2011-12-10, 19:37
Medlem
Gurkan100s avatar
Hade med mig 5g som jag lagt i papperskorgen framför mig på tåget idag när en tullare + hund kom ombord. Hunden och tullaren gick bara förbi i mittgången, så jag antar att det var en fejkhund. Det sjukaste var dock när jag skulle kliva av och skulle plocka upp mitt röka i papperskorgen. Då hittar jag en fet jävla zippåse med något vitt sockerliknande som också ligger i papperskorgen. Hann inte reflektera speciellt mycket utan tog mina grejer och gick av. Vad är oddsen på att det redan ligger knark i påsen jag stoppar mitt gräs liksom?! Har jättedålig koll på droger utöver cannabis så har ingen aning om va det kan ha varit, men min första tanke var att det liknade socker och var helvitt.
Citera
2011-12-11, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carllarsen
Tullare är vanliga människor, som du och jag, och även om dom är tränade så reagerar tullare alltid som en människa och man behöver vara en god psykolog och ha någonting som avleder misstankarna. Det kan vara vad som helst, en oljemålning, elektronikbyggsats, och man måste använda sin fantasi och ha kalla nerver och helst riktigt pösa av självförtroende.

Som jag tidigare i tråden nämnt har jag också tagit med en del över bron. Jag har, tvärtemot carllarsen, träffat tullen ganska ofta, både med och utan hund.

Utan hund är det precis som carllarsen menar, varit helt lugnt. Jag ser inte ut som en typisk haschtomte på något sätt, tvärtom. Även folk som ser ut som haschtomtar kan ta det ganska lugnt vad jag märkt, uniformerad tullpersonal utan narkotikahund finns där mest för att vanliga svenssons utan brottsliga uppsåt ska få chansen att fortsätta vara laglydiga och deklarera eventuellt gods som ska förtullas när tullen ändå passerar i tåget, det finns ju inte tullstationer som på flygplatsen på tågstationerna. Tullen utan hund är vänliga servicemänniskor som inte verkar misstänksamma alls. Om man inte beter sig som ett fullständigt ufo (såg en gång en kille som sprang iväg när han såg dom, såg sjukt nervös ut, svettades och luktade coffeshop, han kollade dom såklart, och den gången satt jag med en bra bit på mig, utan misstanke, och betraktade).

Tullpersonal med avsikt att leta narkotika är betydligt diskretare, de är civila och de gömmer oftast hunden. Känner man inte igen dom ser man dom inte förrän de drar på västarna och hämtar hunden. Varken hunden eller tjänstemännen bryr sig om den som hunden markerat på har slips eller ej.
Sen kanske det finns inkompetenta/otränade hundar med syfte att avskräcka, men dom går med den uniformerade tullen med uppgift att just synas.
Citera
2011-12-12, 01:50
Medlem
Tjackad-Tullares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balonzo
Man står och värmer sig vid tunnorna som dom eldar i på Christiania, i en 20 min kanske...
o ja de skulle ju hjälpa.. du har ju gräset på dig sedan också..
Citera
2011-12-12, 01:52
Medlem
Tjackad-Tullares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jo-ia
Som jag tidigare i tråden nämnt har jag också tagit med en del över bron. Jag har, tvärtemot carllarsen, träffat tullen ganska ofta, både med och utan hund.

Utan hund är det precis som carllarsen menar, varit helt lugnt. Jag ser inte ut som en typisk haschtomte på något sätt, tvärtom. Även folk som ser ut som haschtomtar kan ta det ganska lugnt vad jag märkt, uniformerad tullpersonal utan narkotikahund finns där mest för att vanliga svenssons utan brottsliga uppsåt ska få chansen att fortsätta vara laglydiga och deklarera eventuellt gods som ska förtullas när tullen ändå passerar i tåget, det finns ju inte tullstationer som på flygplatsen på tågstationerna. Tullen utan hund är vänliga servicemänniskor som inte verkar misstänksamma alls. Om man inte beter sig som ett fullständigt ufo (såg en gång en kille som sprang iväg när han såg dom, såg sjukt nervös ut, svettades och luktade coffeshop, han kollade dom såklart, och den gången satt jag med en bra bit på mig, utan misstanke, och betraktade).

Tullpersonal med avsikt att leta narkotika är betydligt diskretare, de är civila och de gömmer oftast hunden. Känner man inte igen dom ser man dom inte förrän de drar på västarna och hämtar hunden. Varken hunden eller tjänstemännen bryr sig om den som hunden markerat på har slips eller ej.
Sen kanske det finns inkompetenta/otränade hundar med syfte att avskräcka, men dom går med den uniformerade tullen med uppgift att just synas.

hur fan gömmer de hunden? har dem byrackan i en hockeyväska?

Citat:
Ursprungligen postat av Gurkan100
Hade med mig 5g som jag lagt i papperskorgen framför mig på tåget idag när en tullare + hund kom ombord. Hunden och tullaren gick bara förbi i mittgången, så jag antar att det var en fejkhund. Det sjukaste var dock när jag skulle kliva av och skulle plocka upp mitt röka i papperskorgen. Då hittar jag en fet jävla zippåse med något vitt sockerliknande som också ligger i papperskorgen. Hann inte reflektera speciellt mycket utan tog mina grejer och gick av. Vad är oddsen på att det redan ligger knark i påsen jag stoppar mitt gräs liksom?! Har jättedålig koll på droger utöver cannabis så har ingen aning om va det kan ha varit, men min första tanke var att det liknade sockera och var helvitt.

amfetamin, horse,koks.. vad som, kan va princip vad som.
Senast redigerad av Tjackad-Tullare 2011-12-12 kl. 01:56.
Citera
2011-12-12, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjackad-Tullare
hur fan gömmer de hunden? har dem byrackan i en hockeyväska?

Ja?
(Sorry, jag glömde bort att jag skriver på fb´s cannabisforum, jag ska tänka på att förklara mig tydligt i fortsättningen)

Nä, den är på en plats i tåget där den inte syns. Och den tas ombord diskret.
Citera
2011-12-12, 14:30
Medlem
daphs avatar
Vet inte vart jag skulle posta så fick bli här.

Om man nu skulle vilja "smuggla" in verktyg (läs: grinder/våg/vaporizer/osv)
Att det inte är olagligt det vet jag, men hur är det angående "förberedelser till narkotikabrott"?
Skulle en liten våg innebära förberedelser till narkotikaförsäljning?
Vi kan räkna med att de öppnar och ser ovanstående saker.

Någon med källa/tidningsartikel eller liknande?

svar uppskattas
Citera
2011-12-12, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daph

Att det inte är olagligt det vet jag, men hur är det angående "förberedelser till narkotikabrott"?

svar uppskattas

så länge grejerna är cleana, kan du ta in vad du vill,
vill du slippa "smuggla" så beställ på nätet
källa; egen erfarenhet
Citera
2011-12-12, 18:51
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daph

svar uppskattas
Det är lagligt att föra in denna typ av saker. För säkerhets skull bör du vara nykter då du gör det, eftersom de kan tänkas slänga ett extra öga på ditt beteende om de upptäcker vad du fraktar.
Citera
2011-12-12, 23:23
Medlem
smokiies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orax
Att du bara orkar, men du motiverar mig.

Du får tro vad fan du vill, men du behöver inte komma hit med din tro och förklara för alla som har faktiska erfarenheter av tullen att de har fel och att det inte finns någon tull. Vad är det som är så jävla svårt att förstå med att du uppför dig jävligt illa mot människor som ska försöka sig på detta de första gångerna? Vad är det du inte förstår med slumpen, rent matematiskt?
Nu har du vid flera tillfällen träffat på tull och erkänt att tull kan finnas, vilket jag bevisat om och om igen, så jag förstår inte varför du ens har den här diskussionen fortfarande.

Det finns tull på tågen ibland, och därför bör man vara förberedd på det.

Du får gärna berätta om dina erfarenheter, men när du kommer och agerar allsmäktigt kunnig och förklarar för andra att dom har fel fför dom inte har haft samma upplevelser som dig, då är du inte här för att dela med dig utav dina erfarenheter utan här för att du vill föra fram att din världsbild är den enda sanna, du har någon form av mental störning, det är inget personangrepp utan ren fakta.

Nej tullen skrämmer mig inte det minsta eftersom jag har vett nog att planera utifrån omständigheten att de kan dyka upp.
-
INNAN DU LYSSNAR PÅ CARLLARSEN SÅ LÄS NEDAN:
Bevis för att carllarsen är inkonsekvent i sitt beskrivande av tullens närvaro, vilket gör han opålitlig.
Beskrivning av det bedrägliga beteende han har.

+100
Citera
2011-12-13, 01:36
Medlem
Tjackad-Tullares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jo-ia
Ja?
(Sorry, jag glömde bort att jag skriver på fb´s cannabisforum, jag ska tänka på att förklara mig tydligt i fortsättningen)

Nä, den är på en plats i tåget där den inte syns. Och den tas ombord diskret.
men hur i helevet gömmer du hundfan på tåget? samt när de ska in på tåget? menar om de har hund på kastrup ser man ju hunden? samt finns inte så många ställen att "gömma" hunden på.
Citera
2011-12-17, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjackad-Tullare
men hur i helevet gömmer du hundfan på tåget? samt när de ska in på tåget? menar om de har hund på kastrup ser man ju hunden? samt finns inte så många ställen att "gömma" hunden på.

*suck*
Jag jobbar inte på tullen, jag vet inte. Men jag vet att hundarna som civilarna har är ganska så osynliga innan det är "försent". Och väl på tåget är det ju lätt att gömma en hund. Kastrup har en lång och svängd perrong så det kan vara svårt att ha bra koll på alla som kliver ombord där och det händer att tullarna hoppar på nån station innan, dessutom åker många helt vanliga hundar tåget med.

Det jag vill säga är bara att ska man begå brott ska man vara beredd att ta konsekvenserna, eller iallafall vara nog smooth att slingra sig ur när de väl kommer, det ska mycket till att som carllarsen ALDRIG stöta på några som helst otrevligheter, för det gör dom allra flesta någon gång och det är naivt att tro att "det händer inte mig". Även om man klarat sig X antal gånger innan.
Senast redigerad av jo-ia 2011-12-17 kl. 11:44.
Citera
2011-12-17, 15:06
Medlem
tankers avatar
Är någon förutom ja som har börjat se tullen hoppa på i Tårnby?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in