2013-11-29, 18:40
Bannlyst
Tänker åka ner till Christiania, och ta med en del godis. Öresundståget är ett uteslutet alternativ. Någon som har erfarenhet hur det ser ut på X2000 mellan Köpenhamn och Stockholm? Kommer det tull osv eller är det bara och sitta lugnt hela vägen upp till Stockholm?
Citera
2013-11-30, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ont93hasch19hat
Tänker åka ner till Christiania, och ta med en del godis. Öresundståget är ett uteslutet alternativ. Någon som har erfarenhet hur det ser ut på X2000 mellan Köpenhamn och Stockholm? Kommer det tull osv eller är det bara och sitta lugnt hela vägen upp till Stockholm?

Varför inte öresundståg? Tar över relativt ofta, stöter sällan på hundar
Citera
2013-11-30, 15:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JAIL-BREAK
Varför inte öresundståg? Tar över relativt ofta, stöter sällan på hundar
Driver du? Alla på denna tråd förutom du säger att det går tull dagligen.
Citera
2013-12-01, 15:14
Medlem
cc_zeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ont93hasch19hat
Driver du? Alla på denna tråd förutom du säger att det går tull dagligen.

Du verkar inte förstå hur polis och tull arbetar ..

Deras uppgifter är att synas så mycket som möjligt på alla tänkbara transporter över bron för att undvika att småglin ska försöka smuggla. De har inte resurser att kontrollera alla tåg, bilar och bussar över bron, utan de försöker täcka ett så brett spann som möjligt just för att det inte ska finnas ett tydligt schema över hur de rör sig, av riktigt uppenbara skäl.

Risken att tullen går igenom X2000 borde statistiskt sätt, i procent, vara lika stor som för Öresundståg om man kollar på en längre tidsperiod.
Senast redigerad av cc_zero 2013-12-01 kl. 15:30.
Citera
2013-12-01, 16:20
Medlem
mangenuss avatar
Säg att man skulle köpa ett hegge brunt i chris, sen fästa det uppe i typ hjulhuset på bilen, gömt så bra som möjligt. Är hundarna tränade på att känna efter där? eller tror ni att dom mest är fokuserade på att hitta inuti bilen?

En annan idé fick jag när farsan lånade min bil när han skulle på harjakt och hade en död hare i en påse i baksätet. Om man skulle ta en död hare och typ gnugga lite av dess lukt på andra sidan av bilen eller lite i baksätet, skulle inte hunden bli jävligt distraherad då? Hunden hemma får iallafall tokspel om den känner lukten av en/ser en hare.

Medans hunden luktar där är det ju bara att sitta och le som om man hade vart en vanlig turist och om dom frågar varför hunden är så intresserad så säger man att man brukar jaga. och att man hade ett djur i bilen.

Jag tycker det låter genialiskt iallafall
Citera
2013-12-01, 18:44
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangenus
Säg att man skulle köpa ett hegge brunt i chris, sen fästa det uppe i typ hjulhuset på bilen, gömt så bra som möjligt. Är hundarna tränade på att känna efter där? eller tror ni att dom mest är fokuserade på att hitta inuti bilen?

En annan idé fick jag när farsan lånade min bil när han skulle på harjakt och hade en död hare i en påse i baksätet. Om man skulle ta en död hare och typ gnugga lite av dess lukt på andra sidan av bilen eller lite i baksätet, skulle inte hunden bli jävligt distraherad då? Hunden hemma får iallafall tokspel om den känner lukten av en/ser en hare.

Medans hunden luktar där är det ju bara att sitta och le som om man hade vart en vanlig turist och om dom frågar varför hunden är så intresserad så säger man att man brukar jaga. och att man hade ett djur i bilen.

Jag tycker det låter genialiskt iallafall
Det låter som du har genialiska idéer, kör på det!

(Tror du verkligen på fullaste allvar att en narkotikahund skulle missa ditt hegge om du gömmer det i hjulhuset eller gnuggar en död hare mot din bil?)
Citera
2013-12-01, 19:17
Medlem
mangenuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bdonk
Det låter som du har genialiska idéer, kör på det!

(Tror du verkligen på fullaste allvar att en narkotikahund skulle missa ditt hegge om du gömmer det i hjulhuset eller gnuggar en död hare mot din bil?)
Vet inte, frågan var om den hittar det enklare där än om jag gömmer det i handskfacket typ.
Sen spelar förpackningen den största rollen. Det förstår jag.

Men asså, en vakuumförpackad bit i uppe i hjulhuset borde väl inte sprida så mycket lukt? Även för en hund.
Citera
2013-12-02, 07:52
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangenus
Vet inte, frågan var om den hittar det enklare där än om jag gömmer det i handskfacket typ.
Sen spelar förpackningen den största rollen. Det förstår jag.

Men asså, en vakuumförpackad bit i uppe i hjulhuset borde väl inte sprida så mycket lukt? Även för en hund.
Nu är ju inte jag någon expert, långt ifrån, tycker bara att det låter osannolikt, men det är ju möjligt att ett vacuumpackat hegge i hjulhuset klarar sig förbi hundarna. Du får väl helt enkelt testa, om du stöter på hundar som söker av din bil och dom missar hegget i hjulhuset, ja då är det naturligtvis lugnt. Du får återkomma med rapport när du provat.
Citera
2013-12-04, 03:47
Medlem
KebabRullads avatar
Inte någon expert på smuggling men jag kom på en liten idé jag vet inte hur bra men...

Om man handlar med sig matvaror, typ handlar en tre-fyra kassar som att du e på ICA, fast om du köper aa kanske ett hegge så delar du upp de och lägger ner i olika produkter, t.ex. flingpaket, kaffepaket eller kanske t.om. holkar ur en ost o lägger ner en portion där med.. Vad tror ni om idén?

(förutsatt att det är bra förpackat osv, ni vet)
Citera
2013-12-04, 05:13
Medlem
Herblaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KebabRullad
Inte någon expert på smuggling men jag kom på en liten idé jag vet inte hur bra men...

Om man handlar med sig matvaror, typ handlar en tre-fyra kassar som att du e på ICA, fast om du köper aa kanske ett hegge så delar du upp de och lägger ner i olika produkter, t.ex. flingpaket, kaffepaket eller kanske t.om. holkar ur en ost o lägger ner en portion där med.. Vad tror ni om idén?

(förutsatt att det är bra förpackat osv, ni vet)

Skitbra sickan. Uppdatera när du har kommit ut så vi kan komma på brister i din planering och förbättra iden.
Citera
2013-12-04, 09:24
Medlem
KebabRullads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herblaw
Skitbra sickan. Uppdatera när du har kommit ut så vi kan komma på brister i din planering och förbättra iden.

hahahah, du vet fan inte hur finurlig ja kände mig när jag skrev det. Jag tog allt "smuggelvärlden" med storm
Citera
2013-12-07, 15:08
Medlem
unoosws avatar
delar med mig av en grej jag kom på för ungefär ett år sen som funkat både på flygplan, tullar, hundar och tåg.

införskaffa en roll-on deo, tryck sedan ut kulan och spara allt deogegg inne i den. tryck ner ett väl förslutet paket med H eller cb vakuumförpackat tejpat you name it. tryck tillbaka kulan igen och stäng skiten. om man ska ta med på flyg är det bara att ta på sig lite säckiga byxor och ha deon i skrevet när man går igenom säkerhetskontrollen.

om man nu ska åka öre-tåg från kph så har jag en egen strategi. så fort man kommit på tåget går man till närmsta toalett och gömmer deon på ett bra ställe ( glöm inte torka av fingeravtryck ) t.ex. papperskorg men vet att man kan få upp spegeln på nått sätt och där bak ska det finnas ett litet utrymme. när man gömt det går man till sin plats och lyssnar på musik och softar tills man nästan är framme för då går man på toa, plockar fram deon och kliver av på sin station.

själv tycker jag det är ganska vattentätt om någon ser brister skriv dem gärna!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in