2009-08-06, 00:55
Medlem
CConspiracys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antagonisten
Det spelar ingen roll vad du blandar godsakerna med, hundarna känner ändå lukten av det.

Jag har hört att man kan lägga en påse med kaffe brevid, om man t ex skickar ett paket.
Citera
2009-08-06, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CConspiracy
Jag har hört att man kan lägga en påse med kaffe brevid, om man t ex skickar ett paket.

Nej, de känner det ändå. Har skrivit det här innan tror jag.
Hundar känner inte lukter som vi.

Exempel

Vi känner: Pizza
Hundar känner: Bröd, tomat, ost, kebab, sås

Alltså känner hunden både kaffedoften och drogdoften tydligt.

Du ska istället packa in det noga och använda handskar när du gör det, dessutom ska du packa precis innan du åker för doften kommer åka igenom, förr eller senare, oavsett vad du än packar det med, det är bara en tidsfråga.
Det är alltså tiden du vill öka så mycket som möjligt genom att packa noga.
Citera
2009-08-07, 01:35
Medlem
Kort sagt kan man väll säga att så länge man har sunt förnuft och ser någorlunda normal ut, så klarar man sig så länge det inte kommer en hund?
Och kommer det en hund spelar det nästan ingen roll hur man packar det?
Vet ju att de kan välja ut någon slumpmässigt och kolla dem, men de oddsen kan ju inte vara allt för höga?
Citera
2009-08-07, 01:40
Medlem
DrGreenthumbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ansikte14
Kort sagt kan man väll säga att så länge man har sunt förnuft och ser någorlunda normal ut, så klarar man sig så länge det inte kommer en hund?
Och kommer det en hund spelar det nästan ingen roll hur man packar det?
Vet ju att de kan välja ut någon slumpmässigt och kolla dem, men de oddsen kan ju inte vara allt för höga?

Kom ihåg att vissa tullare använder skrämselhundar för att kunna se reaktioner.
Citera
2009-08-07, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrGreenthumb
Kom ihåg att vissa tullare använder skrämselhundar för att kunna se reaktioner.

ja de gäller helt klart att hålla masken Gameface bro, gameface. (Role Models)
Citera
2009-08-11, 14:56
Medlem
smuggla weed

Hej jag har en kompis som ska flyga från norra Sverige till mellan Sverige, han ska smuggla med sig lite gräs ca:5g.
Vad är det bästa sättet att få igenom det om man inte vill svälja det med kondom?

har letat massa på forumet om just det här men kan inte hitta vad som skulle vara bäst. Några tips?
Citera
2009-08-11, 16:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Istea
Hej jag har en kompis som ska flyga från norra Sverige till mellan Sverige, han ska smuggla med sig lite gräs ca:5g.
Vad är det bästa sättet att få igenom det om man inte vill svälja det med kondom?

har letat massa på forumet om just det här men kan inte hitta vad som skulle vara bäst. Några tips?
Fickan.
Citera
2009-08-11, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tavi
Fickan.

Jag vet att om man flyger inom landet så kollar dom inte mycket, man får scanna väskan osv. Man skulle förmodligen klara sig om man bara har det i fickan eftersom de inte har några hundar som går runt och sniffar. Men är det inte lite väl osäkert att ta det i fickan?

Några andra tips?
Citera
2009-08-11, 16:56
Medlem
skogsbärets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Istea
Jag vet att om man flyger inom landet så kollar dom inte mycket, man får scanna väskan osv. Man skulle förmodligen klara sig om man bara har det i fickan eftersom de inte har några hundar som går runt och sniffar. Men är det inte lite väl osäkert att ta det i fickan?

Några andra tips?
posta det istället. Skicka det PR till ett kontor nära dit han ska.
Citera
2009-08-11, 17:38
Medlem
hmm, får du in det i käften utan att det syns? :P e väl hyffsat säkert :P
Citera
2009-08-11, 17:41
Medlem
Om det är en bit brunt man ska smuggla med sig kan man kanske lägga det i en liten zipbag och sedan lägga det under läppen precis som en snus?

Bara en idé jag fick när jag läste bastiboy inlägg

Fast då får det nog vara en jävligt liten bit..
Citera
2009-08-11, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Irn´
Om det är en bit brunt man ska smuggla med sig kan man kanske lägga det i en liten zipbag och sedan lägga det under läppen precis som en snus?

Bara en idé jag fick när jag läste bastiboy inlägg

Fast då får det nog vara en jävligt liten bit..

fan den va rätt smart
OffTopic: haha, satt precis o va lite små desperat efter en holk, fattig som man e va jag HELT inställd på en nykter kväll. bytade om till mysbyxorna, och efter en liten stund kände jag nått litet och hårt i fickan haha snacka om LYCKLIG xD
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in