2011-07-28, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carllarsen
Om du säger att du blivit visiterad på Öresundståget så kan jag ju inte bestrida det, men det låter konstigt i mina öron.

Jag kan ju tänka mig att det skulle vara förnedrande för någon passagerare att bli visiterad och visa upp vad man har i fickorna och väska, inför alla de andra passagerarna, speciellt om tullarna inte hittar något, och jag tror inte att tullarna arbetar så.

Hur var det i ditt fall? Var det mycket folk på tåget när du blev visiterad?

Jag kan också tänka mig att ifall det är lite folk på tåget att tullen kanske gör en visitation utan åskådare och därför är det säkrast att resa när vagnarna är fulla. Men jag tror inte att det formellt är korrekt att visitera någon förrän denne stiger av tåget. Det fanns kanske speciella skäl i ditt fall?

Det är märkligt att du råkat ut för samma sak flera gånger medan jag, som reser så ofta till Copen, aldrig blivit visiterad överhuvudtaget. Är det något speciellt med dig, kanske?

Jag är ingen expert, men jag har en del erfarenheter.

Hur gick det då? Eftersom en hund markerade måste du ha haft grejorna på dig och åkt fast, eller hur?
Om tullarna inte hittade något - varför markerade hunden då?

Jag menade inte att tullarna skulle ta ett urinprov när dom sätter någon på tulltoa utan det är bara när misstanke om analsmuggling föreligger.

Jobbar du på tullen? Dina svar och frågor känns medvetet vilseledande, dom kommer inte från någon som sett tullen i arbete, vet något om tullens arbetsmetoder eller själv har någon som helst praktisk erfarenhet. Eller så ska det bara låta så?

Ja, hunden har markerat, jag har blivit tagen till utrymmet vid utgångarna där alla i hela vagnen ser, visiterad (inte strippad alltså) inför fullsatt vagn, fått svara på frågor. Vet många fler som varit med om detta, så väldigt unikt kan det inte vara?
Ser ofta tull med och utan hund alla tider på dygnet oberoende på hur mkt folk det är. Dom jobbar skift.
Jag har aldrig åkt fast på öresundståg. Hur? Flax kanske?
Citera
2011-07-29, 19:27
Medlem
alkemisten2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av illusi0n
Finns det såna? Är inte det lite riskabellt? Menar civilarna får det ju ett rätt så bra jobb att ligga på stranden och vänta på att bli "uppraggad"^^
Herregud, självklart kan du köpa där.
Dessutom är det ignenting polisen bryr sig om i spanien (små mängder CB för eget bruk). Fråga inte igen, sök sök sök. SÖk efter spanien knark
Citera
2011-07-29, 21:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RoddanNo1
Är chansen stor att man blir tagen ifall jag smugglar ca 6-7G från Christiania till Sverige? Ska åka dit med båten

Hur ska man besvara en sån här fråga? Haha.. %? Bifoga arbetsschema?

Antingen är de där eller inte. Oftast inte. Är de där, dumpa skiten om du inte vill riska.
Citera
2011-07-29, 23:48
Medlem
Hendraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av encap
Hur ska man besvara en sån här fråga? Haha.. %? Bifoga arbetsschema?

Antingen är de där eller inte. Oftast inte. Är de där, dumpa skiten om du inte vill riska.
Tar du båten har du en ju ett utrymmet under båten som du snabbt kan "lossa" ifall någon tullbåt dyker upp ^^ , har rest en del på haven och den enda gång vi fick besök var runt Nordafrikas kust, i sveriges vatten har jag ej stött på något, dom har ganska dålig koll på båtmodeller och utrymmen, du kan säkert fixa något.
Citera
2011-08-05, 20:51
Medlem
Macla002s avatar
Var i amsterdam förra veckan. Tog sena flyget hem på lördagskvällen (tåget landade i arlanda 23:10). Ingen tull what so ever, så att såhär i efterhand tänkte man ju att man skulle ta ner något.

Hur är det med flygtullarna tror ni, är det flest hundar/tulltjänstemän på helgkvällar (när de måste betala dessa personer mycket pengar) eller på vanliga vardagar?
Citera
2011-08-09, 17:27
Medlem
Carpedijems avatar
Hjälp. Ska dra till Amsterdam i en vecka. Åker buss tur/retur. Vågar man ha med sig röka och lägga det en bit ifrån där man själv sitter? Bryr sig tullen om de skulle hitta bong/risslor/pipa i ens väska dvs no weed?
Citera
2011-08-09, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carpedijem
Hjälp. Ska dra till Amsterdam i en vecka. Åker buss tur/retur. Vågar man ha med sig röka och lägga det en bit ifrån där man själv sitter? Bryr sig tullen om de skulle hitta bong/risslor/pipa i ens väska dvs no weed?
de kan inte göra nått men hittar de bong hoss dig och hos ingen annan fattar tullen att de e ditt fast du nekar. de tar dig säkert på pisseprov och knullar dig så mycket de kan dvs leta röv eller vad som.
Citera
2011-08-09, 22:39
Medlem
Unikos avatar
Citat:

Shit bong och grejer? Om du nöjer dig med en pipa och lite Rizla så är det väl lugnt.
Citera
2011-08-09, 23:37
Medlem
deyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quantumman100
Det bästa sättet o man inte vill bli fast e ju att lägga in det i ett omslag med kaffebönor... men kaffebönor är kanske också smuggling
Detta har ju dragit upp bra många gånger och det fungerar då inte.
Blir så jävla trött på att folk alltid drar upp det.

Men i princip borde man väl kunna gömma lite på toaletten då det inte finns kameror på toaletterna.
Citera
2011-08-10, 02:37
Medlem
Carpedijems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AzZ0r
de kan inte göra nått men hittar de bong hoss dig och hos ingen annan fattar tullen att de e ditt fast du nekar. de tar dig säkert på pisseprov och knullar dig så mycket de kan dvs leta röv eller vad som.

Citat:
Ursprungligen postat av Uniko
Shit bong och grejer? Om du nöjer dig med en pipa och lite Rizla så är det väl lugnt.

Verkar inte som att man får med sig något då

Fast det är väl inte olagligt att ha thc i kroppen om jag rökt det i ett land som det är lagligt?
Senast redigerad av Carpedijem 2011-08-10 kl. 03:15.
Citera
2011-08-10, 06:34
Medlem
Unikos avatar
Citat:

Fast det är väl inte olagligt att ha thc i kroppen om jag rökt det i ett land som det är lagligt?

Det tror jag inte? Bryr mig inte mycket om att verkligen läsa på om skiten, röker det bara istället.
Citera
2011-08-10, 19:42
Medlem
alkemisten2s avatar
Citat:

Svaret på din första fråga om du kan smuggla var ju JA i stort sett, men skit i pipor/bongar etc. Sånt kan du för fan köpa i Sverige...

Angående andra frågan; Nej du kan ha hur mycket THC du vill i kroppen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in