Flashback bygger pepparkakshus!
2009-12-02, 16:45
Medlem
Inte-Igens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugMnGud
Ok så hon kan skicka det anonymt menar du, hur översätts det till fackspråk vad säger man till post-personalen? Ja menar det e ju lite suspekt att säga "jag vill posta detta till sverige, ANONYMT" Vidare innebär detta sätt att postpersonalen inte kommer vara o gräva i grejjerna ?

Ska man använda något annat än en shampoo/parfym flaska att skicka med ? Vad är det bästa sättet enligt din uppskatting ? ELLER hur skulle du gå till väga?

Hon skriver ingen avsändare? Fan packa in i plast bara, hoppas på det bästa.
Citera
2009-12-02, 16:48
Medlem
TellusGs avatar
Jag har fått mig skickat och själv sänt flera gånger från Holland/Amsterdam, Danmark mm mm mm. Gå tillväga såhär så är det inga probz:

Lägg weedet inplastat i ett cd-/dvd-fodral. Vira sen in hela fodralet med gladpack, alltså plastfolie. Och såsom det sagts i tråden så är det bäst att inte skicka med saker som kan knyta någon till det hela. Du vill ju kunna neka om oturen är framme. Jag brukar själv inte bry mig om sånt, bara skickar- aldrig fått problem. Att posta nu runt jul låter ju helt perfekt.

Lycka till, och glöm inte julespliffen/specialglöggen till Karl-Bertil!
Citera
2009-12-02, 16:50
Medlem
Galadrins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TellusG
Jag har fått mig skickat och själv sänt flera gånger från Holland/Amsterdam, Danmark mm mm mm. Gå tillväga såhär så är det inga probz:

Lägg weedet inplastat i ett cd-/dvd-fodral. Vira sen in hela fodralet med gladpack, alltså plastfolie. Och såsom det sagts i tråden så är det bäst att inte skicka med saker som kan knyta någon till det hela. Nu vill ju kunna neka om oturen är framme. Jag brukar själv inte bry mig om sånt, bara skickar- aldrig fått problem. Att posta nu runt jul låter ju helt perfekt.

Lycka till, och glöm inte julespliffen/specialglöggen till Karl-Bertil!
danmark,holland/amsterdam är det skit enkelt. men nu snackar vi om Thailand där är polisen mycket stränga. kontrollen är mycket starkt på postkontoren.
och polisen behandlar inte turister så bra spesielt inte om du blir tagen för knark.

Och posta nu i jul är endå dummare för då har dom mycket mer kontrol på posten.
Citera
2009-12-02, 16:58
Medlem
TellusGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galadrin
danmark,holland/amsterdam är det skit enkelt. men nu snackar vi om Thailand där är polisen mycket stränga. kontrollen är mycket starkt på postkontoren.
och polisen behandlar inte turister så bra spesielt inte om du blir tagen för knark.

Och posta nu i jul är endå dummare för då har dom mycket mer kontrol på posten.

Ahaa. Kan man inte bara slänga det i någon postlåda då? Jag har inte varit i Thailand så jag har INGEN aning om hur det fungerar. Jag menar, ett fodral i ett kuvert i en låda. Funkar ju inte så bra om man måste in på ett postkontor så klart.
Har däremot polers som skickat hem piller från Thailand slog det mig nu. Om jag minns rätt så kom det ena brevet fram och det andra inte, men han blev inte kontaktad av polisen.
Citera
2009-12-02, 17:01
Medlem
irriterad..

Om du inte har en aning om hur du skickar paket från thailand och om polisen kollar paket får gärna hålla käften. Tro kan man göra i kyrkan.
När du skickar paket från asien är det inte nån jävla snut som står och kollar vad det är som du skickar. Om de möjligen tittar i paketet så gör de det när du inte är där. Jag har skickar kläder i lådor från både Thailand, Malaysia och Indonesien. I Indonesien kollade kvinnan på posten hastigt i lådan vad jag skickade men ej i t.ex. skor eller andra föremål om de innehöll något.
När du skriver adress på lådan så skriver du mottagaren och ditt eget namn som avsändare. Men ingen av de gånger jag skickar har jag behövt bevisa att jag verkligen heter det eller att jag bor på den andra adressen. Jag har ALDRIG sett en polis på de postkontor jag varit inne på.

Polisen i Thailand är väldigt hårda mot knark men enligt er andra så verkar de stå och spana på postkontoren hela dagarna.. Vet inte riktigt vart ni har fått det ifrån!?
Citera
Medlem
Galadrins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TellusG
Ahaa. Kan man inte bara slänga det i någon postlåda då? Jag har inte varit i Thailand så jag har INGEN aning om hur det fungerar. Jag menar, ett fodral i ett kuvert i en låda. Funkar ju inte så bra om man måste in på ett postkontor så klart.
Har däremot polers som skickat hem piller från Thailand slog det mig nu. Om jag minns rätt så kom det ena brevet fram och det andra inte, men han blev inte kontaktad av polisen.

Såklart om tjejen lägger brevet i en postlåda så blir det mycket enklare.
och hundar kan vell inte lukta Piller? så då blir det mycket enklare och skicka piller en weed.
Citera
Medlem
Citat:
Poliserna är mycket stränga i bangkok. det är ochså postkontoren. det är 2% kjangs på att brevet kommer att komma i din brevlåda.

2%???? är du seriös? vad baserar du detta på? tror du att dom har hundar, scan osv på posten?

Jag vet ju inte men snacka me annan polare som iof inte har så stor koll på thai men trodde d skulle va stor chans att få fram d....därav fick ja idén
Citera
2009-12-02, 17:04
Medlem
Galadrins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugMnGud
2%???? är du seriös? vad baserar du detta på? tror du att dom har hundar, scan osv på posten?

Jag vet ju inte men snacka me annan polare som iof inte har så stor koll på thai men trodde d skulle va stor chans att få fram d....därav fick ja idén

cannabis luktar. polis hundar kan lukta det ifrån många meter. och dom scannar alla brev/lådor som kommer ifrån asien och andra länder så du har tur om det kommer fram.
Citera
2009-12-02, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Varför ska du utsätta din vän för denna risk. Thailändska polisen är inte känd för att hantera langare med silkesvantar. Det blir många år för henne att fundera över er vänskap på ett av världens hårdaste fängelse.

Risken att hon åker fast är mycket större i Thailand än i Sverige.

Nej det var just därför jag skrev detta inlägg och "inte bara skickade det" För 10g blir det nog inte många år, snarare en rejäl muta / en månad / böter....

Har själv vart i thai totalt sett ca 1 år men har en polare som bott där sedan många år och snackar thai, ja fråga han va han skulle göra om han åkte dit me en liten påse han sa helt enkelt att han skulle gå till rätten - han mena me andra ord att d inte var så stor fara för lite grand (men klart snutarna skrämmer upp o försöker få massa deg ur turister) d e dock skillnad på stora mängder / bara som ja förstått landet
Senast redigerad av SugMnGud 2009-12-02 kl. 17:13.
Citera
2009-12-02, 17:07
Medlem
TellusGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasmnin
Om du inte har en aning om hur du skickar paket från thailand och om polisen kollar paket får gärna hålla käften. Tro kan man göra i kyrkan.
När du skickar paket från asien är det inte nån jävla snut som står och kollar vad det är som du skickar. Om de möjligen tittar i paketet så gör de det när du inte är där. Jag har skickar kläder i lådor från både Thailand, Malaysia och Indonesien. I Indonesien kollade kvinnan på posten hastigt i lådan vad jag skickade men ej i t.ex. skor eller andra föremål om de innehöll något.
När du skriver adress på lådan så skriver du mottagaren och ditt eget namn som avsändare. Men ingen av de gånger jag skickar har jag behövt bevisa att jag verkligen heter det eller att jag bor på den andra adressen. Jag har ALDRIG sett en polis på de postkontor jag varit inne på.

Polisen i Thailand är väldigt hårda mot knark men enligt er andra så verkar de stå och spana på postkontoren hela dagarna.. Vet inte riktigt vart ni har fått det ifrån!?

Oj förlåt då. Tänkte att lite allmän postkunskap kunde vara till någon hjälp... speciellt som det trots allt handlade om utrikespost till Sverige. Men men...
Citera
2009-12-02, 17:09
Medlem
TellusGs avatar
Citat:
cannabis luktar. polis hundar kan lukta det ifrån många meter. och dom scannar alla brev/lådor som kommer ifrån asien och andra länder så du har tur om det kommer fram.

Det där tror jag inte en sekund på. Har du några källor på dina påståenden i tråden?
Citera
2009-12-02, 17:13
Medlem
funkar utmärkt speciellt om du har samma förpackningar som t.ex Cdwow.com osv..

Tror ingen kollar dom breven två gånger..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in