en viss del. På tal om det, skulle man klara en genomsökning i huset av hundar om man hade stashet gömt i frysen? Kanske skära upp en stek och gömma det där i först...
Citera
2011-01-28, 19:42
Medlem
brackvattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilovebarca
Jag är inte särskilt insatt i ämnet men jag är övertygad om att man skulle kunna kyla varorna med hjälp av kemi. Det plus alla andra tips i tråden som kolfilter, zip-lock etc. skulle nog kunna lura hundarna till en viss del. På tal om det, skulle man klara en genomsökning i huset av hundar om man hade stashet gömt i frysen? Kanske skära upp en stek och gömma det där i först...

Jo, men det finns ju risk att vissa molekyler sliter sig.
Kan tänka mig att polisen går igenom frysen med tanke på att de säkert vet att man kan förvara det i frysen för att minska förlusten av THC. Men man kan kanske tänka sig att om man har mycket mat i frysen att de öppnar och låter hunden lukta in i frysen, jag vet inte.

Någon som har åkt på en husrannsakan och var lät de hundarna gå då?

Men om du lägger en iskubshållare (eller vad heter det?) i botten på en glasslåda, sedan stashet, en iskubshållare ovanpå det och sen kött kanske? Då borde det vara relativt luktfritt men stor chans att stashet fryser...dunno
Citera
2011-01-30, 16:26
Medlem
listigts avatar
Funkar det att köra bil över Öresundsbron med lite gott i bilen? Kollar de många bilar?
Citera
2011-01-30, 20:42
Medlem
Primat91s avatar
Nu har jag inte läst igenom 100+ sidor, men vad sägs om det här förslaget:

Jag har bott i Helsingborg hela mitt liv och har tagit båten till Helsingör flertalet gånger. Jag har aldrig smugglat Cannabis i någon form, dock har jag smugglat sprit ett antal gånger i min ungdom utan problem. Om tullen står där (vilket de gör i regel torsdag-lördag eftermiddag) så stoppar de bara ungdomar 14-20 OM de inte har sällskap av vuxna. Om man kör bil så blir man garanterad inte genomsökt om du har en halv familj i baksätet.

Tullarna prioriterar bilar och lastbilar över fotgängare så om du smugglar ett hegge eller mindre är det troligast säkrast att gå. Dessutom, ta sundsbussarna (åk inte till knutpunkten). Tullarna är här ännu mer sällan och jag kan med stor säkerhet säga att de troligen aldrig haft en hund där. Än mindre kl 22 en tisdag.

Alltså: Om du är 20+, kör upp ett halvt hegge i röven och gå nära en familj med ett flak (Jag har en släkting som blivit stoppad ett par gånger, men aldrig någonsin har jag hört talas om någon som behövt strippa). Ännu bättre, låna en rullstol, ta ett helt hegge och rulla ut från båten som en kung.

Är du 30+ så skaffa dig en "Hemmabjörn"-look och köp ett par flak öl på hemvägen också (så är du mindre misstänksam). Du bör kunna rulla förbi tullarna med biten i jackfickan utan problem (om de ens är där).

Är du 50+ så borde du i princip kunna hålla hegget i handen medans du går av båten, de blir helt enkelt inte stoppade.

En annan taktik, om man är under 20 och har is i magen, skulle kunna vara att "försöka" smuggla en vinflaska typ halvt uppenbart i din skolväska - samtidigt som du har någonting mer värdefullt mellan benen (under pungen går också bra). Om tullen sedan tar dig kan du ganska kallt räkna med att de tror att de är färdiga efter att de hällt ut vinet och gjort en anmälan som blir typ ringa böter.

Ni kan säkert luska ut flera andra metoder, men i allmänhet gäller:
Tullarna står där inte måndag-onsdag (generellt)
På sundsbussarna finns inga hundar så att gömma under pungen = win
Tullarna är rasister och följer stereotyper. Bli en stereotyp de inte reagerar på
Gränserna för brottsskalan går vid 60g och 2,5kg. Ta hellre 55g än 65g om olyckan skulle vara framme
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in