2011-12-23, 03:06
Medlem
parasolls avatar
Läst igenom stort sett hela tråden nu, men inte fått direkt svar på min fråga. Vi säger att det är stort band i sommar som spelar i skåne, är tullen beredd på att kanske fler åker över till chriss några dagar innan då på grund av spelningen. Eftersom dom verkar vara beredda när det är festival. Det kanske är ren chansning som dom flesta säger annars?
Blir iallafall ett första besök inom en snar framtid
Citera
2011-12-23, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av parasoll
Läst igenom stort sett hela tråden nu, men inte fått direkt svar på min fråga. Vi säger att det är stort band i sommar som spelar i skåne, är tullen beredd på att kanske fler åker över till chriss några dagar innan då på grund av spelningen. Eftersom dom verkar vara beredda när det är festival. Det kanske är ren chansning som dom flesta säger annars?
Blir iallafall ett första besök inom en snar framtid

Ja det är nog mer tullare när det är festival/konsert

Detta har inte med det att göra vill bara säga att igår så åkte jag med ett tåg som gick till köpenhamn och hoppade av vid triangeln och då gick 3 tullare och en hund på
Citera
2011-12-24, 14:52
Bannlyst
Nu har det hänt igen!
Igår åkte jag över till Chistiania och köpte mig en rökbit, 50 gram superfett marockan, som kostade 120 DKr/gram. Men eftersom jag köpte 50 gram fick jag mängdrabatt och betalade bara 70 DKr/gram, alltså 3.500 DKr.

Omräknat i svenska pengar betalade jag alltså cirka 89 kr/gram, och det får väl väl anses vara hyfsat i dessa tider?

Tycker ni att jag röker mycket? Jag åker ungefär en gång i månaden och köper 50 gram. Det mesta röker jag upp själv men jag bjuder på mycket av det också.
Det er kun ryge, som dansken säger, alltså bara mitt eget rökhasch och jag gör inga affärer av mina smugglingsresor.

Som vanligt såg jag inte skymten av några tullare den här gången heller. Det hade jag inte förväntat mig heller och hade min rökbit i fickan, i bara den påsen som jag fick haschet i när jag köpte det. Den påsen stänger inte inne någon lukt och hade jag bara varit det minsta försiktigt så hade jag lagt haschet i två kondomer och knutit ihop dem ordentligt. Det hade stängt inne alla lukter mycket effektivt åtminstone under de 25 minuter som resan tar.

Men jag hade problem med att få tag i kondomer och jag tyckte att det skulle vara onödigt därför att det skulle gå bra ändå, och det gjorde det också. Det gick liksom som på räls, precis som det brukar göra.

Om det nu verkligen hade varit så många tullare på Öresundstågen som det påstås i denna tråd – hur kommer det då sig att jag aldrig ser dem? Inte en enda gång? Jag tror att det bara är skitprat.

Däremot såg jag tullen idag, Julafton, gripa en person på Malmö Centralstation. Men det var i anslutning till ett tåg som skulle gå till Stockholm och hade ingenting med Öresundstågen, vad jag vet, att göra. Så visst finns dom där. Det kan jag inte bestrida.

Jag har bara aldrig sett dem på Öresundstågen.

Jag bara berättar om min egna erfarenheter och sedan får var och en göra sina egna bedömningar, men om ni frågar mig så är det en barnlek att smuggla cannabis nuförtiden.

God Jul alla cannabissmugglare och andra!
Hoppas att ni har laddat upp med fett röka tills tomten kommer.
Citera
2011-12-24, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carllarsen
Nu har det hänt igen!
Igår åkte jag över till Chistiania och köpte mig en rökbit, 50 gram superfett marockan, som kostade 120 DKr/gram. Men eftersom jag köpte 50 gram fick jag mängdrabatt och betalade bara 70 DKr/gram, alltså 3.500 DKr.

Omräknat i svenska pengar betalade jag alltså cirka 89 kr/gram, och det får väl väl anses vara hyfsat i dessa tider?

Tycker ni att jag röker mycket? Jag åker ungefär en gång i månaden och köper 50 gram. Det mesta röker jag upp själv men jag bjuder på mycket av det också.
Det er kun ryge, som dansken säger, alltså bara mitt eget rökhasch och jag gör inga affärer av mina smugglingsresor.

Som vanligt såg jag inte skymten av några tullare den här gången heller. Det hade jag inte förväntat mig heller och hade min rökbit i fickan, i bara den påsen som jag fick haschet i när jag köpte det. Den påsen stänger inte inne någon lukt och hade jag bara varit det minsta försiktigt så hade jag lagt haschet i två kondomer och knutit ihop dem ordentligt. Det hade stängt inne alla lukter mycket effektivt åtminstone under de 25 minuter som resan tar.

Men jag hade problem med att få tag i kondomer och jag tyckte att det skulle vara onödigt därför att det skulle gå bra ändå, och det gjorde det också. Det gick liksom som på räls, precis som det brukar göra.

Om det nu verkligen hade varit så många tullare på Öresundstågen som det påstås i denna tråd – hur kommer det då sig att jag aldrig ser dem? Inte en enda gång? Jag tror att det bara är skitprat.

Däremot såg jag tullen idag, Julafton, gripa en person på Malmö Centralstation. Men det var i anslutning till ett tåg som skulle gå till Stockholm och hade ingenting med Öresundstågen, vad jag vet, att göra. Så visst finns dom där. Det kan jag inte bestrida.

Jag bara berättar om min egna erfarenheter och sedan får var och en göra sina egna bedömningar, men om ni frågar mig så är det en barnlek att smuggla cannabis nuförtiden.

Varför skulle vi tro på dig över alla andra som säger att de har sett tullare?
Citera
2011-12-25, 06:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WopWapWoo
Varför skulle vi tro på dig över alla andra som säger att de har sett tullare?

Jag begär inte att du skall tro mig på mitt ord. Det får du själv bedöma. Varför skulle jag ljuga om en sådan skitsak? Kan du hitta en bra förklaring till det?
Citera
2011-12-25, 08:53
Medlem
Citat:
Nu har det hänt igen!

Härligt!

God jul
Citera
2011-12-26, 14:23
Medlem
Tjackad-Tullares avatar
Citat:
Nu har det hänt igen!

jo tack för ytterligare rövar historia
Citera
2011-12-26, 14:29
Medlem
Tjackad-Tullares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tanker
Är någon förutom ja som har börjat se tullen hoppa på i Tårnby?
nop, de har väll bytt strategi
Citera
2011-12-27, 15:01
Medlem
EroC"s avatar
Hasch och scanning/röntgen av handbagage på flygplatser.

Efter att ha läst i tråden verkar det som att bästa sätter att klara sig undan att åka fast är att gömma det man vill ta med sig på nåt listigt sätt.

Jag ska flyga till Baltikum och vill ta med mig en liten bit hasch. Jag vill gömma det i något som gör att det inte syns när handbagaget scannas/röntgas. Tänkte stoppa det i en kondom eller liknande och sen gömma det i en vanlig tuschpenna av aluminium. Jag kommer ha med många pennor eftersom jag tycker om att rita, så själva pennan kommer inte se suspekt ut i väskan så länge man inte skruvar isär den.

Är detta ett bra gömställe eller inte?
Citera
2011-12-27, 16:39
Medlem
tankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjackad-Tullare
nop, de har väll bytt strategi
Fy fan du skriver som en tjackis också!

Dom gångerna ja har sett dom hoppa på Tårnby så är de civila, men på Kastrup har ja sett dom med uniform med.

De viktigaste är hur fan kan danskarna låta en svensk myndighet operera så långt in i Danmark?
Det måste finnas någon form av avtal mellan Danmark och Sverige om var tullen får röra sig i Danmark?

Hade inte börjat bli förvånad om tullen börjar röra sig på hovedbangården och kanske till och med i christiania.

Åker mycket ö-tåg och till skillnad från mytomanen Carl-lrsen så lovar ja er att ja ser mycket tull, så mycket att ja har börjat känna igen ansikten!
Är man lite uppmärksam så känner man igen en tullare, de är inga modeikoner precis Nått får man ge dom, och det är att de flesta är trevliga, och att de är som magneter på somalier så fort dom är på tågen
Citera
2011-12-29, 04:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EroC"
Hasch och scanning/röntgen av handbagage på flygplatser.

Efter att ha läst i tråden verkar det som att bästa sätter att klara sig undan att åka fast är att gömma det man vill ta med sig på nåt listigt sätt.

Jag ska flyga till Baltikum och vill ta med mig en liten bit hasch. Jag vill gömma det i något som gör att det inte syns när handbagaget scannas/röntgas. Tänkte stoppa det i en kondom eller liknande och sen gömma det i en vanlig tuschpenna av aluminium. Jag kommer ha med många pennor eftersom jag tycker om att rita, så själva pennan kommer inte se suspekt ut i väskan så länge man inte skruvar isär den.

Är detta ett bra gömställe eller inte?

Javisst, det är helt OK, men det är inte det säkraste stället, bara det näst säkraste. Det säkraste stället är i din kropp, men så långt tror jag inte att du behöver gå. Vid en evetuell tullvisitation tror jag inte att tullarna letar efter hasch därför att man brukar inte smuggla hasch åt det hållet. Haschet är säkert billigare i Baltikum än i Sverige och jag tror (vet inte säkert) att synen på cannabis är mer liberal i Baltikum.

Så länge det bara är en liten rökbit som kan gömmas i en tuschpenna har du inte mycket att oroa dig för. Ha det så trevligt i Baltikum! Tänd på dem!
Citera
2011-12-29, 04:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tanker
Fy fan du skriver som en tjackis också!

Dom gångerna ja har sett dom hoppa på Tårnby så är de civila, men på Kastrup har ja sett dom med uniform med.

De viktigaste är hur fan kan danskarna låta en svensk myndighet operera så långt in i Danmark?
Det måste finnas någon form av avtal mellan Danmark och Sverige om var tullen får röra sig i Danmark?

Hade inte börjat bli förvånad om tullen börjar röra sig på hovedbangården och kanske till och med i christiania.

Åker mycket ö-tåg och till skillnad från mytomanen Carl-lrsen så lovar ja er att ja ser mycket tull, så mycket att ja har börjat känna igen ansikten!
Är man lite uppmärksam så känner man igen en tullare, de är inga modeikoner precis Nått får man ge dom, och det är att de flesta är trevliga, och att de är som magneter på somalier så fort dom är på tågen

Jaså, du har sett tullare, som varit civilklädda, hoppa på ö-tåget i Tårnby?
Hur kunde du då veta att det var tullare när dom var civilklädda?

Det spelar ingen roll var tullarna hoppar på tåget därför att dom kan inte göra någonting förrän tåget är på den svenska sidan (mitten av Öresund). Då har dom cirka sex minuter på sig att söka igenom tåget innan Fosie station, sen är det kört, om man tar i beräkning att alla smugglarna stiger av vid Fosie. Det är en hopplös uppgift, och det vet tullarna.

Ja, det är klart att tullarna är trevliga. Varför skulle dom inte vara det?

Men hur skall dom kunna hitta din haschbit på bara sex minuter om dom inte har några misstankar?
Efter Fosie station kan det nämligen finnas passagerare ombord på tåget som INTE har varit i Köpenhamn och hur skall tullen veta helt säkert vem som stigit på vid Fosie? Efter Fosie är det alltså inte smuggling (nödvändigtvis) utan bara innehav och det är inte tullens uppgift att visitera passagerare som inte varit i Köpenhamn.

Närvaron av tullare är i sig inte särskilt riskfyllt såvida dom inte har en riktig narkotikahund med sig, och det händer knappast någon gång. Riktiga narkotikahundar sätts inte in mot människor utan bara mot döda föremål. Men även om det är en riktig narkotikahund så räcker det att du har din rökbit innesluten i två kondomer och har knutit åt väl. Det stoppar effektivt all luktspridning, åtminstone de 25 minuterna resan tar, och du kan lugnt ha rökbiten i din ficka. Så länge hunden inte markerar kommer tullarna inte att visitera dig, så vad skall dom göra ... ?

Det är en barnlek att smuggla hasch idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in