Har läst denna mycket användbara tråden ett tag och bestämde mig för att dela med mig av mina erfarenheter av att smuggla på Öresundståget.
Men kan lungt säga att det överdrivs mkt om tullen och risken att bl tagen osv. Visst det finns säkert mycket tullare på tåget men gömmer en kompis majan på tågtoan och en annan hämtar ut det några minuter före du ska av (vanligtvis trianglen) så är det värsta som kan hända att du blir av med skiten dvs, tulljävlarna snor det, eller du får dumpa skiten diskret i en papperskorg om dom har hund på stationen. Alternativt bara åk vidare till nästa station och se om det är lungt där istället.
Du kan inte lura eller "kamoflera" cannabis doften från en tränad droghund. Spelar ingen roll hur mycket peppe, kaffe, senap eller annat du lägger i, hunden kan separera dom olika dofterna lätt. Enligt fd drogpolisen Barry Cooper (
http://nevergetbusted.com/2010/) så kan du dock gömma doften för hunden ett kort tag om du plastar in det noggrant och strax innan du stiger på tåget.
Då har inte doften tillräckligt mycket tid på sig att tränga igenom de olika lagren runtomkring cannabisen. Detta ger dig ca 30-60 minuter beroende på hur mycket och hur bra du plastar in cannabisen i. Kondomer fungerar bra till detta då det är en mycket tät plast men se upp så att den inte spricker om du smugglar lite större mängder.
Också när du packar in skiten se till så att du inte får någon lukt på dina händer och absolut inte dina kläder! Om hunden markerar på dig men dom inte hittar några droger så kan du inte längre gå in på toan och lungt lägga ner påsen i fickan och traska ut eftersom det är stor sannolikhet att dom övervakar dig och kommer att spana efter just detta. Bäst att använda är plasthandskar som du kan slänga direkt efter men tvål och vatten verkar också fungera någorlunda, kan dock inte till fullo bekräfta det.