2010-12-15, 20:34
Medlem
rewds avatar
Den enda risken jag ser i er lilla utflykt är att ni kör av vägen, det är ju faktiskt snorhalt så här års. Använd säkerhetsbälte och knarka lugnt!
Citera
2010-12-15, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fairyfeller
Så länge ni inte har knark i bilen så är det 100% lugnt. De kan visitera er om de hittar rökdon etc men det är allt! Danmark har inget konsumtionsförbud så ni begår inget brott genom att röka där

Tack, skönt att höra! Förresten, lite off-topic, är det sant att man får röka på caféer och det?

Citat:
Ursprungligen postat av Gotlaaand
Får jag fråga varför ni åker om Hbg-Helsingör o sedemera Danmark?

Det passerar 5 miljoner bilar om året, eller snabbt uträknat 13698.63011369 ( snabb huvudräkning, ber om ursäkt om jag räkna fel )

Risken att de lär stoppa dig överhuvudtaget är nog väldigt låg. Personliga erfarenheter säger iaf det.

Först tänkte vi ta malmövägen, alltså köra över bron, men det verkade lite som en omväg, fast jag vet inte riktigt, det kanske skulle vara bättre att köra över bron eller? Vad tycker du?

Mvh
MHR
Citera
2010-12-15, 20:41
Medlem
Bertil Falukorvs avatar
Om du nu oroar dig, varför ens ta med rullpapper, grinder osv? Rullpapper köper man i chris för en tia och en grinder är ju inte så behövligt ändå
Citera
2010-12-15, 20:54
Medlem
fairyfellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MHR
Tack, skönt att höra! Förresten, lite off-topic, är det sant att man får röka på caféer och det?

Inte på vanliga caféer i Danmark, men i Christiania verkar man få röka överallt
Citera
2010-12-15, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil Falukorv
Om du nu oroar dig, varför ens ta med rullpapper, grinder osv? Rullpapper köper man i chris för en tia och en grinder är ju inte så behövligt ändå

Haha nu när man tänker efter så är faktiskt sant, hade inte tänkt på det för bli att köpa papper där då, men en sax och en liten kopp får man väll ha i bilen

Citat:
Inte på vanliga caféer i Danmark, men i Christiania verkar man få röka överallt

Jaja såklart, jag menar bara Christiania, så det är alltså lugnt om man tänder en liten joint på en mysig café i Christiania alltså? Hoppas de inte inkallar specialstyrkan som de skulle gjort här i Sverige...

Mvh
MHR
Citera
2010-12-15, 21:04
Medlem
fairyfellers avatar
Citat:
Jaja såklart, jag menar bara Christiania, så det är alltså lugnt om man tänder en liten joint på en mysig café i Christiania alltså? Hoppas de inte inkallar specialstyrkan som de skulle gjort här i Sverige...

Mvh
MHR

Ja det ska vara lugnt, ser du någon annan som röker så är det ju bara att tända. Annars kan du ju alltid fråga Hoppas du får en riktigt trevlig vistelse, Christiania är ett underbart ställe där medmänsklighet fortfarande existerar!
Citera
2010-12-15, 21:04
Medlem
Citat:

Först tänkte vi ta malmövägen, alltså köra över bron, men det verkade lite som en omväg, fast jag vet inte riktigt, det kanske skulle vara bättre att köra över bron eller? Vad tycker du?

Mvh
MHR

[/quote]Jaja såklart, jag menar bara Christiania, så det är alltså lugnt om man tänder en liten joint på en mysig café i Christiania alltså? Hoppas de inte inkallar specialstyrkan som de skulle gjort här i Sverige...

Mvh
MHR[/quote]

Vet inte vart ni kör ifrån Svarar du på det kan jag nog svara haha

Nej, det är lugnt. Polisen har varit i Chris någon gång o stått utanför, jag såg dock ingen där. En fråga någon annan kanske kan svara på är om snuten dock skulle se er där, skulle dom då hålla koll på er till tullen? Jag råkade ut för detta, dock var det tullen som följde efter oss(i Helsingör) självklart civilare med reseväskor o sån skit, så när vi kom till tullen i HBG blev vi tagna med sprit haha
Citera
2010-12-15, 21:08
Medlem
korvmackan100s avatar
Citat:
Haha nu när man tänker efter så är faktiskt sant, hade inte tänkt på det för bli att köpa papper där då, men en sax och en liten kopp får man väll ha i bilen

Mvh
MHR

Många inneställen i Christiania såsom Nemoland och Operan gillar inte om man mecker/röker inomhus. Om ni vill röka inomhus rekommenderar jag wonderland, christianias lokala skateboard bowl.
Citera
2010-12-15, 21:08
Medlem
mongomanishs avatar
Vi blev stannade när vi åkte av färjan i Danmark, de sökte igenom bilen i ca 1h och hittade papper, våg, grinder, lite rester typ en 0.1-0.2 hände ingenting fick behålla allt och åka vidare =)

F.ö väldigt trevliga att ha att göra med inga poliser där inte utan vanliga trevliga människor
Citera
2010-12-15, 21:11
Medlem
UrbanJungles avatar
Varför inte bara köpa färdigrullade joints? Rök-fimpa-njut! Slipper du noja för att du har saker med dig som kan kopplas samman med cannabis-rökning.
Citera
2010-12-15, 21:19
Medlem
Citat:
Ja det ska vara lugnt, ser du någon annan som röker så är det ju bara att tända. Annars kan du ju alltid fråga Hoppas du får en riktigt trevlig vistelse, Christiania är ett underbart ställe där medmänsklighet fortfarande existerar!

Det värmer att höra! Vi längtar så otroligt mycket, åker om bara om två dagar!

Citat:
Ursprungligen postat av korvmackan100
Många inneställen i Christiania såsom Nemoland och Operan gillar inte om man mecker/röker inomhus. Om ni vill röka inomhus rekommenderar jag wonderland, christianias lokala skateboard bowl.

Det får bli Wonderland då! Tack för tipset

Då åker vi som vanligt då, hoppas bara vi inte bli stoppade, hatar när polisen söker igenom en och ens grejor, även om inte har något olagligt! Finns fan inget polisen kan göra som är mer förolämpande än det...

Mvh
MHR
Citera
2010-12-15, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UrbanJungle
Varför inte bara köpa färdigrullade joints? Rök-fimpa-njut! Slipper du noja för att du har saker med dig som kan kopplas samman med cannabis-rökning.

Jovisst kan det var enkelt och skönt att köra så, men det är inte riktigt mitt sätt. Skaman till Christiania så ska jag man rulla sina egna joints tycker jag i alla fall, det är det lilla extra som betyder mycket

Mvh
MHR
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in